Fandom

Assassin's Creed Wiki

Carlo Grimaldi

2754strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Carlo Grimaldi członek zakonu templariuszy i weneckiej Rady Dziesięciu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Carlo urodził się w 1445 r i od dziecka kochał politykę. Pragnął mieć władzę. Znał dożę Wenecji – Giovanniego Mocenigo i ciężko pracował, by zdobyć jego zaufanie. Po odejściu z pałacu w Monako, odkrył tajemnicę córki Ignazia Contarini. Pragnęła poślubić syna służącego, z czym jej ojciec kategorycznie się nie zgadzał. Zaproponował parze, by odpłynęła nocą łodzią. Przystali na to. Carlo zdradził ich jednak i na łodzi czekał już Ignazio ze strażą. Zabili, a następnie wrzucili do wody ukochanego dziewczyny, a ona sama zmuszona została wrócić do ojca. W zamian za lojalność, Contarini polecił Carlo doży i w ten sposób, Grimaldi trafił do Rady Dziesięciu.

Śmierć Emilia Edytuj

W 1485 roku, Carlo udał się z wiadomością wpływowego templariusza Emilia Barbarigo, zawiadamiając go o obecności asasyna w mieście. Emilio rozdrażnił Carlo tym, że nie miał pojęcia o obecności wroga w mieście. Wkrótce po tej rozmowie, gdy Carlo opuścił już budynek, Emilio został zamordowany.

Spotkanie templariuszy Edytuj

Nieco później uczestniczył w spotkaniu templariuszy. Oprócz niego zjawili się: Silvio Barbarigo, Marco Barbarigo, Dante Moro i sam Wielki MistrzRodrigo Borgia. Ich rozmowę podsłuchał Ezio Auditore, tym samym dowiadując się o planie zamordowania doży i przejęcia jego stanowiska. To Carlo miał podać Giovanniemu truciznę.

Śmierć Edytuj

Carlo zorganizował spotkanie z dożą w Pallazo Ducale.  Poczas gry w szachy, podał mu zatrute arszenikiem
Śmierć Carlo.png

Ezio zabija Carla

wino. W pewnej chwili usłyszeli dziwny dźwięk. Carlo zdołał przekonać dożę, że to tylko bawiące się petardami dziećmi. Gdyby tego nie zrobił, doża pewnie nie zdążyłby wypić trucizny. Tymczasem Ezio zakradł się do budynku, używając maszyny latającej Leonarda da Vinci. Wpadł do pokoju, gdzie doża już miał upić łyk ze swojej szklanki. Ostrzegł go, by nie spożywał wina i że Carlo jest zdrajcą. Spóźnił się, o czym poinformował go Grimaldi. W tej chwili trucizna zaczęła działać. Carlo wypadł z pokoju, krzycząc na strażników, że asasyn zamordował dożę. Chwilę później dopadł go Ezio i odebrał mu życie.

Ostatnie słowa Edytuj

  • Ezio: Zdaje się, że potrzeba jednego zabójcy, by załatwić innego.
  • Carlo: Zabijamy, sądząc, że to dla nas najlepsze, czyż nie, Messer (Panie) Ezio?
  • Ezio: Nie robię tego dla siebie. Compio questo sacrificio per il bene superiore. Requiescat in Pace. (Czynię tę ofiarę w imię wyższego dobra. Spoczywaj w pokoju.)

Ciekawostki Edytuj

  • Carlo w chwili śmierci ma 40 lat, mimo że wygląda na znacznie więcej.
  • Jeśli Emilio Barbarigo zostanie zabity przed wyjściem Carla, to gracz nie będzie miał możliwości zaatakowania go.

Więcej w Fandom

Losowa wiki