Fandom

Assassin's Creed Wiki

Johannes Metzger

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Johannes Metzger lub Jean l'Écorocheura – niemiecki rzeźnik i morderca, zasłynął z legendy o Czerwonym Duchu z Tuileries.

Legenda Edytuj

Jean l'Écorocheura mieszkał na terenie obecnego pałacu Tuileries. Wygnała go stamtąd Katarzyna Medycejska by postawić sobie pałac. Został stracony 1561 roku. Na łożu śmierci Johannes poprzysiągł jej zemstę. Jego duch miał nawiedzać pałac przez cały okres jego budowy a także później.

Słynny astrolog Cosimo Ruggieri przepowiedział Katarzynie że z powodu przekleństwa rzeźnika budowa pałacu doprowadzi do jej upadku co też się stało 5 stycznia 1589 roku.

Maria Antonina w 1789 roku z obawy przed duchem wynajęła magika, który miał ją chronić.

Napoleon Bonaparte podczas swojego urzędowania w pałacu miał spotkać ducha Metzgera, który powiedział mu że jego zadaniem jest chronić go do osiągnięcia przez niego 45 roku życia.

W okresie rewolucji francuskiej zanotowano wysoką aktywność ducha. Pewnej nocy w biurze finansisty Beaudina pojawił się obraz przedstawiający ducha. Tamtejsi lokaje zeznali, że widzieli w nocy tajemniczą postać w czerwieni, słyszeli dziwne odgłosy co noc i podsłuchali jak duch rozmawia z radcą. Okazało się jednak że duch nie miał z tą sprawą nic wspólnego a wszystko było mistyfikacją stworzoną przez radcę Hervé'a LeGalla – bezpośredniego potomka Jeana l'Écorocheura. Wykorzystał on sztuczki swoich przodków by wpędzić swojego przełożonego w obłęd a następnie zająć jego miejsce. Podstęp ten odkrył asasyn Arno Dorian i wsadził LeGalla do więzienia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki