Fandom

Assassin's Creed Wiki

Jacopo de' Pazzi

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Jacopo de' Pazzi (1421 – 1480) – zamożny florencki szlachcic, głowa rodziny Pazzich oraz członek zakonu templariuszy. Uczestniczył w organizowaniu zamachu na Il Magnifico, co w późniejszym czasie doprowadziło do upadku jego rodziny.

Biografia Edytuj

Spisek Pazzich Edytuj

W 1478 roku uczestniczył w tajnym spotkaniu templariuszy w San Gimignano, na którym znalazł się też Wielki Mistrz. Jacopo otrzymał za zadanie uspokojenie ludu po wykonaniu zamachu na Medyceuszy. Wkrótce po zakończeniu spotkania, Ezio Auditore da Firenze wraz z najemnikami i swym wujem Mario Auditore wmaszerowali do miasteczka. Wszyscy templariusze się rozeszli, z wyjątkiem Vieriego, który został zabity przez asasyna po krótkiej walce. W dniu gdy spiskowcy zaatakowali rodzinę Medyceuszy, Jacopo zebrał sporą część populacji Florencji przed Palazzo della Signoria. Ludność, instruowana przez starca, żądała wolności. Ku przerażeniu Jacopo, ze szczytu Palazzo della Signoria, zwolennicy Medyceuszy, zrzucili na linie martwe ciało Francesco de' Pazzi.

Śmierć Edytuj

Po tym zdarzeniu, Jacopo uciekł z Florencji wraz z pozostałymi spiskowcami i ukrył się w San Gimignano. Tam w 1480 roku znalazł go Ezio Auditore da Firenze. Asasyn podsłuchał spotkanie templariuszy, gdzie Rodrigo Borgia i Emilio Barbarigo oskarżyli Jacopo o nieudolne wykonywanie poleceń, po czym wielki mistrz dźgnął go sztyletem w klatkę piersiową, a potem mieczem przeszył jego szyję. Później po krótkiej walce ze strażnikami, Ezio Auditore da Firenze dobił Jacopo ukrytym ostrzem.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki