Fandom

Assassin's Creed Wiki

Czasy współczesne

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Czasy współczesne – odnoszą się do okresu od roku 1914 do 2016 n.e. Zawierają drastyczny spadek liczby asasynów, wzrost siły templariuszy oraz udział Desmonda w projekcie Animus.

Kradzieże i morderstwa

W tym okresie templariusze odzyskali kilka Fragmentów Edenu, zazwyczaj przez zabójstwa poprzednich właścicieli. Ich ofiarami byli m.in. Harry Houdini, MK Ghandi i John F. Kennedy. Nikola Tesla również stracił swoje Rajskie Jabłko (ale nie życie) przez templariuszy. To zmotywowało Teslę do pomocy asasynom i zniszczenia Pastorału.

Misja Apollo 11 na powierzchnię Księżyca była tak naprawdę wyprawą templariuszy mającą na celu odzyskanie Jabłka z powierzchni księżyca.

W 2015 drużyna Sigma ukradła Całun Edenu z pałacu Buckingham, w wyniku czego ranne zostały Galina Voronina i Rebecca Crane.

Pastorał

ACTF the staff.jpg

Zniszczenie Pastorału

W okolicach czerwca 1908, Grigorij Rasputin ukradł Pastorał Edenu carowi Mikołajowi II. Bez Pastorału Mikołaj nie mógł kontrolować ludzi, co ostatecznie doprowadziło do rewolucji. Nie wiadomo czy Rasputin był templariuszem, jednak w czerwcu 1908 Pastorał został zabrany przez nich do zbadania, do ich tajnej bazy w rejonie Tunguska. Zanim jednak templariusze zbadali ją dokładnie, asasyni i Nikola Tesla, zniszczyli ten budynek.

Druga Wojna Światowa

Templariusze kierowani przez Adolfa Hitlera rośli w siłę i zdobyli Rajskie Jabłko. Mimo, że cel templariuszy został osiągnięty, Hitler został zabity przez asasynów z ukrytego pistoletu.

Projekt Filadelfia

Nie wiadomo czy templariusze zaangażowani byli w Projekt "Filadelfia", jednak dane, które zgromadzili od Obiektu 12, potwierdziły, że amerykański okręt wojenny przekroczył granicę czasu, przeskakując nieco w przyszłość. Wystraszeni występowaniem paradoksów, templariusze wstrzymali projekt.

Upadek

ACTF mentor die.jpg

Śmierć Mentora

W sierpniu w roku 2000roku, templariusze umieścili ukrytego agenta pośród asasynów, który zabił Mentora zakonu. Do sierpnia 2012roku, templariuszom udało się wykryć i zniszczyć praktycznie każdą lokację asasynów na świecie.

Druga Plaga

W sierpniu lub wrześniu 2006roku, wirus nazwany L-11 wybuchł w Afryce. Po około trzech miesiącach 96% populacji zginęło. Nawet po 6 latach, Afryka pozostała prawie pusta.

Ameryka Północna

W marcu 2012, wybuchł konflikt pomiędzy Meksykańskimi celnikami a nielegalnymi imigrantami ze Stanów Zjednoczonych. Mimo, że setki zabito, a tysiące poraniono, Amerykanie nadal przekraczają granicę.

3 sierpnia 2012, Globalne Stowarzyszenie Pogodowe, oznajmił "Sezon Północnoatlantyckich Huraganów". Stały się tak silne, że mieszkańcy wybrzeża ciągle bali się nadchodzących burz.

6 sierpnia 2012, zamknięto ostatnie amerykańskie studio filmowe. Rosnące piractwo komputerowe i przemysł gier komputerowych wyparło amerykańskie kino.

Desmond Miles

6 sierpnia 2012, media oznajmiły, że Abstergo manipuluje zasobami wody małego miasteczka, testując sztuczny lek zwany Nowy Fluoryt, kazali Abstergo odpalić satelitę Eye-Abstergo (tak naprawdę urządzenie kontrolujące umysły przez Fragment Edenu) 21 grudnia, szybciej niż planowano.

Abstergo porwało Desmonda Milesa i zabrało go do swojej placówki w Italii. Tam Desmond przeżył wspomnienia swojego przodka, aby templariusze mogli uzyskać dostęp do mapy z ukrytymi Fragmentami Edenu.

Desmond uciekł z Abstergo, przy pomocy innego asasyna – Lucy Stillman, która pracowała jako podwójna agentka w Abstergo. Ponieważ asasyni zaczęli tracić siły i przegrywać wojnę, postanowiona została decyzja jak najszybciej zrobić z Desmonda asasyna: używając Animusa (którego asasyni skopiowali) aby połączyć się ze wspomnieniami innego przodka (Ezio Auditore).

Podczas przeżywania tych wspomnień, Desmond spotkał istotę nazywaną Minerwa. Opowiedziała mu ona o naturalnej katastrofie, która ma się powtórzyć. Aby zapobiec temu, Fragmenty Edenu muszą być zgromadzone w świątyniach zbudowanych przez Pierwszą Cywilizację.

Desmond i jego drużyna zostali odkryci przez templariuszy i znów musieli uciekać. Uciekli do kryjówki w Monteriggioni, gdzie Desmond kontynuował odtwarzanie życia Ezio, aby znaleźć Rajskie Jabłko, które było w jego posiadaniu.

Poszukiwania skierowały Desmonda do Krypty pod Koloseum, w Rzymie, która otwierała tajemne przejście z Santa Maria Aracoeli. Asasyni znaleźli Jabłko Ezio, schowane w skrytce i chcieli je odzyskać. Gdy Desmond dotknął Jabłka, jego ciało zostało opętane przez Junonę, jedną z Pierwszej Cywilizacji, i zostało użyte do zabicia Lucy Stillman. To wytworzyło taki szok, że Desmond zapadł w stan podobny do śpiączki.

Po tym zdarzeniu, William Miles polecił, aby wsadzić jego syna z powrotem do Animusa.

Rebecca Crane, Shaun Hastings i William Miles oraz Desmond w stanie śpiączki, jechali do Wielkej Świątyni. Syn Williama, podłączony do Animusa, odkrywał tajemnice Czarnego pokoju. Oprowadzał go po nim Clay Kaczmarek, który przed śmiercią zdążył zamontować w Animusie swoją AI. Desmond musiał dokończyć odtwarzanie wspomnień Ezia do tego czasu, aż jego przodek nie będzie miał niczego ważnego mu do pokazania. Po odtworzeniu wszystkich tych wspomnień, Desmond porozmawiał z Jupiterem wewnątrz Animusa. Ten powiedział mu, co Desmond ma zrobić. Po odsłuchaniu wiadomości, Obiekt 17 się obudził.

Drużyna akurat dojeżdżała do świątyni, Desmond otworzył parę drzwi za pomocą Jabłka i znalazł tam na podłodze artefakt, który jest źródłem energii świątyni. Po późniejszym eksplorowaniu budowli, Desmond orientuje się, że są jeszcze trzy takie artefakty, lecz rozsiane po całym świecie. Ich zlokalizowanie zostało zadaniem najinteligentniejszej osoby w zespole, jak to sam o sobie pisał w Bazie Danych Animusa Shaun Hastings. Desmond nagle dostaje ataku Efektu Krwi, wywołanego przez Junonę, która jest wszechobecna w świątyni. Zespół podłącza Desmonda do Animusa 3.0 (podczas, gdy Desmond zwiedzał Konstantynopol, Rebecca i Shaun zdążyli ulepszyć Animus, dodali pogodę, pory roku i zwierzęta, itd.). Po krótkim kursie przypominającym, Desmond uzyskuje dostęp do pierwszego ważnego wspomnienia swojego przodka, Haythama Kenwaya. W tym wspomnieniu jest pokazana rzecz, którą Obiekt 17 i jego sprzymierzeńcy muszą znaleźć. Jest artefakt - klucz do tajemniczych drzwi, które znajdują się po środku świątyni. Po odtworzeniu siedmiu sekwencji wspomnień, Desmond otrzymuje misję wykradnięcia źródła energii z luksusowego apartamentu na Manhattanie. Tam też spotyka on Daniela Crossa, którego rozbraja, po czym ucieka z apartamentu. Po krótkim odstępie czasu, Shaun znajduje kolejne źródło energii. Znajduje się ono w loży dla VIP-ów na brazylijskim stadionie. Desmond zakrada się tam, lecz znów spotyka Daniela Crossa, z którym krótko się bije i zabiera mu artefakt. Obiekt 17 znów wraca do świątyni i wznawia odtwarzanie wspomnień swojego przodka - Connora Kenwaya, syna Haythama. Niewiele czasu później, Shaun znajduje kolejne źródło energii w muzeum w Kairze. William mówi swojemu synowi, by ten odtwarzał wspomnienia, a on pojedzie po artefakt. Jakiś czas później, Desmond dowiaduje się, że jego ojciec został schwytany przez Abstergo. Chcą oni dokonać wymiany: William za Rajskie Jabłko. Desmond jedzie do rzymskiej siedziby Abstergo, gdzie najpierw zabija Daniela Crossa, a później za pomocą Jabłka pozbawia życia Warrena Vidica, dzięki czemu ratuje swojego ojca i zdobywa ostatnie źródło energii. Teraz do dokonania swojego przeznaczenia potrzebny jest klucz. Po paru dniach odtwarzania wspomnień (oczywiście z przerwami), Desmond i jego przyjaciele znajdują klucz do świątyni, otwierają drzwi, za którymi czeka na nich Junona. Zachęca ona Desmonda do dotknięcia tamtejszego piedestału, przedstawiając to jako jedyną szansę na uratowania świata.

ACIII-GTEnd 5.png

Desmond poświęca swoje życie

Nagle pojawia się Minerwa i mówi mu, by nie dotykał piedestału, gdyż to uwolni Junonę, która zawładnie światem. Junona opowiada mu, co się stanie jeżeli nie dotknie piedestału. Ostatecznie Desmond każe swojemu zespołowi wyjść ze Świątyni, po czym dotyka piedestału. Niestety kończy się to jego śmiercią, a Junona zostaje uwolniona.

Uczestnicy

Legenda:
– nie żyje
(†) – prawdopodobnie nie żyje
– "zmienił/a stronę"
A – pracownik/pracowniczka Abstergo
(A) – porwany/a przez Abstergo
* – postać niekanoniczna

Więcej w Fandom

Losowa wiki