Fandom

Assassin's Creed Wiki

Clay Kaczmarek

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij
„Wszystko co wiemy, wszystko w co zostaliśmy nauczeni wierzyć... to kłamstwo.”
―Obiekt 16 w jednej z Zagadek Prawdy.[src]

Clay Kaczmarek znany jako Obiekt 16 (ur. 1982; zm. 8 sierpnia 2012) – syn Harolda Kaczmarka i nieznanej z imienia kobiety. Asasyn, który został porwany przez Abstergo Industries i zmuszony do używania Animusa jeszcze przed Desmondem Milesem.

Był potomkiem Ezio Auditore i daleko spokrewniony z Obiektem 17. Wiadomo również, że miał przodków w bitwie pod Gettysburgiem, w Rzymie, występuje pokrewieństwo pomiędzy nim a Królową Izabellą, a także jego korzenie sięgają rodziny Kenwayów.

Biografia

Osoba znana jako Obiekt 16 była asasynem porwanym przez templariuszy działających pod szyldem Abstergo Industries w ramach badań pamięci genetycznej. Przetrzymywany zbyt długo w Animusie, czasem po kilka dni naraz popadł w obłęd z powodu Efektu Krwi.

Ów efekt rozwinął się u niego na tyle, że mógł odkrywać swoją pamięć genetyczną bez udziału Animusa, jednakże robił to podświadomie nie mając na to żadnego wpływu, co było bezpośrednią przyczyną jego szaleństwa, a w konsekwencji śmierci.

Jednakże przed całkowitym zatraceniem się w obłędzie, Obiekt 16 odkrywał wspomnienia z życia Ezio Auditore, z których templariusze chcieli wydobyć informację o położeniu Krypty. „Szesnastka” nigdy jednak nie ujawnił im poszukiwanego wspomnienia, ponieważ popełnił samobójstwo używając swojej krwi do namalowania tajemniczych glifów na ścianach pomieszczenia z Animusem i swojej celi.

Dziedzictwo

Talenty malarskie Claya Kaczmarka.png

Malunki Clay'a

Wraz ze śmiercią Obiektu 16 templariusze zostali pozbawieni możliwości zdobycia informacji o położeniu Krypty, aczkolwiek posiadali wiedzę o tym, że Altaïr Ibn-La'Ahad widział mapę świata z zaznaczoną lokalizacją Fragmentów Edenu, na których najbardziej zależało templariuszom. Dlatego też postanowili porwać kolejny obiekt, Desmonda Milesa. Jako Obiekt 17 Desmond często rozmawiał z Lucy Stillman, która chroniła Claya za życia w Abstergo, lecz nie pozwoliła by uciekł, była ona też asystentką doktora Vidica, dzięki czemu dowiedział się nieco o swoim poprzedniku, a dzięki włamywaniu się na skrzynki pocztowe swoich „opiekunów” wiedza ta jeszcze bardziej się poszerzyła. Po ucieczce z Abstergo Desmond dowiedział się, że Obiekt 16 zdołał przed śmiercią włamać się do oprogramowania Animusa i zostawił tam dwadzieścia zakodowanych plików umieszczając je w różnych miejscach we wspomnieniach Ezio Auditore. Zostały one zapisane na rdzeniu pamięci Animusa, dzięki czemu Lucy, zabierając go ze sobą podczas ucieczki, zdołała zsynchronizować je z Animusem 2.0.

Po odkodowaniu wszystkich dwudziestu plików okazało się, że stanowią one jeden film z ocenzurowaną datą. Przedstawiał on dwójkę ludzi wspinających się na wielki, szklany budynek. Jedno z nich miało w ręku Fragment Edenu. Pod koniec filmu odnosili się do siebie używając imion Adam i Ewa. W czasie wspinaczki pokazano też innych ludzi, którzy pracowali dla Tych, Którzy Przybyli Przed Nami.

Obiekt 16 zostawił także w Animusie koordynaty pokrywające się z lokacjami w Rzymie czasów Renesansu. Po odkodowaniu wszystkich, Desmond trafił do tajemniczego obszaru w Animusie, gdzie spotkał się ze zniekształconym i pełnym zakłóceń hologramem Obiektu 16, z którym zamienił parę zdań.

Revelations

ACRSP 2012-12-27 16-56-33-65.jpg

Clay jest kasowany wraz z całą wyspą Animusa

„Czymże jest człowiek, jeśli nie sumą swoich wspomnień? Jesteśmy opowieściami, które przeżywamy. Baśniami, które snujemy.”
―Clay Kaczmarek do Desmonda Milesa podczas kasowania Wyspy Animusa[src]

W Assassin's Creed: Revelations Desmond spotyka Obiekt 16 w Animusie i okazuje się że jest on uwięziony bez możliwości wydostania się a jego ciało "od dawna jest już karmą dla robaków". Szesnastka oprowadza go po rdzeniu Animusa, mówiąc jak może odzyskać własne ciało - Desmond musi dokończyć wszelkie możliwe wspomnienia jakie pozostawili mu Ezio i Altaïr aby osiągnąć "ogniwo synchronizacyjne" wtedy Animus rozdzieli wspomnienia całej trójki i Desmond wróci do siebie. Jednocześnie mówi Desmondowi o swoim pomyśle, że mógłby "pójść z nim" (miał tu na myśli wejście w jego ciało).

ACRSP 2012-12-27 16-56-41-60.jpg

Kasowanie Wyspy Animusa

Niestety, Obiekt 16 zostaje skasowany wraz z wyspą Animusa przez Animusa - jednak poprzez dotknięcie Desmonda przekazuje mu swoje DNA, tym samym krzycząc, że go ratuje. Prawdopodobnie DNA Claya uratowało świat, a Desmond przeżył.
ACRSP 2012-12-27 16-56-31-64.jpg

Clay ratuje Desmonda

Dialog

  • Głos Animusa: Kompilowanie podsystemów. Infrastruktura. Ścięgna. Serce.
  • Desmond: Obiekt 16?
  • Obiekt 16: (Głos) Tak, tak, Obiekcie 17.
  • Desmond: Ty nie żyjesz. Widziałem twoją krew!
  • Obiekt 16: Nie ma czasu. Jest później, niż przypuszczasz. Za późno, żeby ich uratować.
  • Desmond: Kogo?
  • Obiekt 16: Ona nie jest tym, za kogo ją masz. Wszystko, czego pragniesz, wszystko, co kochasz. Tego już nie ma.
  • Desmond: Wyjaśnij to... Proszę.
  • Obiekt 16: Eden. Ona... w Edenie. Znajdź Ewę. Klucz. Jej DNA...
  • Desmond: Powiedz mi!
  • Obiekt 16: Nie mogę... Słońce... Twój syn... Za słaby... Musisz odzyskać energię...
  • Desmond: Nie odchodź! 
  • Obiekt 16: Jestem z tobą do końca. Znajdź mnie w mroku.
DeadClay.jpg

Grób Claya

Ciekawostki

  • W niekanonicznym komiksie „Assassin's Creed (French Comic)” Obiekt 16 okazuje się wciąż żyć i nazywa się Michael. Jednak ten komiks nie ma powiązania i nie wpływa na świat gry.
  • Wiele Glifów posiada pomniejsze, ukryte wiadomości, widoczne podczas ich rozwiązywania w postaci kodów Morse'a itd. Osiągnięcie za rozwiązanie tych Glifów jest zapisane jako ".---- -....", co znaczy "16".
  • W Assassin's Creed: Brotherhood jest osiągnięcie nazwane „.. .– –– .– .–.. .. ...– .”, co znaczy „I AM ALIVE" („WCIĄŻ ŻYJĘ”). Jest ono nagrodą za rozwiązanie wszystkich zagadek Obiektu 16;
  • Ze strony Ubiworkshop wiadomo, że w Encyklopedii Assassin's Creed będzie ujawniony obraz całej sylwetki i biografia o Obiekcie 16.
  • Alexandre Amancio potwierdził, że Obiekt 16, fizycznie w grze nie żyje, a jego „esencja” została pochłonięta przez Animusa. Pozwala mu to rozmawiać z użytkownikami Animusa, oraz działać jako widz; widzi wszystko, co się dzieje w środku maszyny;
  • Nazwisko Kaczmarek jest polskie, co jest dowodem że Clay, lub jego przodkowie pochodzili prawdopodobnie z Polski;
  • Po śmierci prawdopodobnie jego ciało zostało spalone gdyż jego nagrobek jest wielkości nagrobka osób spalonych oraz na jego pogrzebie widać jego zdjęcie, a zwyczaj ten stosuje się na pogrzebach osób spalonych;
  • Sztuka koncepcyjna przedstawiała Clay'a z zupełnie inną twarzą;
  • Drużyna współczesnych asasynów nazwała swoje drony imionami swoich zmarłych przyjaciół. Dron 1 nazywa się "Desmond", D 2 "Clay", D 3 "Lucy", a D 4 "Hannah", przy czym D1 został uszkodzony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki