Fandom

Assassin's Creed Wiki

Bastienne Josèphe

2775stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bastienne Josèphe – właścicielka zamtuzu La Dame en Rose w Port-au-Prince.

Biografia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Urodziła się w latach dziewięćdziesątych siedemnastego wieku jako wolna kobieta i była wychowywana przez matkę, prostytutkę z La Dame en Rose. Miała wiele kolegów i koleżanek którzy jednak odrzucili ją w późniejszym czasie i oskarżyli o pracę w zamtuzu. Bastienne nauczyła się czytać i pisać dzięki czemu ówczesna szefowa La Dame en Rose przyjęła ją na praktyki. Bastienne nauczyła się wiele o finansach robieniu interesów i wywieraniu nacisków politycznych. Zrozumiała również jaką władzą dysponuje szefowa zamtuzu.

Współpraca z Maronami Edytuj

Po śmierci szefowej to ona odziedziczyła przybytek i rozbudowała go. nawiązała również współpracę z templariuszami (uczestniczyła między innymi w doręczaniu przesyłek). Za pieniądze otrzymywane od nich i dochody z zamtuzu kupowała wolność afrykańskim niewolnikom i Maronom. Pomagała rebeliantom Augustina Dieuforta np. przekazywała ważniejsze informacje i przysyłała uwolnionych ludzi. Z jej zamtuzu do Kryjówki Maronów prowadziło sekretne przejście. Często wysyłała za darmo swoje kurtyzany do ważniejszych osobistości w mieście np. gubernatora Pierre'a de Fayeta badacza Louisa Godina czy nadzorcy portu.

Znajomość z Adéwalé'm Edytuj

W 1735 roku pirat i asasyn Adéwalé rozbił się w pobliżu Port-au-Prince. Zamierzał odnaleźć Bastienne i rozmówić się z nią z powodu jej udziału w spisku templariuszy. Ta rozpoznała w nim asasyna i zaproponowała pomoc w zamian za dostarczenie przesyłki dla przywódcy rebeliantów. Później pomagała asasynowi w odbiciu okrętu wysyłając mu swoje kurtyzany. Jej pomoc nie była bezinteresowna w zamian za nią liczyła na odzyskanie paczki którą dostała jednak po dwóch latach kiedy Adéwalé był pewien że może jej ufać. Jednak przesyłka nie była jej już potrzebna. Najprawdopodobniej w między czasie zerwała współpracę z templariuszami lub ci przestali jej ufać. Po tym jak asasyn opuścił Sant Dominigue Bastienne straciła z nim kontakt jednak ten odnalazł ją po latach i mieli razem syna o imieniu Babatunde.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki