FANDOM

Bayek (ur. I w. p.n.e. w Siwie; zm. ?) – ostatni z Medjay starego egipskiego porządku nubijskiego, będący reliktem przeszłości oraz egipski mistrz bractwa asasynów, działający za czasów Kleopatry. W podróżach towarzyszył mu jego orzeł – Senu.

Biografia Edytuj

Bayek urodził się w Siwie w I wieku przed naszą erą. Tam też dorastał.

W nieznanym okresie życia wstąpił do Medjay, będąc ostatnim z nich. Dzięki swym dokonaniom stał się lokalnym bohaterem. Bayek był szanowanym obrońcą jego wspólnoty, ale w pozostałych częściach Egiptu był uważany za niewygodny relikt przez tych, którzy sprawowali władzę. Po jakimś czasie opuścił swoje miasto, wyruszając w podróż.

Jakiś czas później powrócił do oazy, by zabić templariuszaMedunamura, który zarządzał tamtejszą twierdzą.

W nieokreślonym czasie swojego życia wytropił i zabił innego templariusza – Krokodyla.

Uzbrojenie Edytuj

Bayek posiadał bogaty arsenał, a w nim:

  • Ukryte ostrze – cicha broń stosowana przez asasynów do dyskretnych zabójstw oraz w otwartej walce.
  • Chepesz – podstawowa broń Bayeka do walki wręcz.
  • Łuk – broń dystansowa, której Bayek używał do eliminacji wrogów po cichu z dystansu.
  • Włócznia – długa broń dwuręczna o wielkim zasięgu, używana przez Bayeka w otwartym konflikcie.
  • Noże do rzucania – specjalne noże, którymi asasyni rzucali w odległe cele.
  • Tarcza – obronna część uzbrojenia, używana przez Bayeka w otwartym konflikcie.

Ciekawostki Edytuj

  • Tłumaczenie jego imienia oznacza „sokół”.
  • Tak samo jak Altaïr, Ezio, Aveline i Desmond, Bayek ma bliznę przechodzącą przez kącik ust.
  • Tak samo jak Altaïr i Aguilar, Bayek ma amputowany serdeczny palec, by mógł posługiwać się ukrytym ostrzem.
  • Początkowo miał być czarnoskórym, wyzwolonym niewolnikiem.