Fandom

Assassin's Creed Wiki

Hagia Sophia

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

„Ta szara kopuła, na którą patrzysz, to stary kościół Hagia Sophia. Teraz to oczywiście meczet.”
Sulejman Wspaniały[src]
Hagia Sophia
  • Miejsce
Hagia Sophia 001.jpg
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
Informacje historyczne
  • Data założenia:
  • 537 r.n.e.
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Cena kupna:
  • Wyznanie:
  • Prawosławne, potem islam

Hagia Sophia (gr. Ἁγία Σοφία, tur. Ayasofya) – lokacja w Assassin's Creed: Revelations.

Opis Edytuj

Hagia Sophia – albo Kościół Mądrości Bożej – została wybudowana w 537 roku w Konstantynopolu przez cesarza Justyniana I Wielkiego. Powstała według projektu Izydora z Miletu i Antemiusza z Tralles. W jej budowie połączono dwa style architektoniczne: centralny i wielonawowy, przez co Hagia Sophia zyskała bardzo skomplikowany kształt. Na szczególną uwagę zasługuje główna kopuła świątyni: u jej podstawy umieszczono wiele okien, przez co sprawia ona wrażenie, jakby się wznosiła w górę – ku Bogu.

Po zdobyciu Konstantynopola przez Turków w roku 1453, na polecenie sułtana Mehmeda II Zdobywcy Hagia Sophia została natychmiast przekształcona w meczet i zmieniono jej nazwę na „Ayasofya” (fonetycznie zniekształcony zapis greckiej nazwy).

Asasyn Ishak Pasza ukrył w Hagia Sophia mistyczną zbroję. W 1511 lub 1512 roku odnalazł ją inny asasyn – Ezio Auditore da Firenze po zdobyciu dziesięciu kart z jego wspomnieniami. W 1511 roku wenecjanka Sofia Sartor urządziła także piknik dla siebie i Ezia, gdy ten przyniósł jej bukiet kwiatów.

Ezio mógł kupić także Hagię Sophię za 60400 akçe.

Ciekawostki Edytuj

  • W 1511 roku Hagia Sophia nie miała czterech minaretów, tylko dwa. Darby McDevitt wytłumaczył, że przedstawienie Hagii Sophii z późniejszego okresu miało pokazać świątynię w sposób symboliczny.
  • Za wspięcie się na Hagię Sophię w mniej niż dwadzieścia pięć sekund, można otrzymać osiągnięcie „Asasyn-pająk”. Drugie osiągnięcie związane z tym miejscem jest związane z zaliczeniem wspomnienia „Sekret Hagia Sophia”.
Ikona Nazwa Jak uzyskać Punkty Trofeum
Spider Assassin.png Asasyn-pająk Wdrap się na Hagia Sophia, od dołu aż na sam szczyt w czasie nie dłuższym niż 25 sek. 20 G.png PS3Bronze.pngBrąz
Holy Wisdom.png Święta wiedza Zalicz najwyższy poziom Hagia Sophia. 20 G.png PS3Silver.pngSrebro

Więcej w Fandom

Losowa wiki