Fandom

Assassin's Creed Wiki

Cento Occhi

2718stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Cento Occhi
  • Gildia, frakcja
Cento Occhi v.png
  • Jeden z członków gangu Cento Occhi.
Informacje techniczne
  • Przywódca:
  • Siedziba:
  • Miejsca działania:
  • Rzym
  • Powiązana z:
Informacje historyczne
  • Data rozwiązania:
  • 1503 rok
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe

Cento Occhi (pl. Sto Oczu) – gang rabusiów, złodziei i nożowników, działający na terenie renesansowego Rzymu dla rodziny Borgiów. Ich przywódcą był Lanz.

Historia Edytuj

Służenie Borgiom Edytuj

Około XVI wieku naszej ery, gang Cento Occhi zaczął żerować na mieszkańcach biednej dzielnicy Rzymu. Pewnego dnia złodzieje, prowadzeni przez Lanza, napadli na powóz Borgiów, w którym znajdowała się Fiora Cavazza. Ta, w imieniu Cesare, zatrudniła gang Cento Occhi, po tym jak oznajmiła ich przywódcy, iż wie kto dokonał rabunku i oddała mu jego bronie, które na miejscu zbrodni pozostawił.

Zadanie gangu złodziei było podobne do tego, które mieli Wyznawcy Romulusa, czyli było nim terroryzowanie mieszkańców Rzymu i popychanie ich w ręce kościoła katolickiego, którym przewodzili templariusze. Również mieli oni za zadanie kraść dla Borgiów dokumenty i pieniądze.

Jednym z ich zleceń było porwanie madame Rzymu, czyli Madonnę Solari. Dowiedział się o tym Ezio Auditore da Firenze, który postanowił pomóc zamtuzowi Rosa in Fiore. Gdy asasyn chciał opłacić okup za porwaną kobietę, złodzieje odebrali pieniądze i ją zabili.

Rywalizacja Edytuj

Cento Occhi rywalizowało z gildią złodziei La Volpe, który był wspomagany przez Ezio Auditore, który wypełniał dla swoich sprzymierzeńców różne zlecenia osłabiające wpływy rywali w mieście. Ostatecznie w 1503, Ezio zabił przywódcę Cento Occhi, Lanza, a potem kilku pomniejszych przywódców, całkowicie osłabiając gang i powodując jego rozpad.

Ciekawostki Edytuj

  • Członkowie tego gangu walczyli jak zwinni strażnicy;
  • złodzieje z Cento Occhi nie raz atakowali Ezio w Assassin's Creed: Brotherhood;
  • mimo powiązania z Borgiami, gang ten był atakowany przez strażników rodziny papieskiej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki