Fandom

Assassin's Creed Wiki

Léon

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Léon – postać, występująca w Assassin's Creed: Unity. Działał we Franciadzie w 1794. Współpracownik Arna Doriana.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Léon urodził się w rodzinie Morysków w latach 80. XVIII wieku. Kiedy miał dwa lata, jego rodzice zostali zmuszeni do opuszczenia Francji, a on sam trafił pod opiekę madame Margot.

Już za bardzo wczesnych lat Léon uczył się w fachu złodzieja – kradł przybory dentystyczne, gdy stomatolog wyrywał mu zęby, przepływał wpław każdą rzekę, jaką odkrył. Nie lubił bawić się z innymi dziećmi, pozostawał samotnikiem.

Pewnego dnia Léon zauważył, jak jakobini w katakumbach ścigają chłopca i dziewczynkę pochodzących z arystokratycznej rodziny francuskiej. Dziewczynka przez swoją nieostrożność spadła z przepaści, zabijając się. Dzięki dobrej znajomości katakumb Saint-Denis Léon odstawił chłopca do jego zapłakanej matki. Po tym wydarzeniu poczuł, że musi działać w imię sprawiedliwości.

Współpraca z Arnem Dorianem Edytuj

3 sierpnia 1794 Léon postanowił zejść do katakumb Franciady, by szpiegować działających tam łupieżców. Po dłuższym czasie wykryli go i zaprowadzili do ich przywódcy – Philippe'a Rose. Obecny obok Napoleon Bonaparte nakazał łupieżcom odstawić chłopca na powierzchnię. Kiedy jednak komendant odszedł, Rose wydał swoim ludziom rozkaz uśmiercenia Léona.

Kiedy dwaj łupieżcy dyskutowali między sobą, kto wykona ów rozkaz, za ich plecami przemknął się Arno Dorian. Ekscytacja Léona wydała miejsce, w którym ukrywał się asasyn, wobec czego ten wyszedł z cienia i zabił łupieżców.

Arno powiedział Léonowi cel, w jakim przybył do katakumb: odzyskanie manuskryptu Nicolasa de Condorceta, który posiadał Léon. Chłopiec obiecał mu oddać ów dokument, jeśli Arno odstawi go bezpiecznie na powierzchnię. Wręczył mu broń gilotynową.

Po wyjściu na zewnątrz Léon wrócił do ogrodu obok przytułku, gdzie się wychowywał. Na żądanie Arna oddał mu manuskrypt de Condorceta.

Niedługo potem asasyn powrócił, potrzebując pomocy Léona w powstrzymaniu Napoleona Bonapartego przed zagrabieniem przez niego artefaktu znajdującego się w świątyni pod Franciadą. Chłopiec dał Arnowi mapę pokazującą położenie patenów, które były w jakiś sposób powiązane ze świątynią. Asasyn zebrał je i wrócił do Léona. Z pomocą świecy madame Margot na patenach ujawniła się mapa katakumb z zaznaczonym dojściem do świątyni. Arno poszedł tam sam.

Następnego dnia asasyn i Léon spotkali się koło sierocińca. Arno poinformował Léona o tym, że znalazł świątynię, lecz potrzebuje klucza do niej. Léon powiedział mu, że niedawno widział jednego z poruczników Napoleona Bonaparte, który był w posiadaniu owego przedmiotu. Arno odzyskał klucz i podążył do świątyni. Chłopiec zaczął go śledzić i zszedł za nim do katakumb. Obserwował, jak asasyn wpada w pułapkę zastawioną przez Philippe'a Rose, czyli do głębokiego dołu. Kiedy łupieżcy odeszli, Léon wrzucił do środka latarnię, umożliwiając Arno wydostać się z zasadzki. Arno podziękował mu, lecz nakazał poczekać na niego, gdy wróci po odzyskaniu Fragmentu Edenu.

Po powrocie na powierzchnię Arno i Léon serdecznie się pożegnali.

Więcej w Fandom

Losowa wiki