Fandom

Assassin's Creed Wiki

Jeanne

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Jeanne – niewolnica, matka Aveline de Grandpré, pierwsza żona Philippe'a Oliviera de Grandpre, pierwsza miłość Agaté.

Biografia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Urodziła się na zachodnim wybrzeżu Afryki w koło 1720 roku. Jako mała dziewczynka została uprowadzona i przewieziona na Saint-Domingue gdzie dorastała już jako niewolnica.

Życie jako niewolnica Edytuj

Po tym jak trafiła do niewoli wspierał ją mentor asasynów François Mackandal. Uczył on ją jak pisać, czytać i wypowiadać się poprawnie. Podarował on jej dziennik w którym niewolnica zapisywała swoje przeżycia. Jeanne wiedziała, że Mackandal przewodzi tajnemu bractwu, wielokrotnie słyszała jak pouczał Agata i Baptiste żeby nie bali się śmierci i nie bali się jej zadawać w imię wolności ich ludu. Przerażało ją Bractwo więc postanowiła wykraść im ich najcenniejszy skarb: część Dysku Przodków. Na kilka dni przed aukcją niewolników Agaté poprosił ją o podanie specjalnych ziół rodzinie która ją przetrzymywała. Jeanne nie zrobiła tego, gdyż wiedziała, że zioła te to trucizna, poskutkowało to rozstaniem z Agatem. Na aukcji kupił ją Monsieur de Grandpré i zabrał do Nowego Orleanu.

Życie w Nowym Orleanie Edytuj

W trakcie podróży Jeanne była lepiej traktowana niż u swoich poprzednich właścicieli. Już po przybyciu do nowego Orleanu pozwolono jej mieszkać w domu wraz z Philippem. 7 maja 1746 Philippe poprosił ją o zostanie jego nieoficjalną żoną, a Jeanne się zgodziła. 20 czerwca 1747 Jeanne urodziła córkę i nadała jej imię Aveline. Po tym zdarzeniu Philippe podarował jej wolność. Kolejny przełom w jej życiu nastąpił 5 lutego 1752 kiedy Philippe ożenił się oficjalnie z Madlene de L'Isle. Wtedy Jeanne przeniosła się z córką do mniejszych osobnych pokoi, a sama stała się "pracownicą" Madlene. Jej nowa szefowa często wypytywała ją o jej poprzednie życie, szczególnie zaś interesowały ją informacje o Mackandalu. Gdy Jeanne dowiedziała się, że Mackandal przybył do Luizjany poprosiła o pomoc w ukryciu Madlene. Ta wykorzystując swoje rzekome znajomości wysłała ją do pracy do Chichén Itzá. Przed wyjazdem podarowała swojej córce fragment Dysku Przodków.

Życie na Chichén Itzá Edytuj

W Meksyku do którego się udała traktowano ją dobrze zachęcano do pisania swojego dziennika by dokumentowała co się dzieje. Jej miejscem pracy okazały się wykopaliska naukowe prowadzone przez Rafaela de Ferrera. Szybko awansowała ze zwykłej pracownicy do rangi przewodniczki. Podejrzenia zaczęły w niej narastać po tym jak zobaczyła pierwszą część artefaktu którego szukali naukowcy. Był on podobny do tego który ukradła asasynom co wzbudziło w niej nieufność do pracodawców. Zrozumiała że wysłano ją tu celowo i że Madlene jest w to wszystko zamieszana. Jeanne próbowała spowalniać prace odkrywcze lecz de Ferrer ją przejrzał i musiała uciekać. Schroniła się w lesie gdyż wszystkie porty były obstawione i nie mogła uciec dalej. Jeanne mieszkała przez ten czas w osadzie uwolnionych niewolników gdzieś w lesie. Dwa razy spotkała swoją córkę która poszukiwała Dysku. Za pierwszym razem w 1769 uciekła z obawy, że to Agate wysłał ją żeby ją zabiła. Jednak w 1772 kiedy Aveline odnalazła ją po raz drugi ta wysłuchała jej i zaakceptowała, że jest asasynką. Pomogła jej również znaleźć drogę do drugiej części artefaktu. Córka zaproponowała zabranie jej z powrotem do miasta lecz ta odmówiła twierdząc, że życie w cywilizacji nie jest dla niej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki