Fandom

Assassin's Creed Wiki

Klub jakobinów

2795stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Klub jakobinów
  • Miejsce
Klub jakobinów (ACU) (by Kubar906).png
  • Widok na klub jakobinów
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Data opuszczenia:
  • 1806 rok

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:

Klub jakobinów (fr. Club des Jacobins) później Marché Saint-Honoré lub Neuf-Thermidor – miejsce, występujące w Assassin's Creed: Unity, klasztor i miejsce spotkań jakobinów.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Historia Edytuj

Był to klasztor i kościół zreformowanych dominikanów (jakobinów), którzy podczas rewolucji już praktycznie tam nie mieszkali. Miejsce to przejęła radykalna partia polityczna również zwana jakobinami. Z początku obradowali oni jedynie w bibliotece, ale później w głównej hali poustawiali oni rzędy krzeseł teatralnych w taki sposób, że mieściło się tam 1500 osób.

Jakobini spotykali się tam trzy razy w tygodniu w towarzystwie malarza Jacquesa Louisa Davida, który dokumentował ich spotkania. Żołnierze Zgromadzenia Narodowego zajęli to miejsce 10 Termidora. Budynek został zburzony w 1806 roku, a cztery lata później w tym miejscu wybudowano pierwszy targ. Obecnie na jego miejscu stoi inne targowisko – Marché Saint-Honoré.

W grze Edytuj

Klub ten był ostatnią linią obrony tej frakcji po upadku Robespierre'a. Za kominkiem było ukryte przejście do katakumb, którym ci chcieli uciec z Paryża.

29 lipca 1794 roku atak na klub przypuściły rewolucjonistki pod przywództwem Théroigne de Méricourt. Ich siły zostały by jednak rozgromione, gdyby nie pomoc Arna Doriana i towarzyszącego mu asasyna. Wdarli się oni do klubu i zabili jedenastu pilnujących go strażników, co umożliwiło Théroigne przedostanie się do środka. Tam zostali zaatakowani przez kolejnych sześciu strażników, których również pokonali. Następnie Méricourt poleciła im odnaleźć tajne przejście i zabić ukrywających się w katakumbach jakobinów, co ci też zrobili.

Na dachu klubu znajduje się jedna kokarda. W środku budynku znajduje się kilka kryjówek oraz dzwon alarmowy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki