FANDOM

Spojler
PL Treasure HunterHQ
Ten artykuł zawiera spojlery, co oznacza, że posiada informacje i fakty dotyczące najnowszych wydań z serii Assassin's Creed. Jeśli nie chcesz wiedzieć o najnowszych wydarzeniach, zalecamy, abyś dalej czytał ostrożnie lub wcale.

Khaliset, znana też jako Hiena (ok. 80 p.n.e. – 48 p.n.e.) – postać, występująca w Assassin's Creed: Origins. Prominentna członkini Zakonu Starożytnych.

Biografia Edytuj

Khaliset przysługiwała się Zakonowi Starożytnych, zbierając dla nich kryształy w prastarych grobowcach w Gizie. Kryształy wykorzystywano do zasilania technologii Isu.

Z czasem zdradziła Zakon i zaczęła zbierać kryształy na własny użytek, skłaniając Taharkę – innego członka Zakonu Starożytnych znanego jako Skarabeusz, do napisania jej listu na temat jej braku kontaktu z Zakonem. Zaczęła badać starożytne symbole w świątyni Prekursorów pod piramidą Cheopsa, a także snuć rozważania nad tym, jak użyć technologii Isu po to, by wskrzesić jej córkę – Eshe.

W 48 r. p.n.e. medżaj Bayek z Siwy wyśledził Khaliset w Wielkiej Piramidzie w Gizie, znajdując jednocześnie świątynię Isu, sarkofag Eshe oraz dowody na próby ożywienia dziewczynki przez Khaliset. Kobieta była wściekła na medżaja, gdyż ten zakłócił spokój duszy Eshe. Bayek ścigał Khaliset w tunelach piramidy, po czym stoczył z nią zwycięską walkę. Zabił Hienę podczas burzy piaskowej przed wielkim grobowcem.