Fandom

Assassin's Creed Wiki

Konstantynopol

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

„Konstantiniyye, Bizancjum, Nea Roma, Czerwone Jabłko, jaka to różnica?”
Sulejman Wspaniały[src]
Konstantynopol
  • Miejsce
Konstantynopol.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Starożytnych Bizantyjczyków
  • Data założenia:
  • 660 r. p.n.e.
  • Data opuszczenia:
  • Nie został opuszczony
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Flagi:
  • Cele do zabójstwa:

Konstantynopol (tur. Konstantiniyye lub İstanbul) – wielka metropolia w Imperium Osmańskim, główne miejsce akcji gry Assassin's Creed: Revelations.

Przed akcją gry

Skrócona geneza

Konstantynopol został założony ok. 660 r. p.n.e. jako Bizancjum nad cieśniną Bosfor i Złotym Rogiem. Do 1453 roku był pod panowaniem Cesarstwa Wschodniorzymskiego (od 330 r. jako stolica), potem zajęli je Turcy i miasto zostało miastem stołecznym Imperium Osmańskiego.

Wizyta Altaïra Ibn-La'Ahada

W 1204 roku Altaïr Ibn-La'Ahad przybył do Konstantynopola, by założyć tam filię zakonu asasynów. Niestety, na skutek najazdu krzyżowców na miasto nie udało mu się to.

Założenie Bractwa

W 1258 roku Niccolò i Maffeo Polo przybyli, by jeszcze raz spróbować założyć bractwo na Wschodzie. Udało im się to i w Konstantynopolu zaczęła działać sprawnie zarządzana filia zakonu.

Assassin's Creed: Revelations

W grze

Konstantynopol jest głównym miejscem akcji Assassin's Creed: Revelations. Ezio Auditore da Firenze, mistrz asasynów przybywa do niego, by odszukać pięć kluczy Altaïra do masjafskiej biblioteki. Swoje pierwsze kroki postawił w porcie Złoty Róg, gdzie został powitany przez mistrza tureckich asasynów, Yusufa Tazima. W miarę upływu czasu Ezio zaczął dokładać się do odbudowy Stambułu, odnawiając lokalne sklepy. Po opuszczeniu miasta przez Ezia Konstantynopol dalej się rozwijał.

Opis

W Konstantynopolu znajduje się wiele wież, obiektów i zabytków. Do najwspanialszych należą: wieża Galata, Hagia Sofia, pałac Topkapı i hipodrom. W mieście dużo jest też meczetów i minaretów, jak również pozostałości po dawnym Bizancjum. Stambuł dzieli się na kilka dzielnic: Imperialną, Konstantyna, Topkapı, Bajazyda i Galatę. Z dzielnicy Imperialnej do Galaty i na odwrót można przepłynąć wpław, jednak bardziej opłaca się wynająć prom kursujący przez Złoty Róg.

Ciekawostki

  • Do pojawienia się Paryża w Assassin's Creed: Unity było to największe miasto w serii Assassin's Creed.
  • W książce „Assassin's Creed: ObjawieniaSulejman I mówi Ezio, że sułtan Mehmed chciał przechrzcić nazwę miasta na „Islam-bul” – „Gdzie islam rozkwita”, lecz potem uznano, że bardziej pasuje „Istan-bol” – „Do miasta”. Druga nazwa dotrwała do naszych czasów (tur. „İstanbul”).

Więcej w Fandom

Losowa wiki