Fandom

Assassin's Creed Wiki

Kryjówka asasynów w Konstantynopolu

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Kryjówka asasynów (ACR) by DarknessEyes23.png
Kryjówka asasynów w Konstantynopolu
  • Miejsce
Wejście do kryjówki by DarknessEyes23.png
  • Wejście do kryjówki w dzielnicy Galata
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Data założenia:
  • Nieznana
  • Data opuszczenia:
  • Nieznana

Kryjówka asasynów w Konstantynopolu – lokacja w Assassin's Creed: Revelations.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Opis Edytuj

Asasyni działający na terenie Konstantynopola w XVI wieku, mieli swoją kryjówkę w dzielnicy Galata. Kryjówka ta była ich główną siedzibą, po tym jak włoski mentor, Ezio Auditore da Firenze, założył większą liczbę pomniejszych kryjówek w mieście. Założona została prawdopodobnie podczas pobytu Niccolò Polo i Maffeo Polo w Konstantynopolu w XIII wieku.

Położenie Edytuj

Główna siedziba osmańskich asasynów znajdowała się na samej północnej granicy miasta, pod murem obronnym, na północny zachód od wieży Galata. W pobliżu znajdował się sklep kowala, medyka i krawca.

Historia Edytuj

Kryjówka w pobliżu wieży Galata została prawdopodobnie założona przez braci Polo w XIII wieku.

W 1511 roku, do Konstantynopola przybył włoski mentor asasynów, Ezio Auditore da Firenze. Przywitał go tamtejszy mistrz tejże gildii, Yusuf Tazim. Wprowadził on florenckiego asasyna w ich sytuację w mieście oraz zobowiązał się do pomocy w celu Ezio, szukaniu tajemniczych kluczy do Masjafu.

Później Ezio zaczął werbować nowych członków zakonu asasynów i szkolić ich. Pojawiło się jednak zagrożenie: zdrajca Vali cel Tradat zaczął seryjnie zabijać swoich dawnych braci. Ezio, za pomocą swojego ucznia, zdołał wyeliminować to zagrożenie.

Po zdobyciu każdego z wcześniej wspomnianych kluczy, florencki asasyn odczytywał wspomnienia Altaïra Ibn-La'Ahada w bibliotece, w kryjówce i tam też te klucze przechowywał.

Podczas gdy Ezio Auditore wyjechał do Derinkuyu, by zabić Manuela Paleologa, Yusuf Tazim i jego pomocnicy mieli chronić Sofię Sartor, która pomogła florenckiemu asasynowi zdobyć klucze do Masjafu. Podczas ataku na jej księgarnię zmarł mistrz osmańskich asasynów, a sama Sofia została porwana. Książę Ahmed okazał się być prawdziwym osmańskim mistrzem templariuszy i zażądał kluczy do Masjafu jako okupu za życie pomocniczki Ezio. Florencki mentor zaaranżował spotkanie na cmentarzu w pobliżu kryjówki, by w razie konfliktu mieć liczne wsparcie. Po odzyskaniu kluczy i Sofii Sartor, Ezio mianował mistrza asasynów z dzielnicy Galata na osmańskiego mistrza asasynów. Potem Ezio nie wrócił już do Konstantynopola, lecz kolejni uczniowie byli uczeni tak, jak nauczał włoski mentor.

Pomieszczenia Edytuj

Pomieszczenie do odpoczynku Edytuj

Głównym pomieszczeniem w kryjówce asasynów było pomieszczenie do odpoczynku, gdzie zbierali się wszyscy asasyni, mogli tam porozmawiać lub przedyskutować kolejny ruch.

Pomieszczenie do tworzenia bomb Edytuj

Kolejnym pomieszczeniem jest to, w którym asasyni tworzyli ładunki wybuchowe. Znajdowały się tam schematy, zapasowe składniki i stacja do tworzenia bomb.

Pomieszczenie z broniami Edytuj

Kolejnym pomieszczeniem była zbrojownia, która dzieli się na dwie części: część z broniami i część ze zbrojami. W części z broniami asasyni czyścili, ostrzyli i przygotowywali swój oręż do walki.

Pomieszczenie ze zbrojami Edytuj

W pomieszczeniu ze zbrojami asasyni czyścili i przygotowywali swoje zbroje do walki. Znajdowało się tam też honorowe miejsce dla zbroi Ishaka Paszy.

Biblioteka Edytuj

W bibliotece znajdywały się zbiory ksiąg zdobytych przez asasynów. Było tam też biurko, przy którym można było pisać. Właśnie przy tym biurku Ezio odtwarzał wspomnienia zapisane na kluczach do Masjafu.

Wyjścia Edytuj

Kryjówka ta miała dwa wyjścia: główne drzwi lub wyjście tunelami. Za pomocą tuneli można było przejść gdziekolwiek chciałeś w obrębie miasta.

Więcej w Fandom

Losowa wiki