Fandom

Assassin's Creed Wiki

Jamal

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„Jamal. To on powiedział mi o ich planach. Poprosił, żebym otworzył bramę.”
―Masun o Jamalu, 1191[src]
Jamal – członek lewantyńskich asasynów pod przywództwem Al Mualima.

Biografia Edytuj

Zdrada Edytuj

W 1191 roku Jamal wraz z innym asasynem, Masunem oddał się sprawie templariuszy. Podążając za ich ideologią obaj mężczyźni postanowili odegrać znaczną rolę w templaryjskim ataku na Masjaf, który został napędzony wydarzeniami, jakie miały miejsce w  świątyni Salomona. Ich reputacja i ogólne rozpoznanie wśród mieszkańców wioski pozwoliło im na otworzenie głównych bram, wpuszczając tym samym wojska pod dowodzeniem Roberta de Sable na ziemie Masjafu.

Dochodzenie Edytuj

Po oblężeniu Masjafu Altaïr odkrył tożsamość jednego ze zdrajców z listu, który skradł miejscowemu wyplataczowi koszy. Owy zdrajca, Masun w trakcie przesłuchiwania wyjawił udział Jamala w ataku, co Altaïr przekazał dalej Al Mualimowi.

Na wieść o wspólniku Masuna Al Mualim uznał, iż będzie trzeba najpierw się dowiedzieć, czy może on zostać przekierowany na "właściwą ścieżkę". Jednakże nie należało to już do zmartwień Altaïra, którego mentor po tych wydarzeniach wysłał do Damaszku.

Dalsze losy Edytuj

Jamal kontynuował swoją dalszą działalność jako zwykły asasyn stacjonujący na terenie Królestwa, tuż przy przejściu do Masjafu. Wobec tego mógł on zostać w każdej chwili zlikwidowany z rąk Altaïra.

Ciekawostki Edytuj

  • W trakcie stosowania Wzroku Orła, Jamal jest jedynym asasynem pokrytym czerwoną otoczką.
  • Jeśli Altaïr spojrzy na Jamala za pomocą Wzroku Orła,

podświetli się on na czerwono - jak wróg. Co więcej, jeśli zostanie on zamordowany za pomocą ukrytego ostrza, inni asasyni nawet nie zareagują. Jest to pozostałość po wycofanym pomyśle twórców, którzy pierwotnie chcieli, by Jamal był jednym z celów Altaira.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki