FANDOM

„Ta szara kopuła, na którą patrzysz, to stary kościół Hagia Sophia. Teraz to oczywiście meczet.”
Sulejman Wspaniały[src]
Hagia Sophia
  • Miejsce
Hagia Sophia 001.jpg
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
Informacje historyczne
  • Data założenia:
  • 537 r.n.e.
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Cena kupna:
  • Wyznanie:
  • Prawosławne, potem islam

Hagia Sophia (gr. Ἁγία Σοφία, tur. Ayasofya) – lokacja w Assassin's Creed: Revelations.

Opis Edytuj

Hagia Sophia – albo Kościół Mądrości Bożej – została wybudowana w 537 roku w Konstantynopolu przez cesarza Justyniana I Wielkiego. Powstała według projektu Izydora z Miletu i Antemiusza z Tralles. W jej budowie połączono dwa style architektoniczne: centralny i wielonawowy, przez co Hagia Sophia zyskała bardzo skomplikowany kształt. Na szczególną uwagę zasługuje główna kopuła świątyni: u jej podstawy umieszczono wiele okien, przez co sprawia ona wrażenie, jakby się wznosiła w górę – ku Bogu.

Po zdobyciu Konstantynopola przez Turków w roku 1453, na polecenie sułtana Mehmeda II Zdobywcy Hagia Sophia została natychmiast przekształcona w meczet i zmieniono jej nazwę na „Ayasofya” (fonetycznie zniekształcony zapis greckiej nazwy).

Asasyn Ishak Pasza ukrył w Hagia Sophia mistyczną zbroję. W 1511 lub 1512 roku odnalazł ją inny asasyn – Ezio Auditore da Firenze po zdobyciu dziesięciu kart z jego wspomnieniami. W 1511 roku wenecjanka Sofia Sartor urządziła także piknik dla siebie i Ezia, gdy ten przyniósł jej bukiet kwiatów.

Ezio mógł kupić także Hagię Sophię za 60400 akçe.

Ciekawostki Edytuj

  • W 1511 roku Hagia Sophia nie miała czterech minaretów, tylko dwa. Darby McDevitt wytłumaczył, że przedstawienie Hagii Sophii z późniejszego okresu miało pokazać świątynię w sposób symboliczny.
  • Za wspięcie się na Hagię Sophię w mniej niż dwadzieścia pięć sekund, można otrzymać osiągnięcie „Asasyn-pająk”. Drugie osiągnięcie związane z tym miejscem jest związane z zaliczeniem wspomnienia „Sekret Hagia Sophia”.
Ikona Nazwa Jak uzyskać Punkty Trofeum
Spider Assassin.png Asasyn-pająk Wdrap się na Hagia Sophia, od dołu aż na sam szczyt w czasie nie dłuższym niż 25 sek. 20 G.png PS3Bronze.pngBrąz
Holy Wisdom.png Święta wiedza Zalicz najwyższy poziom Hagia Sophia. 20 G.png PS3Silver.pngSrebro

Więcej z Fandomu

Losowa wiki