Fandom

Assassin's Creed Wiki

Fiora Cavazza

2754strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Fiora Cavazzakurtyzana pracująca w Rosa in Fiore. Należała do zakonu templariuszy, została najęta przez Cesare. Pełniła rolę wysłannika do innych agentów działających na terenie Rzymu. Z czasem Cesare ją zdradził, a ona sama omal nie zginęła z ręki Malfatto. Potem przeszła na stronę asasynów i pomogła im zabić agentów, z którymi niegdyś współpracowała.

Biografia Edytuj

Życie w Rosa in Fiore  Edytuj

W 1497 Fiora pracowała w burdelu Rosa in Fiore jako kurtyzana pod kierownictwem Madonny Solari, która została zamordowana przez rzezimieszków. Fiora nie była zadowolona z takiego życia. Nawiązywała więc kontakty ze swoimi klientami w nadziei, że pozwoli jej to opuścić budynek. Zdobywała wiele informacji, a także silnych sojuszników, do których zaliczał się między innymi brat Ristoro. Pewnego razu do Rosa in Fiore przybył uroczy i intrygujący Cesare Borgia, który zaimponował Fiorze. Trafiła ona w jego ręce, gdy Cesare pobił brata Madonny Solari - Santino, którzy w zamian za swoje życie złożyli młodemu Borgii propozycję, by wziął sobie jedną z kurtyzan. Cesare wybrał Fiorę.

Praca dla Cesare Edytuj

Fiora była lojalna. Nadzorowała i rekrutowała nowych templariuszy. Między innymi miała zmusić Donato Manciniego, by pozwolił Cesare wygrać wyścig rydwanów, zwerbowała Lanza, pracowała z Baltasarem da Silvą oraz z rodzeństwem Cahinem i Cahą, dostarczyła Il Carnefice listę osób, które miały zginąć.

Spotkanie z Malfatto Edytuj

Fiora raniona przez Malfatto.jpg

Raniona przez Malfatto

Kolejne zlecenie dotyczyło szalonego zabójcy kurtyzan - Malfatto. Fiora była przerażona spotkaniem z nim, znając jego reputację i wiedząc, że sama była kurtyzaną. Fiora założyła standardowy strój kurtyzan, chcąc zwabić mordercę. Gdy lekarz ją ujrzał, zaatakował, a kobieta ledwo się obroniła, krzycząc imię Cesare i przekazując mu list od niego. W środku nocy, podczas snu poczuła ukłucie w szyję. Z przerażeniem ujrzała Malfatto wstrzykującego jej truciznę. Cudem udało jej się ranić szaleńca swym wachlarzem. Fiora przeżyła, a Malfatto zbiegł. Jej lojalność została zachwiana i postanowiła dołączyć do asasynów.

Współpraca z asasynami Edytuj

Fiora wyjawiła asasynom listę agentów Borgii. Pomagała w zabiciu Rocco Tiepolo i jego najemników, Cahina i Cahi - rodzeństwa arlekinów, Baltasara de Silvy, a na koniec Il Lupo, który naśladował asasynów- ich ubiór i metody zabijania.

Fiora w profilu templariusza.jpg

W 2012 roku Abstergo Industries wykorzystało jej sylwetkę do projektu Animi. Stała się ona jednym z awatarów w programie treningowym i znana była pod nazwą Kurtyzana.

Więcej w Fandom

Losowa wiki