FANDOM

„Jestem medżajem. Obrońcą Egiptu. Mój kraj chyli się ku upadkowi. By go chronić muszę się stać narzędziem wolności i sprawiedliwości. Narodziło się nowe bractwo. Wywodzimy się z ciemności i w niej pozostaniemy ukryci. Nie jesteśmy już Medjay... teraz zwą nas asasynami.”
―Bayek o sobie i asasynach[src]

Bayek (ur. początek I w. p.n.e. w Siwie; zm. ?) – ostatni z medżajów, starego egipskiego porządku nubijskiego, na usługach Kleopatry będący reliktem przeszłości oraz egipski mistrz bractwa asasynów, działający w połowie I wieku przed naszą erą. W podróżach towarzyszyły mu jego żona, Aya i orlica Senu. Był ojcem Khemu.

Biografia Edytuj

Bayek urodził się w Siwie na początku I wieku przed naszą erą. Tam też dorastał.

W nieznanym okresie życia wstąpił do Medjay, będąc ostatnim z nich. Dzięki swym dokonaniom stał się lokalnym bohaterem. Bayek był szanowanym obrońcą jego wspólnoty, ale w pozostałych częściach Egiptu był uważany za niewygodny relikt przez tych, którzy sprawowali władzę. Po jakimś czasie opuścił swoje miasto, wyruszając w podróż.

Jakiś czas później powrócił do oazy, by zabić templariuszaMedunamura, który zarządzał tamtejszą twierdzą.

W nieokreślonym czasie swojego życia wytropił i zabił jeszcze innych templariuszy Krokodyla, Septimiusa, Hetepiego oraz Duelist.

Uzbrojenie Edytuj

ACO Hidden Blade

Ukryte ostrze Bayeka

Bayek posiadał bogaty arsenał, a w nim:

  • Ukryte ostrze – cicha broń stosowana przez asasynów do dyskretnych zabójstw oraz w otwartej walce.
  • Chepesz – podstawowa broń, używana przez Bayeka do walki wręcz.
  • Lekki miecz – dodatkowa broń, używana przez Bayeka do walki wręcz, używana wymiennie z tarczą.
  • Ciężki miecz – dodatkowa broń, używana przez Bayeka do walki wręcz, używana wymiennie z tarczą.
  • Łuk – broń dystansowa, której Bayek używał do eliminacji wrogów po cichu z dystansu. Po nauczeniu się odpowiedniej umiejętności Bayek mógł strzelać nawet pięcioma strzałami za jednym razem.
  • Włócznia – długa broń dwuręczna o wielkim zasięgu, używana przez Bayeka w otwartym konflikcie.
  • Noże do rzucania – specjalne noże, którymi asasyni rzucali w odległe cele.
  • Tarcza – obronna część uzbrojenia, używana przez Bayeka w otwartym konflikcie.

Ciekawostki Edytuj

  • Tłumaczenie jego imienia oznacza „sokół”.
  • Tak samo jak Aquilius, Altaïr, Ezio, Aveline i Desmond, Bayek ma bliznę przechodzącą przez kącik ust.
  • Tak samo jak Altaïr i Aguilar, Bayek ma amputowany serdeczny palec, by mógł posługiwać się ukrytym ostrzem.
  • Początkowo miał być czarnoskórym, wyzwolonym niewolnikiem.
  • Ubisoft wypuściło repliki ukrytych ostrz tylko 6 asasynów (EziaEdwardaArnaJacoba, Aguilara oraz Bayeka), są one dostępne na Ubisoft Strore, za około 60 $.
  • Bayek przy zabójstwie Węża przypadkowo uciął sobie serdeczny palec. Tak powstała tradycja kreda, ucinanie serdecznego palca.
  • Bayek panicznie boi się węży.