Fandom

Assassin's Creed Wiki

Baltasar da Silva

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Baltasar da Silva (nieznane - 1503 rok) – agent templariuszy, jeden z osobistych szpiegów Cesare Borgii. Pracował pod przykrywką golibrody.

Biografia Edytuj

Poznaj swojego wroga Edytuj

Pewnego razu, Baltasar współpracował z Fiorą Cavazzą podczas śledzenia asasynów. Jako przynęty wykorzystali dwóch senatorów Cesare, jednego łapówkarza, a drugiego, który ledwo przeżył atak ze strony zakonu skrytobójców. Oboje śledzili ruchy senatorów, aż pewnego dnia zobaczyli udane zabójstwo. Śledzili zabójców dalej, ale niestety stracili ich z oczu. Mimo to, Baltasarowi udało się zrobić notatki na temat ubioru, ruchów i broni asasynów, dzięki czemu był w stanie zbudować replikę ukrytego ostrza. Dzięki temu, Fiora i Baltasar stworzyli szpiega idealnego, Il Lupo, który był ubrany w szaty zakonu, tak samo się poruszał i miał taką samą broń.

Ucieczka Edytuj

Gdy w 1503 roku, Fiora odwróciła się od Cesare i przystąpiła do zakonu asasynów, postanowiła zabić Baltasara, gdyż zadał on ogromne straty jej nowym sojusznikom. Najpierw pomogła im zabić Rocco Tiepolo, bliźniaczych klaunów Cahina i Cahę, a później doradziła im, iż następny powinien być Baltasar. Asasyni postanowili zaatakować zakład golibrody, gdzie odkryli, iż była w nim ukryta jego kryjówka. Wszędzie znajdowały się pułapki, które zraniły dużą ilość skrytobójców. Nagle cały budynek stanął w płomieniach, a Fiora wyjrzała na zewnątrz, gdzie zauważyła Baltasara stojącego z pochodnią, który także ją rozpoznał i zdołał uciec.

Śmierć Edytuj

Baltasar był zaintrygowany decyzją Fiory, która wędrując po spalonym budynku, odkryła list zaadresowany do niej, w którym golibroda wyraził chęć na spotkanie w związku z "lepszą umową". Spotkała go siedzącego przy stole. Zaczęli oni rozmawiać o jej motywach, które odwróciły ją od Cesare i o tym, iż nie poinformował on mistrza o jej zdradzie. Jednakże, Baltasar wygadał się Fiorze, że całe to spotkanie było pułapką, gdyż celowali do niej strzelcy. Dał on im rozkaz do wystrzału, lecz zanim którykolwiek z nich zdołał wystrzelić, zostali zabici przez asasynów, tak samo jak Baltasar.

W 2012 roku Abstergo Industries wykorzystało jego sylwetkę do projektu Animi. Stał się on jednym z awatarów w programie treningowym i znany był pod nazwą Golibroda.

Więcej w Fandom

Losowa wiki