FANDOM

Daniel Cross, znany też jako Obiekt 4 (9 marca 1974 – 14 grudnia 2012) – członek zakonu tempariuszy, uśpiony agent Abstergo Industries oraz były asasyn. Był on także uzależniony od narkotyków, alkoholu i wielu innych używek. Jego dziadkiem był asasyn Innokenti Orłow, a pradziadkiem Nikołaj Orłow. Jako jeden z nielicznych cierpiał na Efekt Krwi.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

„Я хочу домой. (Chcę wracać do domu.) ”
―Młody Daniel do pracowników Abstergo, około roku 1985[src]

Imię i nazwisko nadali mu pracownicy Abstergo, gdyż jego personalia nie były im znane. Został on przez nich porwany w młodym wieku i zmuszany do odtwarzania wspomnień genetycznych swojego przodka Nikołaja Orłowa, który był wybitnym członkiem rosyjskiego zakonu asasynów. Naukowcy templariuszy przeprowadzali na nim także operacje, m.in. Warren Vidic wszczepił mu do podświadomości impuls, który miał mu rozkazać zinfiltrować zakon asasynów, zdobyć najwyższą z możliwych rang, zdobyć ich zaufanie i ostatecznie zabić Mentora.

Po tej operacji, templariusze zostawili Daniela samego na jakiejś ulicy, gdyż nie był im potrzebny. Znając jego drzewo genealogiczne, wiedzieli, iż prędzej czy później znajdą go asasyni.

Niestety, Daniel zbyt długo przesiadywał w Animusie, co doprowadziło do wystąpienia u niego specyficznego zaburzenia nazywanego Efektem Krwi. Młody Daniel był raz co jakiś czas atakowany przez wizje przeszłości, nie mogąc ich i siebie kontrolować. Ostatecznie popchnęło go to w stronę zażywania narkotyków i alkoholu, które trochę złagadzały ataki. Lecz w pewnym momencie jego uzależnienie od narkotyków spowodowało to, że zabił swoją dziewczynę, Kelly. Sąd przydzielił mu lekarza, który miał dopilnować, by Daniel skończył ze swoimi nałogami, lecz ten go nie słuchał.

Jakiś czas później Daniel pojechał do baru, gdzie miał atak Efektu Krwi. Przez wizję nazwał jednego z mężczyzn przy barze templariuszem i chciał go zaatakować. W barze tym znajdowała się asasynka, Hannah Mueller, która zabrała Daniela do obozu asasynów w Filadelfii.

Spotkanie filadelfijskich asasynów Edytuj

„Pracujesz w terenie? Komunikacja? Nie widniejesz na żadnej liście naszego personalu.”
―Paul Bellamy do Daniela.[src]
Daniel i Bellamy w Filadelfii.png

Daniel poznaje Paula Bellamy'ego

Następnego dnia, Daniel obudził się w dziwnym miejscu. Chwilę później dowiedział się, że asasynka Hannah Mueller zabrała go do obozu asasynów w Filadelfii. Hannah zdziwiła się, że nie można nigdzie odnaleźć jego kabiny i nikt z obozu nie rozpoznał Daniela.

Po tej rozmowie, Hannah zaprowadziła Daniela do Paula Bellamy'ego, który zaczął pytać przybysza, gdzie on przeszedł szkolenie. Daniel odpowiedział, że nie ma pojęcia o jakie szkolenie chodzi. Po kolejnych pytaniach, Cross zaczął co raz bardziej wulgarnie odpowiadać, iż nie wie nic o asasynach i templariuszach. Wtedy Paul poprosił go, by pokazał swój tatuaż, którym był znak zakonu asasynów. Bellamy spytał Daniela o to, skąd ten zna ten znak, a Cross odpowiedział, że gdzieś go zobaczył i wydawał mu się fajnie wyglądać. Chwilę później, Daniel miał kolejny atak i zaczął coś mówić w języku rosyjskim. Paul rozpoznał ten język, ale jedyne słowo, które zrozumiał to "Tunguska". W pewnym momencie, Daniel spróbował zaatakować Paula, lecz ten uspokoił go, przykładając mu ukryte ostrze do szyi. Dzięki wiadomości o Tungusce, asasyni dowiedzieli się, że Daniel jest potomkiem Nikołaja Orłowa.

Wieczorem tego samego dnia, Daniel desperacko przeszukiwał swoją kabinę, czym zaniepokoił Hannę, która w końcu zapytała go, czego on szuka. Ten odpowiedział jej, że w swoim mieszkaniu zostawił swoje leki i musi tam po nie wrócić. Hannah nie chciała na to pozwolić, lecz w końcu go tam zabrała. Na miejscu okazało się, że Danielowi nie zostało już nic z lekarstw, gdyż wyrzucił je poprzedniego dnia.

Odnalezienie swojego celu Edytuj

„Wszystko w porządku, Hannah... Widziałem wszystko... Widziałem kształt czasu... Znam swój cel... Muszę odnaleźć Mentora...”
―Daniel po jednym z ataków Efektu Krwi[src]
Daniel rysuje pastorał.png

Daniel rysuje pastorał

Po krótkiej dyskusji na temat roli Hannah w zakonie, Daniel przyznał, że w jego wizjach powtarza się jedna rzecz, Pastorał. Cross narysował tenże pastorał na zaparowanej szybie, by pokazać Hannie jak to wygląda.

Zaraz po tym, do pokoju wpadł Paul Bellamy, mówiąc, iż właśnie dostał wiadomość od Williama Milesa, która zawierała informację na temat pochodzenia Daniela. Był on bowiem prawnukiem asasyna Nikołaja Orłowa. Gdy Cross usłyszał nazwisko swojego przodka, zaczął mieć atak Efektu Krwi, przez który zaczął uciekać po dachach pobliskich budynków.

We swojej wizji widział swojego pradziadka, Nikola Teslę oraz Pastorał i Tych, Którzy Byli Przed Nami. Były w niej fragmenty jego życia, lecz żaden z nich nie pokazywał przetrzymywania w Abstergo. Jednakowoż po chwili się zatrzymał i powiedział Hannie, że widział swój cel życiowy. Jego celem jest znalezienie Mentora.

Znalezienie mentora Edytuj

„Wiem, że nadal jestem nowicjuszem w zakonie, ale trenowałem mocno mój umysł i ciało, by spełnić jego wymagania. Będę kontynuował poszukiwania Mentora, póki go nie znajdę, albo póki on nie uzna za stosowne, by się mi objawić.”
―Daniel do innych asasynów.[src]
Spotkanie Daniela z asasynami.png

Daniel na spotkaniu asasynów

Przez następne dwa lata, Daniel przemierzył cały świat, odwiedzając każdy znany obóz asasynów. Podczas każdego spotkania z asasynami, Cross apelował, by ci pomogli mu spotkać się z Mentorem. 5 listopada 2000 roku, Danielowi się poszczęściło.

Podczas pobytu Hanny i Daniela w Dubaju, napadli na nich dwaj zamaskowani napastnicy. Cross stawiał opór, lecz został ogłuszony po otrzymaniu ciosu w szyję. Następnego dnia obudził się w kryjówce Mentora.

DanielKillMentor.png

Daniel zabija mentora

Na miejscu Daniel doświadczył Efektu Krwi, a Mentor badał jego zachowanie. Gdy Cross się przebudził, zaczął rozmawiać z mentorem o jego stanowisku, a ten oznajmił, iż chciałby wyszkolić Daniela, by mógł w przyszłości zająć jego miejsce. W tym celu, na znak dawnych ceremonii, dał on Danielowi swoje ukryte ostrze. Posiadanie broni wyzwoliło u Crossa impuls, który rozkazał mu zabić mentora, więc tak też zrobił, po czym uciekł do placówki Abstergo w Filadelfii.

Powrót do Abstergo Edytuj

„Przyznaję, że odczuwam pewną ojcowską dumę, widząc jak nasz chłopiec dorasta i wykonuje naszą pracę. Naprawdę, jakiekolwiek więzi, jakie łączyły go z jego zmarłymi rodzicami, zniknęły, teraz zaczął uważać Abstergo za swój dom.”
―Warren Vidic w e-mailu do wewnętrznego sanktuarium zakonu templariuszy.[src]
Fall 3 Daniel Abstergo.png

Daniel powraca do Abstergo

21 listopada 2000 roku, Daniel powrócił do Abstergo w Filadelfii. Jak tylko tam się pojawił, zażądał ponownego podłączenia do Animusa, by złagodzić Efekt Krwi, jednocześnie go pogłębiając. Chwilę później, Daniel został odłączony od maszyny i położony na łóżku medycznym pod nadzorem Stearnsa i doktor Sung. Daniel wydał templariuszom informacje na temat położenia każdego z obozów asasynów, co zapoczątkowało wydarzenie zwane "Wielką Czystką", podczas trwania którego życie straciło wielu asasynów.

Przez następne czternaście miesięcy, Daniel odtwarzał wspomnienia swojego kolejnego przodka, Innokentiego Orłowa. W 2002 roku, aktywność fal mózgowych Daniela znacznie wzrosła, więc dr. Sung postanowiła go odłączyć od Animusa i zrobić mu od niego przerwę. Cross był wśród templariuszy uznawany za bohatera, gdyż nie wielu z nich zdołałoby uczynić coś takiego jak on, czyli zabić mentora zakonu asasynów.

Pewnej nocy, Daniel miał atak Efektu Krwi i szukał kogoś kto mógłby podłączyć go do Animusa. Na korytarzu placówki badawczej Abstergo spotkał doktor Sung, którą pomylił z Anną Orłow, żoną Nikołaja Orłowa. Gdy już rozpoznał w niej panią doktor, poprosił ją o podłączenie do Animusa, lecz ta odmówiła. Jednakże Daniel zdołał ukraść jej identyfikator, dzięki któremu sam mógł użyć maszyny. Gdy przechodził między Animusami w sali projektu Animi, zobaczył tam Paula Bellamy'ego podłączonego do jednego z urządzeń, co uświadomiło mu do czego doprowadziła "Wielka Czystka". Daniel postanowił zapomnieć o tym i ruszył w kierunku Animusa, by zacząć odtwarzać więcej wspomnień.

Tym razem także obudziła go doktor Sung i oznajmiła mu, że Animus nie był nawet włączony. Daniel spytał ją, czy Abstergo nie miało żadnych informacji na temat jego pokrewieństwa z Innokentim. Sung odpowiedziała, że tak, ale nie ma sensu w powracaniu do przeszłości, gdyż jego drugą rodziną jest Abstergo.

Początkowe zlecenia zakonu Edytuj

Daniel i rekruci.png

Daniel trenuje rekrutów

Jakiś czas później, Daniel dołączył do zakonu templariuszy i został trenerem nowych rekrutów. Biorąc wyznaczone mu leki i chodząc co tydzień na wizytę do doktor Sung, Cross zaczął sobie radzić z Efektem Krwi. Do walki używał ukryte ostrze, które otrzymał niegdyś od mentora asasynów.

Podczas jednej z konferencji, Daniel otrzymał specjalne zdanie, a w czasie jego nieobecności, Rothschild przejmie jego obowiązki.

Daniel czyta kodeks.png

Daniel czyta kodeks proroka

Vidic wysłał cele zadania poprzez e-mail i Daniel od razu wyruszył do Moskwy, by znaleźć "Kodeks Proroka", który spoczywał w bibliotece Iwana Groźnego pod teatrem Bolszoj. W kodeksie tym znajdowała się wiedza o wszystkim, co napotkał Ezio Auditore da Firenze podczas swoich podróży. Na miejscu znajdował się strażnik asasynów, który strzegł kodeksu. Na widok Daniela, który był uzbrojony w ukryte ostrze, strażnik uspokoił się i pokazał mu księgę, myśląc, iż ten ma go zastąpić. Jednakże Daniel przechytrzył strażnika i zabił go, po czym przekazał taką wiadomość templariuszom, czytając ją z książki: Miej się na baczności przed krzyżem templariuszy - wielu spośród nich stanie ci jeszcze na drodze. Stało się. Wiadomość została przekazana. Musimy opuścić ten świat. Zrobiliśmy wszystko, co możemy. Reszta należy do ciebie, Desmond., a później dodał, że nie ma dopisanego nazwiska, więc poszukiwania będą trudniejsze. Jednakże templariuszom to wystarczyło, a Daniel mógł wracać do Filadelfii.

Jakiś czas później, Daniel odwiedził jeden z moskiewskich kościołów, gdzie spotkał starszą kobietę. Nie wiedział on jednak, że jest to jego babcia, Nadya Orłow, a ta rozpoznała w nim rysy swojej rodziny.

Jako mistrz templariuszy Edytuj

Za swoje zasługi, Daniel został podniesiony do rangi mistrza templariuszy.

W 2011 roku, Daniel przewodził szturmowi templariuszy na kryjówkę asasynów, w której nie znaleźli nikogo prócz Hannah Mueller, która próbowała spowolnić templariuszy i przywrócić Daniela na stronę asasynów, lecz ten ją zabił.

Później w roku 2012, Daniel uczestniczył w incydencie w Denver, który pozostawił u niego traumę tak silną, że już nigdy nie chciał tam wracać.

Później tego samego roku, Daniel został wysłany do Nowego Jorku, by porwać Desmonda Milesa, któremu później udało się uciec z placówki Abstergo w Rzymie, co rozwścieczyło Crossa, który nie był zapoznany z planem Vidica, który nosił kryptonim projekt "Syrena".

12 września 2012 roku, Daniel przewodził kolejnemu szturmowi na kryjówkę asasynów, która znajdowała się w Whistler w brytyjskiej Kolumbii w Kanadzie. Nikogo jednak w niej nie było.

13 października, Daniel zadzwonił do doktor Sung, by umówić się na wizytę związaną z jego przemyśleniami na temat porażki projektu "Syrena" i śmierci Lucy Stillman.

Kilka dni później, Daniel dołączył do personelu placówki badawczej Abstergo w Rzymie, gdzie oznajmił Vidicowi i Theodorwi Rizzo, iż wie o projekcie "Syrena". Później ta trójka ustaliła, że Daniel będzie próbował odzyskać Desmonda.

Pościg za Desmondem Edytuj

Daniel w Nowym Jorku.png

Daniel natyka się na Desmonda w Nowym Jorku

Po kilku porażkach w pościgu za Desmondem, Daniel wyruszył do Nowego Jorku, by złapać Obiekt 17, gdy ten będzie chciał odzyskać źródła zasilania Wielkiej Świątyni. Jednakże, Desmond łatwo rozbroił Crossa i uciekł.

Jakiś czas później, Daniel natknął się na Desmonda w Brazylii, gdzie też znajdowało się jedno ze źródeł zasilania. Danielowi udało się wybiec z artefaktem, lecz został on złapany i ogłuszony przez Desmonda, który zatriumfował nad nim kolejny raz.

Śmierć Edytuj

„Nie przeciągajmy tego. Nie masz dokąd uciec, a ja mam pistolet. Skoro o tym mowa... mamy dwudziesty pierwszy wiek, a ty wciąż biegasz tylko z małym nożykiem? To głupie.”
―Daniel wyśmiewający broń, od której zginął chwilę później.[src]
Daniel celuje do Desmonda z pistoletu by DarknessEyes23.png

Daniel celuje do Desmonda z pistoletu

14 grudnia 2012 roku, Desmond przybył do rzymskiej placówki badawczej Abstergo, by ocalić swojego ojca. Na miejscu czekał na niego Daniel i strażnicy, którzy mieli go złapać i odzyskać Rajskie Jabłko. Strażnicy zapędzili go do pokoju, w którym Desmond był niegdyś przetrzymywany. Tam też pokazał mu się Daniel, który zaczął z nim negocjować oddanie Rajskiego Jabłka. Wyśmiał on też ukryte ostrze, w które był uzbrojony Obiekt 17. Gdy Daniel zaczął celować z pistoletu w Desmonda, zaatakował go Efekt Krwi, który go rozproszył. Daniel zaczął uciekać w kierunku sali projektu Animi, w której ostatecznie został zabity przez Desmonda.

Charakter i osobowść Edytuj

Przez swoje halucynacje i wizje, Daniel był często niestabilny psychicznie i emocjonalnie, co ostatecznie doprowadziło do jego antyspołecznych zachowań.

Na początku dołączył do zakonu asasynów, lecz po tym jak zabił ich mentora dołączył do templariuszy.

Był on też uzależniony od używania Animusa, który łagodził i jednocześnie pogłębiał jego Efekt Krwi.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię "Daniel" znaczy po hebrajsku "Bóg jest moim sędzią";
  • templariusze nadali Danielowi nazwisko "Cross" (pol. Krzyż) na cześć swojego znaku;
  • początkowo Daniel miał wygłosić swoje "ostatnie słowa", lecz ostatecznie z tego pomysłu nie skorzystano;
  • takie miały być jego ostatnie słowa: Ah, te głosy... moja głowa... Krzyczą... KRZYCZĄ... Cały czas... błagając... by je uwolnić! ... To moje ciało... MÓJ UMYSŁ! Przeżyły swoje życia... Dla... Dlaczego... nie pozwolą mi przeżyć swojego? Musisz je uciszyć... (ucisz je) Proszę... proszę... ucisz je....
Ostatnie słowa Daniela Crossa.ogg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki