Fandom

Assassin's Creed Wiki

Bryg

2775stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Bryg
  • Okręt
Assassin's creed bryg.jpg

Informacje historyczne
  • Okres:
  • Złota Era Piractwa

Wojna Siedmioletnia

Rewolucja Amerykańska
  • Występuje w:
  • Assassin's Creed III

Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin's Creed: Rogue

Bryg – klasa okrętu używana przez floty: brytyjską, hiszpańską, francuską i portugalską. Wykorzystywano go głównie do flankowania i wykańczania uszkodzonych przez silniejsze okręty wrogów. Pojawia się w Assassin's Creed III, Assassin's Creed IV: Black Flag oraz Assassin's Creed: Rogue.

Assassin's Creed Edytuj

Na początku XVIII wieku, bryg stanowił kompromis między lepiej uzbrojoną lecz wolniejszą fregatą a mniej wytrzymałym lecz szybszym szkunerem.

Jednym z bardziej znanych brygów w tym czasie była Kawka, należąca do pirata Edwarda Kenwaya. Wyróżniała się na tle pozostałych, ponieważ była znacznie lepiej uzbrojona i opancerzona, dzięki czemu była w stanie zatopić nawet największy liniowiec.

Innym godnym uwagi brygiem była Aquila, dowodzona przez wnuka Edwarda, Ratonhnhaké: tona. W czasach swej świetności był to sztandarowy okręt floty Asasynów, ale po latach na morzu, uległa uszkodzeniu. Pozostawiono ją w zatoce na terenie Domostwa Davenporta. W czasie rewolucji amerykańskiej, została odrestaurowana i wzięła udział w wielu bitwach morskich na wschodnim wybrzeżu i na Karaibach.

Trzecim znanym statkiem tego typu była Morrigan, należąca do byłego Asasyna, późniejszego Templariusza Shaya Cormaca, która brała udział w bitwach Wojny Siedmioletniej.

Uzbrojenie  Edytuj

Bryg posiadał dwa maszty, a liczba armat wynosiła 24. Dodatkowo wyposażony był w taran.

Podczas bitwy bryg zazwyczaj wykonuje na przemian salwę burtową i uderzenie z tarana. Mogą poruszać się szybciej niż większe statki, ale łatwo zadać im duże obrażenia płonącymi beczkami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki