FANDOM

Spojler
PL Treasure HunterHQ
Ten artykuł zawiera spojlery, co oznacza, że posiada informacje i fakty dotyczące najnowszych wydań z serii Assassin's Creed. Jeśli nie chcesz wiedzieć o najnowszych wydarzeniach, zalecamy, abyś dalej czytał ostrożnie lub wcale.
Zalążek artykułu
PL Broken-heartedHQ
Ta strona to tylko zalążek i musi zostać rozszerzona. Możesz pomóc Assassin's Creed Wiki przez rozwinięcie jej.

„Jestem medżajem. Obrońcą Egiptu. Mój kraj chyli się ku upadkowi. By go chronić muszę się stać narzędziem wolności i sprawiedliwości. Narodziło się nowe bractwo. Wywodzimy się z ciemności i w niej pozostaniemy ukryci. Nie jesteśmy już Medjay... teraz zwą nas asasynami.”
―Bayek o sobie i asasynach[src]

Bayek (ur. 86 lub 85 r. p.n.e. w Siwie; zm. ?) – ostatni z medżajów, starego egipskiego porządku nubijskiego, na usługach Kleopatry VII oraz egipski mistrz bractwa asasynów, działający w połowie I wieku przed naszą erą. W podróżach towarzyszyły mu jego żona, Aya i orlica Senu. Był ojcem Khemu.

Biografia Edytuj

Bayek urodził się w Siwie na początku I wieku przed naszą erą. Tam też dorastał. W wieku 15 lat związał się z Ayą, póżniej się z nią ożenił.

W nieznanym okresie życia wstąpił do Medjay, będąc ostatnim z nich. Dzięki swym dokonaniom stał się lokalnym bohaterem. Bayek był szanowanym obrońcą jego wspólnoty, ale w pozostałych częściach Egiptu był uważany za niewygodny relikt przez tych, którzy sprawowali władzę. Po jakimś czasie opuścił swoje miasto, wyruszając w podróż, by pomścić śmierć swojego syna Khemu, który zginął z rąk Zakonu Starożytnych. Przed opuszczeniem Siwy zabił jeszcze Medunamuna i Rudżeka. W późniejszym czasie swojego życia wytropił i zabił jeszcze innych templariuszy m.in Krokodyla, Jaszczura, Skarabeusza, Hienę, . Później wraz z Ayą (Amaunet) założyli zakon Ukrytych.

Uzbrojenie Edytuj

ACO Hidden Blade

Ukryte ostrze Bayeka

Bayek posiadał bogaty arsenał, a w nim:

  • Ukryte ostrze – cicha broń stosowana przez asasynów do dyskretnych zabójstw oraz w otwartej walce.
  • Chepesz – podstawowa broń, używana przez Bayeka do walki wręcz.
  • Lekki miecz – dodatkowa broń, używana przez Bayeka do walki wręcz, używana wymiennie z tarczą.
  • Ciężki miecz – dodatkowa broń, używana przez Bayeka do walki wręcz, używana wymiennie z tarczą.
  • Łuk – broń dystansowa, której Bayek używał do eliminacji wrogów po cichu z dystansu. Po nauczeniu się odpowiedniej umiejętności Bayek mógł strzelać nawet pięcioma strzałami za jednym razem.
  • Włócznia – długa broń dwuręczna o wielkim zasięgu, używana przez Bayeka w otwartym konflikcie.
  • Noże do rzucania – specjalne noże, którymi asasyni rzucali w odległe cele.
  • Tarcza – obronna część uzbrojenia, używana przez Bayeka w otwartym konflikcie.

Ciekawostki Edytuj

  • Tłumaczenie jego imienia oznacza „sokół”.
  • Tak samo jak Aquilius, Altaïr, Ezio, Aveline i Desmond, Bayek ma bliznę przechodzącą przez kącik ust.
  • Tak samo jak Altaïr i Aguilar, Bayek ma amputowany serdeczny palec, by mógł posługiwać się ukrytym ostrzem.(jednak w tym przypadku Bayek sam sobie go amputował przy jednym z zabójstw za jego pomocą)
  • Początkowo miał być czarnoskórym, wyzwolonym niewolnikiem.
  • Ubisoft wypuściło repliki ukrytych ostrzy tylko 6 asasynów (EziaEdwardaArnaJacoba, Aguilara oraz Bayeka), są one dostępne na Ubisoft Strore, za około 60 $.
  • Bayek przy zabójstwie Hipopotama przypadkowo uciął sobie serdeczny palec. Tak powstała tradycja kreda, ucinanie serdecznego palca, co ciekawe do amputacji nie doszłoby, gdyby bohater miał założone ukryte ostrze z zewnętrznej strony ręki, zgodnie z tym, jak zaprojektował je Dariusz.
  • Bayek panicznie boi się węży.