Fandom

Assassin's Creed Wiki

Hipodrom

2793strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Hipodrom
  • Miejsce
Hipodrom (ACR) (by Kubar906).png
  • Hipodrom w bazie danych Animusa 2.03
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Cesarz Septymiusz Sewer
  • Data założenia:
  • 203 r.
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Cena kupna:

Hipodrom (tur. Sultanahmet Meydanı) – lokacja w Assassin's Creed: Revelations.

Przed akcją gry Edytuj

Budowa hipodromu zaczęła się w 203 roku z inicjatywy cesarza Septymiusza Sewera. Miał służyć jako arena do wyścigów rydwanów konnych – rozrywki popularnej w ówczesnym Cesarstwie Rzymskim.

W okolicach roku 400 na hipodrom sprowadzono egipski obelisk faraona Totmesa III z rozkazu cesarza Teodozjusza. W IV-VI wieku sprowadzono tam obelisk otoczony murem.

W 1204 roku, gdy do Konstantynopola dotarła IV krucjata, hipodrom stał się obiektem grabieży krzyżowców i od tego czasu popadł w ruinę. Nawet po restauracji Bizancjum przez Michała VII Paleologa cesarze nie zdecydowali się na jego odbudowę. Po podboju Konstantynopola przez Turków Osmańskich w 1453 roku okupanci zignorowali ruiny, zmienili tylko ich nazwę na At Meydanı – „Koński plac”.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Ezio Auditore da Firenze pojawił się na hipodromie w 1511 roku, by porozmawiać z mistrzem asasynów Yusufem Tazimem na temat zamachu templariuszy na księcia Sulejmana. Ponadto, Ezio może tu zlokalizować księgę „Opisanie świata” autorstwa Marco Polo (wspomnienie „Symbole Polo: Hipodrom”).

Ezio mógł także kupić hipodrom w charakterze punktu orientacyjnego za 46200 akçe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki