Fandom

Assassin's Creed Wiki

Francisco Borgia

2774strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„Głupcze. Toczysz wojnę z instytucją dbającą o to, by ludzie nie zachwiali porządkiem!”
―Francisco do Ezia, 1503 r.[src]
Francisco Borgia (właść. Francisco de Borja) (1441 — 1503) był hiszpańskim kardynałem, członkiem zakonu templariuszy i siódmym z dziesięciu kardynałów-bratanków papieża Aleksandra VI.

Biografia Edytuj

W 1500 roku wysłał on zakodowany list do przełożonego kapłana Wyznawców Romulusa, w którym napisał, że wyznawcy mają pozbyć się zakonu asasynów w Rzymie. List ten został przechwycony przez asasyna Ezio Auditore, zanim został dostarczony. Trzy lata później Ezio odnalazł Francisca po zakończeniu mszy w Bazylice świętego Piotra. Po zaobserwowaniu, jak kardynał odbiera od kapłana Wyznawców klucz do ich kryjówki, rusza za nim w pogoń. Podczas ucieczki Francisco wyznaje, że Wyznawcy Romulusa działają na rzecz papieża zmanipulowani przez pomocników kardynała. Ostatecznie Ezio osacza Francisca na dachu Bazyliki, a wówczas wywiązuje się walka. Kardynał ginie, a Ezio zdobywa klucz do kryjówki Wyznawców Romulusa, w której znajduje ostatni z sześciu kluczy do skarbu Romulusa oraz schemat kodowy, dzięki któremu odczytuje list.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki