Fandom

Assassin's Creed Wiki

Cyganie

2719stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„Mój lud pochodzi ze wschodniej Persji i jeszcze odleglejszych ziem. A staliśmy się mieszkańcami kraju, którego nie widzieliśmy na oczy.”
―Jedna z Cyganek, 1511[src]
Cyganie
  • Gildia, frakcja
Romanies.png
  • Cyganie w bazie danych Animusa 2.03

Informacje techniczne
  • Siedziba:
  • Miejsca działania:
  • Religia:
  • Chrześcijaństwo

Informacje historyczne
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe
  • Znani członkowie:
Cyganie – frakcja, występująca w Assassin's Creed: Revelations.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Opis Edytuj

Cyganie – lub poprawniej, Romowie – są na wpół koczowniczym ludem żyjącym w diasporze w różnych częściach świata. Przybyli z terenów leżących na obszarze za wschodnią Persją. Cyganie mają swoją kryjówkę z Konstantynopolu, w południowo-wschodniej dzielnicy Konstantyna – biednym rejonie miasta.

Nazwa „Cyganie” (ang. „Gypsies” – „mali Egipcjanie”) pochodzi z błędnego przekonania o tym, że lud romski pochodzi z Egiptu. Podobnie mylnie łączy się z ich sektą atynganów, działających na terenach Bizancjum.

Kradzież złota Edytuj

W 1511 roku Bizantyńczycy ukradli cyganom ich półroczny urobek w złocie. Romowie zaalarmowali o tym asasynów. Na pomoc przybył jeden z nich – Ezio Auditore da Firenze. Jedna z Cyganek poleciła mu, by za pomocą trucizny sprawił, by złodzieje złota zmarli w nieznanych okolicznościach – niczym od pogańskiej klątwy. Asasyn wypełnił zadanie wraz z wynajętą przez niego grupą Cyganek i złoto wróciło do właścicieli. Odtąd Ezio mógł liczyć na pomoc Cyganów.

Znaczenie w grze Edytuj

Grupę romskich tancerek Ezio mógł także wynająć za sto pięćdziesiąt akçe, by stworzyły dla niego tzw. „sztuczny tłum”, w którego będzie się mógł wmieszać. Jako że prostytucja w islamie jest formalnie zakazana, zastąpiły one kurtyzany znane z poprzednich części gry.

Sztukmistrzyni Edytuj

W trakcie pobytu Ezia w Konstantynopolu od Cyganów odłączyła się jedna z nich – Mirela Djuric, zwana Sztukmistrzynią. Przez liczne kradzieże i oszustwa przeciwko mieszkańcom miasta i tak kruche relacje Romów z Turkami jeszcze bardziej uległy pogorszeniu. Cyganie postanowili wygnać Mirelę z Konstantynopola. Ta jednak nie posłuchała i zabiła jedną ze swoich dawnych towarzyszek.

Niedługo potem Mirela Djuric została zauważona, jak kupuje u jednego z miejskich medyków bieluń – silną truciznę. Ezio i jego uczeń wytropili Mirelę i zabili ją.

Więcej w Fandom

Losowa wiki