Fandom

Assassin's Creed Wiki

Efekt Krwi

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

„Zdawał się dziesięciokrotnie silniejszy... Zyskał niezwykłą moc, która uzewnętrzniła się jako potworna furia... Człowiek, podpięty godzinę wcześniej do maszyny, stał się demonem!”
Alan Rikkin o ataku Efektu Krwi[src]
Używanie Wzroku Orła.png

Desmond używa Wzroku Orła, który był symptomem Efektu Krwi

Efekt Krwi, znany też jako Efekt Krwawienia, a czasami zwany Efektem Rozmycia – zaburzenie, w którym wspomnienia genetyczne i wspomnienia należące do cierpiącego na wspomniany wcześniej symptom zaczynają się nakładać na rzeczywistość. W ciężkich przypadkach może spowodować załamanie psychiczne.

Najczęstszym źródłem tego zaburzenia jest zbyt długie przebywanie w Animusie lub Helixie i odtwarzanie wspomnień genetycznych. Według Lucy Stillman Efekt Krwi był podobny do rozdwojenia jaźni i zaburzeń urojeniowych (zwanych powszechnie paranoją lub obłędem).

Znani cierpiący na Efekt Krwi Edytuj

Daniel Cross Edytuj

Daniel Cross cierpi z powodu Efektu Krwi by DarknessEyes23.png

Daniel Cross atakowany przez Efekt Krwi

Obiekt 4, Daniel Cross, cierpiał na Efekt Krwi, widząc nieraz rzeczy z przeszłości, artefakty oraz przeżywając wspomnienia genetyczne swoich przodków, Nikolaia Orelova i jego syna Innokentiego Orelova, bez używania Animusa.

W 1998 roku, uważano, iż Efekt Krwi wystąpił u Daniela naturalnie bez wcześniejszego używania Animusa. Jednakże później wyszło na jaw, że Abstergo Industries porwało Daniela w 1985 roku i zmusiło do długiego przebywania we wcześniej wspomnianej maszynie, co ostatecznie wywołało u niego poważne zaburzenia, które mógł jedynie złagodzić używając Animusa, który jeszcze bardziej pogłębiał jego Efekt Krwi.

Clay Kaczmarek Edytuj

Talenty malarskie Claya Kaczmarka.png

Wiadomość do Desmonda namalowana krwią przez Clay'a Kaczmarka

W swojej analizie zachowań Obiektu 16, czyli Clay'a Kaczmarka, Lucy Stillman opisała szczegółowo jego reakcję na Efekt Krwi. Po tym, jak Clay pozostał w Animusie przez kilka dni, przestał kontrolować Efekt Krwi, co ostatecznie doprowadziło do jego szaleństwa.

Clay miał trudności w zapamiętaniu kim był, co robił. Wizje przeszkadzały mu tak bardzo, że namalował własną krwią wiadomości do kolejnych obiektów testowych, ostrzegając ich o niebezpieczeństwie zbyt długiego przebywania w Animusie i wizerunki glifów, które ukrył w oprogramowaniu Animusa, dzięki którym mógł obiektom przekazać prawdę o Abstergo. To malowanie wiadomości własną krwią, spowodowało ostatecznie śmierć poprzez popełnienie samobójstwa.

Desmond Miles Edytuj

Desmondowskie wizje .png

Desmond widzi wizję spowodowane Efektem Krwi

Obiekt 17, Desmond Miles, zdobył umiejętności walki i swobodnego biegu od swoich przodków, poprzez odtwarzanie ich wspomnień genetycznych w Animusie. Niestety zaczął też mieć kilkusekundowe wizje przeszłości, które nakładały się na rzeczywistość. Dowiedział się wtedy, że póki nie trwają one więcej niż trzydzieści sekund, to nie jest to jeszcze groźne. Wizje stawały się co raz bardziej intensywne, że w końcu wywołały u niego utracenie świadomości. Podczas tego, jak Desmond "odpłynął" przeżywał wspomnienie swojego przodka, Altaïra.
Dodatkowo, Desmond zaczynał mylić swoje wspomnienia ze wspomnieniami swoich przodków, mówiąc Lucy, jak to "ostatnio był w Monteriggioni", a naprawdę był tam jego przodek. Mimo obaw o dłuższe wizje, pomagały one Desmondowi przedostać się do krypty pod willą Auditore czy kościołem Santa Maria in Aracoeli.
Desmond widzi Ezio.png

Desmond widzi Ezio przez Efekt Krwi

Jednakże, Rebecca Crane powiadomiła Lucy Stillman w jednym z e-maili, że Desmond krzyczy przez sen. Było to prawdopodobnie spowodowane przeżywaniem wspomnień genetycznych podczas snu. Troska o jego zdrowie została też wyrażona w mailu od Warrena Vidica, który użył imienia i nazwiska ojca Desmonda, Williama Milesa. Napisał on też, że potrzebują go do zlokalizowania Fragmentu Edenu.
Później stan Desmonda pogorszył się do tego punktu, aż zapadł w śpiączkę i musiał osiągnąć ogniwo synchronizacyjne, by oddzielić wspomnienia Ezio od Altaïra i przodków od swoich i ostatecznie odzyskać świadomość.

Callum Lynch Edytuj

Callum Lynch, cierpiał na Efekt Krwi, poprzez wizję atakującego go przodka – Aguilara de Agarorobo.

Znani cierpiący na Efekt Krwi (Frech Comic) Edytuj

Michael Edytuj

Obiekt 16, Michael, cierpiał na Efekt Krwi, poprzez niekontrolowane wybuchy bólu, agresji oraz wzmożonej siły. Podczas ataku stawał się nieposkromioną, bezmyślną bestią. Gdy ludzie znajdujący się w jego pobliżu nie interweniowali zdzierał z siebie skórę i własną krwią malował znaki. Każdy jego atak rozpoczynał się bólem, następnie Michael zdzierał z siebie ubranie, a następnie skórę malując znaki krwią. Jego Efekt Krwi mógł zostać powstrzymany jedynie przez bardzo silne środki uspakajające. W wyniku swojej choroby został zamknięty w ośrodku psychiatrycznym.

Desmond Miles Edytuj

Desmond widzi znaki.png

Obiekt 17, Desmond Miles, cierpiał na Efekt Krwi, poprzez uzyskanie umiejętności swoich przodków, lecz największym działaniem jego Efektu Krwi było uzyskanie Wzroku Orła.

Zakon templariuszy Edytuj

Podobnie do asasynów, templariusze też zdobywali umiejętności poprzez Efekt Krwi. Było to nazywane "projektem Animi". Istniał też "projekt Dziedzictwo", który był rozpowszechniony na większą skalę, aż w końcu, by monitorować objawy Efektu Krwi, Abstergo zamieściło tam ankietę z pytaniem czy obiekt pamięta swoje dane osobowe. Najnowszym z takich projektów był "projekt 17", który miał na celu odtwarzanie wspomnień przodków Obiektu 17 po jego śmierci.

Ciekawostki Edytuj

  • Efekt Krwi może mieć też inną formę: może powodować wizje ognia.
  • By uniknąć Efektu Krwi należy udać się na specjalną sesję z psychiatrą, którą zapewnia Abstergo Entertainment swoim analityką.

Więcej w Fandom

Losowa wiki