Gry planszowe

2759stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Gry planszowe (ikonka) (ACRG) (by Kubar906).png

Gry planszowe – minigry, występujące w Assassin's Creed III, Assassin's Creed IV: Black Flag i Assassin's Creed: Rogue.

Assassin's Creed IIIEdytuj

Są to cztery gry: fanorona, młynek, bowls i angielskie warcaby. Przed rozpoczęciem gry trzeba obstawić zakład. Stawki wynoszą: 10 £, 20 £, 30 £, 40 £, 50 £, 60 £, 70 £, 80 £, 90 £, 100 £. Grać można w tawernach w Nowym Jorku i BostoniePosiadłości Davenporta i w porcie Aquili.

Gry Edytuj

Fanorona Edytuj

Gra w fanoronę.png

Achilles i Connor grają w fanoronę

Jest to gra pochodząca z Madagaskaru. Rozgrywa się na planszy, która składa się z dziewięciu rzędów i pięciu kolumn przecinających się linii. Każdy gracz dysponuje dwudziestoma dwoma pionkami w kolorze białym lub czarnym. Zadaniem graczy jest zbicie wszystkich pionków poprzez poruszanie się wzdłuż linii – „przybliżając się” lub „oddalając się” od nich.
Jeżeli pionek stojący na danej linii zostanie zbity to wszystkie pionki stojące za nim będą zbite.
Ruchy bijące są obowiązkowe, jeśli można je wykonać. Jeżeli nie ma takiej możliwości, trzeba przesunąć pionek na jedno z pustych pól.
Gdy istnieje możliwość wykonania ruchu bijącego, zaraz po zbiciu linii pionków przeciwnika, można wtedy łączyć ruchy. Jednakże jest to możliwe, aż do momentu, w którym skończą się możliwości ruchów bijących dla danego pionka.
Przesuwanie pionka dwa razy na to samo pole w ciągu jednego ruchu jest zabronione.

Młynek Edytuj

Zasady i cel Edytuj

Plansza do młynka.png

Plansza do młynka

Jest to gra, która czasami jest nazywana „szachami kowbojów”, mimo tego, że pochodzi z czasów Imperium Rzymskiego. Każdy gracz posiada dziewięć pionków i próbuje ułożyć trójkę z nich na planszy w taki sposób, by zajmowały trzy miejsca obok siebie w linii prostej. Pozwala to na zbicie któregokolwiek z pionków przeciwnika.
Głównym celem tej gry jest doprowadzenie do zablokowania ruchów przeciwnika lub sprawienia, by ten miał mniej niż dwa pionki.

Fazy Edytuj

Treść tej sekcji pochodzi z gry.
1. Faza rozmieszczania

  • Gracze układają na przemian swoje piony na pustej planszy.

2. Faza ruchu

  • Gracze na zmianę przesuwają swoje piony na sąsiadujące wolne pole.

3. Faza lotu

  • Gdy graczowi zostają tylko 3 PIONY, może przenosić je na DOWOLNE puste pola planszy.

Bowls Edytuj

Bowls.png

Connor gra w bowls

Jest to odmiana starej rodziny gier „boules”, które powstały w dwunastym lub trzynastym wieku. Tak jak w dzisiejszej petance lub włoski bocce, w bowls rywalizują ze sobą dwaj gracze lub dwie drużyny, które zawierają maksymalnie czterech zawodników.
Gracze turlają spłaszczone kule w taki sposób, by ta znalazła się jak najbliżej „jacka”, czyli małej piłeczki rzucanej na początku pierwszego starcia, nazywanego „end”. Gdy gracze zużyją wszystkie kule (cztery w grze dla dwóch graczy), punkty przyznawane są po jeden za kulę znajdującą się najbliżej „jacka”.
Pierwszy gracz rzuca jacka, a potem swoją kulę. Następny ruch wykonuje gracz, którego kula nie znajduje się najbliżej „jacka”. Gdy gracz zużyje wszystkie swoje kule, następuje ruch przeciwnika, który kończy rundę. Na końcu każdej rundy podliczane są punkty. Wygrywa gracz, który osiąga wymaganą ilość punktów.

Warcaby angielskie Edytuj

Granie w warcaby.png

Członek załogi Aquili i Connor grają w warcaby

Gra w warcaby (AC4BF) (by Kubar906).png

Edward Kenway w trakcie gry w tawernie

Warcaby to jedna z najstarszych gier znanych ludzkości. Rozgrywa się ona na szachownicy, tyle że ruchy wykonuje się płaskimi, cylindrycznymi pionkami. Celem tej gry jest zbicie wszystkich pionków przeciwnika poprzez przeskoczenie nad nimi
Piony mogą się poruszać wyłącznie po przekątnej, po czarnych polach. Ruch zbijający jest obowiązkowy. Normalny pion nie może ruszać się do tyłu, lecz damka może. Damka to pion, który dotrze do najdalszej linii przeciwnika.

Ciekawostki Edytuj

  • Pogranicze jest jedynym miejscem w grze, w którym nie ma możliwości zagrać w żadną grę planszową.
  • W grze istnieją trzy odmiany młynka: młynek (6), młynek (9), młynek (12).
  • Odniesienie zwycięstwa w każdej z trzech gier w osadzie, nagradzane jest osiągnięciem „Zapalony gracz”.
Ikona Nazwa Jak uzyskać Punkty Trofeum
ACIIIA-OriginalGamer.png Zapalony gracz Będąc w osadzie wygraj w każdej z gier: Fanorona, Młynek i Bowls. 20 G.png PS3Bronze.pngBrąz

Więcej w Fandom