Fandom

Assassin's Creed Wiki

Koń

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Koń – zwierzę, występujące w Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood, Assassin's Creed: Revelations, Assassin's Creed III, Assassin's Creed: Unity i Assassin's Creed: Syndicate.

Opis Edytuj

Koń jest zwierzęciem jucznym. Może być wykorzystany przez ludzi do szybszego przemieszczania się po świecie. W serii Assassin's Creed konie były wykorzystywane jako środek transportu indywidualnego albo z powozem.

Opis w grach Edytuj

Assassin's Creed Edytuj

Konie stacjonują w Masjafie, przy miastach oraz na terenie Królestwa. Zazwyczaj są pilnowane przez rycerzy krzyżowców, asasynów, bądź Saracenów. Możliwa jest walka mieczem z konia, a także taranowanie przeciwników. Koniem nie można wjechać do miasta. Możliwe są cztery tryby jazdy konno: zwykły kłus, galop, cwał i powolny stęp wykorzystywany w ukrywaniu się.

Ezio na koniu (AC2) (by Kubar906).png

Ezio na koniu w Assassin's Creed II

Assassin's Creed II Edytuj

W drugiej części serii konie pełnią tę samą funkcję, co w pierwszej, a także służą przewoźnikom w transporcie klientów do miast renesansowej Italii. Można je napotkać np. w Monteriggioni. Dodatkową możliwością podczas jazdy na koniu staje się korzystanie z Orlego Wzroku.

„Wzrok Orła w siodle, ciekawe, co jeszcze wymyślą? Upewnijcie się, że też to mamy!”
―Lucy Stillman, list do ekipy Animusa 2.0

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

W kolejnej odsłonie serii możliwości techniczne poruszania się na koniach zostały rozszerzone. Można skakać z jednego zwierzęcia na drugie, ewentualnie wybijając ukrytym ostrzem właściciela konia, ściągać i zabijać jeźdźców, zadawać silne ciosy z konia oraz blokować szarżę wroga. Konno poruszają się po Rzymie żołnierze Borgiów. Po mieście nie da się galopować.

Nieco mniejszą nowinką jest fakt, że można poruszać się konno po Monteriggioni.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Altaïr jadący na koniu (ACR) (by Kubar906).png

Altaïr jadący konno do Masjafu w Assassin's Creed: Revelations

W tej części konie występują tylko razem z powozem: w Masjafie oraz podczas ucieczki Ezia Auditore z Sofią Sartor z Konstantynopola. We wspomnieniu „Powiernik mentoraAltaïr Ibn-La'Ahad przyjeżdża konno do zaatakowanej twierdzy asasynów, a także ucieka z fortecy asasynów we wspomnieniu „Nowy porządek”.

Assassin's Creed III Edytuj

Trzecia część wnosi kolejny powiew świeżości do gry. Nie można już ukrywać się, kłus to standardowy chód konia. Jeżeli Ratonhnhaké:ton lub Haytham Kenway będą zbyt długo cwałować, koń się zmęczy i będzie potrzebował chwili, by zregenerować siły.

Connor na koniu (AC3) (by Kubar906).png

Connor na koniu w Assassin's Creed III

Assassin's Creed III: Liberation Edytuj

Konie w tej grze pojawiają się podczas jednej misji, gdzie Aveline de Grandpré ucieka przed strażnikami powozem zaprzęgniętym w konie. Zwierzęta te ciągną też powozy z sianem, w których może schować się asasynka.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

W tej części konie pojawiają się tylko podczas niektórych misji, gdzie są podpięte pod dorożkę i przy punkcie szybkiej podróży do Wersalu. Tak jak w przypadku pozostałych zwierząt w grze, nie można wejść z nimi w żadną interakcję.

Assassin's Creed: Syndicate Edytuj

Konie są wykorzystywane jako siła pociągowa powozów jeżdżących po ulicach Londynu. Nie da się natomiast jechać na grzbiecie zwierzęcia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki