Fandom

Assassin's Creed Wiki

Cristina Vespucci

2793strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Cristina Vespucci (ur. w ok. 1459r, zm. 1498.) – była szlachcianką i studentką, znaną florencką pięknością i ulubienicą malarzy, zwłaszcza Botticellego, któremu pozowała do wielu obrazów. Ezio odwiedzał ją regularnie i był bardzo zręczny, gdyż strażnicy nigdy nie złapali go na gorącym uczynku.

Cristinna Vespucci char.jpg

Model postaci Cristiny Vespucci z Assassin's Creed II.

Biografia

Cristina wydaje się być w pewien sposób odpowiedzialna za błyskawiczną karierę swojego kuzyna Amerigo. Podczas przyjęcia z udziałem ważnych gości rozmawiała z Lorenzo de’ Medici i Manfredo Soderinim o tym, jak świetny jest jej kuzyn jako żeglarz. Przesadziła nieco z jego opisem, by zaimponować Lorenzo. Oczarowany jej pięknem zgodził się go zatrudnić. „Wypróbuj Amerigo. Założę się, że za kilka lat będziesz miał kompanię żeglarską jego imienia” - mówiła żartem.

W 1478 Cristina została zmuszona przez ojca do poślubienia Manfredo Gondiego posiadającego wiele posiadłości w całej Italii. Podróżowała od posiadłości do posiadłości, niestety miała pecha i znalazła się we Florencji, podczas gdy Savonarola wzniecał jedno ze swych Ognisk Próżności.

Wedle zapisków miejscowego księdza została pobita przez fanatyków religijnych i zostawiono ją, żeby umarła "Widziałem, że dziewczyna była mocno pobita i zbiegłem po schodach, żeby pomóc. Lecz wtem jakby znikąd pojawił się przy niej mroczny nieznajomy ubrany w płaszcz z kapturem."

"Zamienili kilka słów, a potem dziewczyna zamknęła oczy i udała się do Pana w niebiosach. Zakapturzony nieznajomy wstał trzymając w ramionach jej ciało i podszedł do mnie po schodach. Złożył dziewczynę u mych stóp i zniknął."

Związek z Ezio

Poznali się, gdy młody Auditore wraz z bratem przyglądali się pięknym dziewczynom. Cristina wpadła mu w oko. Niestety pierwsza próba zagadnięcia do niej nie poszła najlepiej. Później uratował ją od Vierego. Ezio odwiedza ją po wygranym wyścigu ze swoim bratem Federico. Wspina się do okna jej sypialni i spędza z nią upojną noc. Rankiem przyłapuje ich jej ojciec. Ezio wyskakuje przez okno i prosi o zrozumienie, lecz ojczulek wysyła strażników, by go zabili, ale bohater im ucieka.

Po morderstwie rodziny Auditore Ezio spotyka się z Cristiną, by pomogła mu przy godnym pochówku Giovanniego (ojca Ezio), braci Petruccio i Federico. Dwa lata później spotykają się ponownie, jednak Cristina zaręczona jest już z Manfredo Gondim. Narzeczonego atakują strażnicy. Cristina prosi Ezia o pomoc, po czym on udaje się na nowo zbudowany most i zabija strażników. Trzymając Manfredo nad przepaścią do wody uświadamia mu, że jeśli nie będzie dobrym mężem dla Cristiny, własnoręcznie go zabije.

Osiem lat później znów się spotykają. Tym razem w Wenecji. Ezio zaplanował jak rozegra to spotkanie. Przez maskę ona go nie rozpozna, a on będzie mógł się podszyć pod jej męża. Jednak okazuje się, że Manfredo nie jest tak romantyczny, więc Cristina rozpoznaje Ezio i zakazuje mu wchodzenia w jej życie.

W 1498 roku ludzie Savonaroli napadają na nią i Manfredo. Manfredo, umierając, powiedział Ezio, gdzie jest Cristina. Asasyn zabija prześladowców, ale jest już za późno, gdyż dziewczyna umiera mu w ramionach. W swych ostatnich słowach oznajmia mu, że żałuje tego, że nie mieli drugiej szansy.

Ciekawostki

  • W książce Assassin's Creed: Renesans została nazwana Cristina Calfucci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki