Fandom

Assassin's Creed Wiki

Benjamin Tallmadge

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Benjamin Tallmadge – szef wywiadu Armii Kontynentalnej podczas wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych.

Wczesne życie Edytuj

Tallmadge pochodził z Nowego Jorku, ale przed wybuchem rewolucji przeprowadził się do Connecticut. Jego ojciec należał do zakonu asasynów podczas wojny siedmioletniej. Benjamin jednak nigdy nie dołączył do bractwa, zamiast tego służył w stopniu porucznika, a potem majora w szeregach milicji, aż wreszcie Jerzy Waszyngton poprosił go o wzięcie w opiekę departamentu wywiadu. Tallmadge wykorzystał swoje kontakty w Nowym Jorku i założył Krąg Culpera – stowarzyszenie szpiegowskie, które obserwowało działania Brytyjczyków w Nowym Jorku i składało na ich temat raporty.

Rewolucja amerykańska Edytuj

Fałszerze z Nowego Jorku Edytuj

Około 1776 roku Krąg Culpera odkrył, że w Nowym Jorku działają fałszerze, na których czele stał Thomas Hickey. Tallmadge dowiedział się, że Hickey jest templariuszem, więc poinformował o tym Achillesa Davenporta - asasyna z pogranicza. Benjamin wspierał asasynów jak mógł, ze względu na ojca, jednak nigdy nie dołączył do bractwa. Davenport wyjaśnił Tallmadge'owi, że do Nowego Jorku wyruszy z nim Connor Kenway.

Po dotarciu do miasta, mężczyźni zauważyli jednego z fałszerzy. Connor postanowił sam go śledzić, aż w końcu odnalazł ich kryjówkę. Wszystko poszło jednak źle i Kenway został posądzony o fałszerstwo i trafił do więzienia.

Benjamin poinformował dowództwo o pomyłce, jednak kilka dni później za sprawą generała Armii kontynentalnej - Charlesa Lee, Connor miał zostać zabity pod ratuszem. Tallmadge poinformował o tym Israela Putnama, obaj mężczyźni zjawili się pod ratuszem, jednak zastali tam tylko Connora i martwe ciało Hickey'a.

Dalsza część wojny Edytuj

Benjamin dalej szpiegował Brytyjczyków. Prawdopodobnie za jego sprawą, spisek Benedicta Arnolda na West Point został wcześnie odkryty, dzięki czemu fort nie został zajęty.

Dalsze życie Edytuj

Po wojnie Tallmadge wrócił do Connecticut, gdzie został kupcem  i politykiem. Wybrano go do Izby Reprezentantów w 1801 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki