Fandom

Assassin's Creed Wiki

Krzysztof Kowalewski

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Krzysztof Kowalewski (ur. 20 marca 1937 roku w Warszawie) – polski aktor filmowy, telewizyjny, teatralny i radiowy, znany głównie z licznych ról komediowych. Użyczył on głosu królowi kupców w Damaszku, Abu'lowi Nuqoudowi w całkowicie zlokalizowanej wersji gry Assassin's Creed.

Krzysztof Kowalewski.ogg

Kariera Edytuj

Krzysztof Kowalewski w 1955 roku ukończył stołeczne XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica, następnie dostał się do Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej ukończonej w 1960. Na dyplomie muzycznym wykonał utwór "Ach Ludwiko" do słów Juliana Tuwima. W tym samym roku zadebiutował jako aktor epizodyczny w Krzyżakach Aleksandra Forda.

W latach 70. i 80. wystąpił m.in. w filmach wojennych Witolda Lesiewicza Kwiecień (1961) oraz Miejsce dla jednego (1965), kryminale Janusza Nasfetera Zbrodniarz i panna (1963), filmach Janusza Majewskiego Urząd (1969), Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię (1969) oraz C.K. Dezerterzy (1985), filmie wojennym Janusza Morgensterna Kolumbowie (1970) czy komedii Jerzego Stefana Stawińskiego Godzina szczytu (1973).

Aktor teatrów Klasycznego, Dramatycznego, Polskiego, Studenckiego Teatru Satyryków, Rozmaitości, Kwadrat oraz Teatru Współczesnego w Warszawie (od 1977). Od lat związany z Teatrem Polskiego Radia.

Dubbing Edytuj

Oto niektóre jego dubbingi w dziedzinie gier komputerowych:

  • 2011: The Elder Scrolls V: Skyrim – Arngeir
  • 2011: LittleBigPlanet 2 – Clive Handworth
  • 2006: Neverwinter Nights 2 – Aldanon
  • 1998: Wrota Baldura – Korax/Tiax

Więcej w Fandom

Losowa wiki