Fandom

Assassin's Creed Wiki

Baptiste

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„François Mackandal był moim mentorem i asasynem, ale poległ. Ona nas zdradziła, a on zginął. Nie popełnię drugi raz tego samego błędu, dopóki nie wypełnię przeznaczenia Mackandala.”
―Baptiste o swoim mentorze, 1766 r.[src]

Baptiste (ur. 1725 w San Domingo; zm. 23 czerwca 1766 na Zalewisku) – były asasyn i lider kultu voodoo, który udając zmarłego Françoisa Mackandala, przejął kontrolę nad bagnami w Luizjanie. Specjalizował się w truciznach. Jest przodkiem Moussy.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Baptiste urodził się w 1725 roku na plantacji niewolników w San Domingo. Później spotkał tam Agaté, Jeanne i Françoisa Mackandala. Ten ostatni wziął całą trójkę pod swoje skrzydła i zaczął ich uczyć pisania oraz czytania. François uczył Baptiste i Agaté tworzenia trucizn i używania broni. W 1738 roku Baptiste i Agat dołączyli do bractwa asasynów i uciekli wraz z Mackandalem z plantacji, zostawiając tam Jeanne. Baptiste i Agaté walczyli u boku Mackandala przez wiele lat, aż do nieudanej próby otrucia kolonistów w San Domingo, co spowodowało śmierć François w 1758 roku. Agat odszedł, szukając Jeanne, którą kochał. Baptiste, czując, że zdradził bractwo, opuścił go i założył swoje własne tajne stowarzyszenie. Uczył w nim wszystkich zasad i wartości, których nauczył się od Mackandala. Miał też dziecko lub kilkoro dzieci z nieznaną z imienia kobietą, a potomkiem tej lini jest Moussa.

Wigilia świętego Jana Edytuj

W 1766 roku, Baptiste, udając swojego zmarłego mentora, złożył ofertę templariuszowi Rafaelowi Joaquínowi de Ferrer. Oferował mu przejęcie kontroli nad działalnością przemytniczą w rozlewiskach i zmuszenie Agaté do wyjścia z ukrycia.

Po zebraniu paru zwolenników, napisał on list do jednego z wiernych akolitów, pisząc, że potrzebuje więcej ludzi w ramach przygotowania do "świętej ceremonii" w wigilię świętego Jana.

Jednakże, list ten został przechwycony przez asasynkę Aveline de Grandpré, która znalazła go we wraku statku, rozbitego na bagnach w jednym z obozów Baptiste. Za pomocą swej sojuszniczki, którą była przemytniczką Élise Lafleur, odnalazła drogę na ceremonię.

Śmierć Baptiste'a (AC3L) (by Kubar906).png

Śmierć Baptiste'a

Aveline i Élise, szpiegując, znalazły Baptiste. Aveline musiała się z nim zmierzyć w pojedynku na śmierć i życie, który wygrała, mimo narkotyku halucynogennego, wstrzykniętego przez lidera kultu voodoo. Na szczęście wypiła antidotum.

Postmortem Edytuj

W 2012 roku Abstergo Industries wykorzystało jego sylwetkę do projektu Animi. Stał się on jednym z awatarów w programie treningowym i znany był pod nazwą Gorliwiec.

Ostatnie słowa Edytuj

  • Baptiste: Za twoim pośrednictwem Agaté zdradził mnie po raz ostatni. Medalion, który nosisz. Znam go dobrze. Za pierwszym razem Agaté zdradził mnie dla tej złodziejki. Miała taki sam medalion.
  • Aveline: Kim ona była? Jak się nazywała? Jak miała na imię?

Ciekawostki Edytuj

  • Moussa spędzając długi czas w Animusie zaczął myśleć, że jest swoim przodkiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki