Fandom

Assassin's Creed Wiki

Bizantyńczycy

2760stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
Bizantyńczycy
  • Gildia, frakcja
500px-Palaiologos Dynasty emblem.svg.png
  • Godło cesarstwa bizantyńskiego

Informacje techniczne
  • Siedziba:
  • Miejsca działania:
  • Powiązana z:
  • Religia:
  • Prawosławie

Informacje historyczne
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe
  • Znani członkowie:
Bizantyńczycy (lub Bizantyjczycy) – wrogowie w Assassin's Creed: Revelations.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Opis Edytuj

Bizantyńczycy to potomkowie dawnych mieszkańców cesarstwa bizantyńskiego, które zostało podbite przez Turków Osmańskich w 1453 roku. Służą oni zakonowi templariuszy. Chronią dzielnice Konstantynopola, w których znajdują się ich kryjówki oraz atakują asasynów. Główna baza działań Bizantyńczyków znajduje się w Kapadocji, w podziemnym mieście o nazwie Derinkuyu. Tam dziedzic bizantyńskiego tronu i jeden z czołowych templariuszy – Manuel Paleolog, tworzy armię, która ma przywrócić Bizancjum.

Jednostki Edytuj

Bizantyńczycy posiadają własne jednostki bojowe, do których należą: milicjanci, waregowie, almogawarzy i arkebuzerzy. Armia bizantyńska nie dorównuje swoją jakością armii osmańskiej, chociaż zgrupowani w dużych oddziałach Bizantyńczycy mogą stanowić nie lada zagrożenie. Bizantyjscy wojownicy są umundurowani w czerwone ubrania, co dobrze wyróżnia ich na tle innych jednostek. Swoim wyglądem przypominają oni dawną armię rzymską.

Historia Edytuj

W 1509 roku, gdy Konstantynopol nawiedziło wielkie trzęsienie ziemi, Bizantyńczycy pod wodzą Manuela Paleologa weszli do miasta. W tym czasie władzę nad bizantyńskimi templariuszami przejął osmański następca tronu – książę Ahmed, który zaczął wykorzystywać Manuela i pozostałych Bizantyńczyków do własnych działań. Zainicjował m.in. wyprawę templariuszy do Masjafu, gdzie ci mieli odnaleźć bibliotekę legendarnego asasyna Altaïra. Sam zaczął poszukiwać kluczy do tej biblioteki. Jednak przeszkodził mu w tym Ezio Auditore da Firenze, który pomógł tureckim asasynom w oczyszczeniu Konstantynopola z wpływów bizantyńskich templariuszy, odnalazł klucze do biblioteki w Masjafie i zabił Manuela Paleologa. Ahmed w tym czasie pojmał Sofie Sartot, którą chciał wymienić za klucze do Masjafu. Ostatecznie książę został zabity przez swego brata Selima, a klucze trafiły w ręce Ezia. W wyniku śmierci Ahmeda i Manuela, Bizantyńczycy razem z bizantyjskimi templariuszami poszli w rozsypkę i wkrótce potem zostali ostatecznie wybici przez asasynów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki