FANDOM

Florencja (ACB) by DarknessEyes23.png
Florencja
  • Miejsce
Florencja Concept Art.JPG
  • Concept art przedstawiający dachy Florencji.
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Republika Florencji
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Data założenia:
  • 59 rok przed naszą erą
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Cele do zabójstwa:

Florencja (wł. Firenze) – miasto położone na terenie Toskanii. W XV wieku miastem rządził Wawrzyniec Wspaniały. Florencja dzieli się na cztery dzielnice: Santa Maria Novella, San Giovanni, San Marco i Oltrarno.

Historia

Wczesne zarządzanie

Florencja została założona przez Rzymian w 59 roku przed naszą erą. W ciągu 1400 lat stała się ona jednym z najważniejszych miast we Włoszech. W V wieku Ostrogoci przejęli miasto. Gdy to plemię rządziło Florencją, Bizantyńczycy nieustannie atakowali dzisiejszą stolicę Toskanii, zmniejszając liczbę populacji aż do 1000 ludzi. W VI wieku do władzy doszli Longobardowie, którzy zakończyli bizantyjskie napaści.

Jak prawie każde większe miasto, Florencja próbowała przejąć kontrolę nad pobliskimi miasteczkami, jak Monteriggioni na północy, czy Piza na zachodzie. Z tym pierwszym miasteczkiem Florencja utrzymywała chwiejny sojusz, a florenccy heroldzi mówili o pogardzie Pizy dla Florencji.

W XIV wieku, Florencja miała ponad osiemdziesiąt tysięcy mieszkańców z czego dwadzieścia pięć tysięcy pracowało w przemyśle wełnianym. W 1378 roku, wybuchł bunt pracowników przemysłu wełnianego, którzy przejęli rządy w mieście. Jednakże ich progresywna demokracja trwała ledwie dwa miesiące, po czym rządy przejęła rodzina Albizzi, która później zaczęła tracić wpływy w mieście na rzecz rodziny Medyceuszy. Maso i Rinaldo Albizzi uwięzili Cosimo de' Medici i wygnali go w 1433 roku. Nie zmniejszyło to wpływów Cosima, lecz znacznie je zwiększyło, dzięki czemu wygnaniec wrócił do Florencji i przejął w niej władzę w 1434 roku, po czym wygnał całą rodzinę Albizzi, z wyjątkiem dla swojego poplecznika, Luca Albizzi. Luca został nowym Gonfaloniere, zastępując, starego już, przyjaciela Cosimo, Ilario Auditore.

Rządy Medyceuszy

Rządy rodziny Medici zapoczątkowały złoty wiek Florencji. Medyceusze skupiali się na sztuce i skomplikowanym systemie bankowym. W czasie ich rządów, Florencja była domem dla wielu znanych osób z epoki renesansu, jak Leonardo da Vinci, Sandro Botticelli, Michał Anioł, czy Niccolò Machiavelli, którzy otrzymywali dofinansowanie na swoje prace od rodziny Medici.

Po tym, jak w 1291 roku do Florencji przybył Domenico Auditore i jego syn Renato i zamieszkali w mieście jako szlachta, rodzina Auditore stała się znaną i szanowaną częścią społeczeństwa, która miała dobre kontakty z Medyceuszami.

Za rządów Wawrzyńca Wspaniałego, Florencja gwałtownie się rozwinęła. Stała się jednym z ośrodków renesansowej sztuki. Powstały wtedy także takie cuda architektoniczne, jak Santa Maria Novella czy Duomo.

20 kwietnia 1478 roku rodzina Pazzich przeprowadziła zamach na rodzinę Medici, w wyniku którego zginął Giuliano de' Medici. Lorenzo został dźgnięty w szyję i uratowany przez asasyna Ezio Auditore da Firenze, który działał na terenie miasta, a gdy wyruszył do Rzymu, to nieustannie wysyłał swoich uczniów do Florencji, by ci kontrolowali sytuację w mieście.

Ogniska próżności

Następca Lorenzo, Piero de' Medici nie był tak dobrym władcą jak jego ojciec. W 1494 roku, Piero de' Medici został wygnany z miasta przez mnicha Girolamo Savonarolę, który dzięki Rajskiemu Jabłku zaczął panować we Florencji.

Na przełomie 1497 i 1498 roku, Savonarola rozpoczął w mieście tzw. „Ogniska próżności”, czyli próbę nawrócenia ludzi na ścieżkę wyłącznie religijną. Zaczął palić obrazy i książki na stosach, a za pomocą Rajskiego Jabłka oczarował ludzi, którzy mieli największe wpływy we Florencji i kazał im zrobić wszystko, by ci uznali Savonarolę za ich władcę. Jednakowoż, Ezio Auditore zabił dziewięciu podżegaczy, a potem odebrał Fragment Edenu Savonaroli, który został osądzony przez mieszkańców, a potem miał być spalony na stosie. Jednakże, Ezio zakończył jego cierpienia, zanim ten spłonął doszczętnie.

Czasy współczesne

W 2012 roku, Abstergo Industries wykorzystało Mercato Vecchio z Florencji jako mapy do projektu szkoleniowego Animi.

Punkty widokowe

Ciekawostki

  • W Assassin's Creed II brakowało jednego budynku, który był ważny w historii Florencji. Ubisoft powiedział, że mieli ograniczone miejsce i nie mogli dodać jeszcze jednego budynku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki