Fandom

Assassin's Creed Wiki

Castel Sant'Angelo

2719stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Castel Sant'Angelo
  • Miejsce
Castel Sant'Angelo (AC2) (by Kubar906).png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Papież
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Data założenia:
  • 135-139

Informacje dodatkowe
  • Wyznanie:
  • Chrześcijańskie

Castel Sant'Angelo, nazywany również Mazoleum Hadriana – wyniosła, cylindryczna forteca zlokalizowana w Watykanie.

Historia Edytuj

Rzymski cesarz Hadrian rozkazał zbudować Castel Sant' Angelo, który miał służyć służyć za mogiłę dla niego i jego rodziny. W epoce renesansu budynek został wykorzystany przez papieży jako forteca i zamek.

Czasy rzymskie Edytuj

Mazoleum Hadriana zostało zbudowane na prawym brzegu Tybru. Prochy cesarza umieszczono tutaj po jego śmierci w 138 roku, naszej ery.

Zniszczenie Edytuj

Zawartość i dekoracje mogiły zostały zniszczone, gdy budynek zamieniono w wojskową fortecę w 401 roku. Urny z prochami skradziono podczas rabowania Rzymu przez żołnierzy Alaryka I w 410 r., a oryginalne dekoracje zostały zdarte przez Gotów oblegających Rzym w 537 roku.

Wyzwolenie Rzymu Edytuj

Castel był najlepiej chronionym budynkiem w całym Rzymie. W 1501 roku Ezio Auditore przeniknął do środka by uratować Caterinę Sforzę oraz zabić Cesare i Rodrigo Borgiów. Mimo, że uratował Caterinę, nie był w stanie zabić templariuszy (Rodrigo nie było w fortecy, a Cesare wyjechał na chwilę przed przybyciem Ezio).

W sierpniu 1503 Ezio spróbował jeszcze raz. Tym razem z powodzeniem dostał się do środka przez boczną bramę, dzięki kluczowi zdobytemu od kochanka Lukrecji, Pietro. Był świadkiem śmierci papieża z rąk Cesare. Dowiedział się również, gdzie znajduje się Fragment Edenu. Powiedziała mu o nim Lukrecja, która uświadomiła sobie, jakim typem mężczyzny był jej brat.

Więcej w Fandom

Losowa wiki