FANDOM

Dzielnica Le Quartier Latin
  • Miejsce
Le Quartier Latin (ACU) (by Kubar906).png
  • Widok na Le Quartier Latin z dachu St-Germain-des-Prés
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Wyznanie:
  • Rzymski katolicyzm
  • Skrzynie (ikonka) (AC4BF).pngSkrzynie:
  • 40
  • Punkt widokowy (AC4BF).pngPunkty widokowe:
  • 3

Dzielnica Le Quartier Latin – lokacja w Assassin's Creed: Unity.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Opis Edytuj

Le Quartier Latin to południowy dystrykt Paryża. Składają się na niego rejony: Luxembourg, Faubourg Saint-Germain oraz Sorbona. Graniczy z dzielnicą La Bièvre (rejony Panteon i Saint-Jaques), Luwrem, Les Invalides oraz Île de la Cité (obszar Palais de Justice). Dodatkowo, wyspę Île de la Cité i Ventre de Paris łączą mosty: Pont Saint-Michel, Pont Neuf i Petit Pont.

Nazwa dzielnicy oznacza w języku francuskim „Dzielnica Łacińska”.

Architektura Edytuj

Le Quartier Latin to dzielnica uniwersytecka, w związku z czym jest wybudowana dość zamożnie. Na jej obszarze panuje, obok francuskiego, łacina. Znajduje się tu sześć znaczących zabytków, zestawionych w tabeli poniżej.

L.p. Ikona Nazwa Krótki opis
1. Hôtel de Cluny (ACU) (by Kubar906).png Hôtel de Cluny Średniowieczny pałac opata miasta Cluny.
2. Sorbona (ACU) (by Kubar906).png Sorbona Jeden z największych uniwersytetów w Paryżu.
3. Klub jakobinów (ACU) (by Kubar906).png Klub jakobinów Miejsce obrad jednej z głównych rewolucyjnych frakcji politycznych.
4. St-Germain-des-Prés (ACU) (by Kubar906).png St-Germain-des-Prés Opactwo złupione i zamienione na magazyn przez rewolucjonistów.
5. Obserwatorium paryskie (ACU) (by Kubar906).png Obserwatorium paryskie Miejskie obserwatorium astronomiczne.
6. Pałac Luksemburski (ACU) (by Kubar906).png Pałac Luksemburski Pałac z XVII wieku wzniesiony dla żony króla Henryka IV – Marii de' Medici.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki