Fandom

Assassin's Creed Wiki

Aveline de Grandpré

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Share

„Od podrzędnej służącej do kobiety pełnej godności i dumy. Oto podnosząca na duchu osiemnastowieczna opowieść o młodej Kreolce, która stara się odszukać swą zaginioną matkę i raz na zawsze zaleczyć rany rozstania.”
Melanie Lemay w liście do Kristiny Uhrich[src]

Aveline de Grandpré (ur. 20 czerwca 1747, Nowy Orlean; zm. ?) – asasynka pochodzenia francuskiego i afrykańskiego, która pojawia się w obrębie Nowego Orleanu, pod koniec wojny francusko-indyjskiej.

Urodzona jako córka bogatego, francuskiego kupca, Philippa Oliviera de Grandpré oraz afrykańskiej niewolnicy o imieniu Jeanne, Aveline wychowywana była w przyjemnym i luksusowym środowisku. W 1759 trafiła na targ niewolników, gdzie została złapana. Uratowana została przez asasyna zwanego Agatem, który wprowadził ją do bractwa i stał się jej mentorem.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Gdy tylko ją zobaczył, padł na kolana. Powiedział, że mu wstyd. Błagał o przebaczenie, że trzymał mnie jako niewolnicę. Przysiągł, że uwolni nas obie.”
―Jeanne, opisująca w swoim pamiętniku reakcje Philippa, na narodziny Aveline.[src]

Aveline urodziła się w 1747 jako córka Philippa Oliviera de Grandpré i jego afrykańskiej nałożnicy, Jeanne. Z zagwarantowaną wolnością po narodzinach, Aveline dorastałą w przyjaznym i czułym środowisku, chroniona przez pieniądze ojca i jego wpływy w mieście. Mimo, że ojciec w 1752 poślubił Madeleine de L'Isle, Aveline i jej matka nadal mogły przebywać w posiadłości de Grandpré.

W 1759, gdy Aveline towarzyszyła matce w mieście, Jeanne tajemniczo zniknęła, po tym jak Aveline puściła jej rękę, w pogoni za kurczakiem. Po nieudanej próbie schwytania zwierzęcia, chodź goniła go dobry kawałek, Aveline znalazła się przypadkowo na aukcji niewolników. Po szybkim rozeznaniu, Aveline umknęła w boczne alejki, unikając wzroku handlarzy i szukając matki. Gdy myślała, że ją znalazła, okazało się, że to inna kobieta, ubrana tak samo jak Jeanne.

Ta pomyłka ściągnęła uwagę strażników i pomimo krzyków dziecka za matką, Aveline została złapana przez handlarzy, którzy omyłkowo wzięli ją za dziecko na sprzedaż. Wkrótce po tym, zbiegły niewolnik o imieniu Agat uwolnił ją i wprowadził do bractwa asasynów, stając się jej mentorem.

Zabójstwo gubernatora d'Abbadie Edytuj

Zakon... to... nasza... przyszłość. Za... Templariuszy... kolonie... będą... wciąż... francuskie.”
―Ostatnie słowa gubernatora d'Abbadie.[src]

W 1765, Aveline odkryła, że templariusz, Rafael Joaquín de Ferrer pracuje z gubernatorem Luizjany Francuskiej, Jean-Jacquesem Blaiseem d'Abbadie, w biznesie niewolniczym. Aveline przebrała się za niewolnicę i zinfiltrowała posiadłość gubernatora podczas bankietu.

Po podsłuchaniu konwersacji gubernatora i de Ferrera, Aveline dowiedziała się o umowie, przez którą d'Abaddie pozostanie gubernatorem, jeśli zapewni przekazanie kolonii do templariuszy i zaopatrzy de Ferrera w pracowników, do tajnej operacji templariuszy w Meksyku. Aveline zabiła gubernatora, który w swoich ostatnich słowach twierdził, że templariusze zachowają w kolonii wpływy francuskie.

Konflikt na Bayou Edytuj

Głęboko na Bayou, niebezpieczny oszust zapuszcza korzenie [...] Kim jest ten oszust i z kim współpracuje? Tego musisz się dowiedzieć..”
―Agat, informujący Aveline o przybyciu oszustów na Bayou.[src]

Następnego roku, Aveline badała Bayou w Luizjanie, poszukując człowieka podszywajacego się pod zmarłego François Mackandala, asasyna i mentora Agata. Korzystając z pomocy przemytników, Roussillona i Élise Lafleur, Aveline przemierzała Bayou poszukując ludzi Mackandala. Po wyeliminowaniu obu obozów podwładnych, Aveline i Élise dowiedziały się o "świętej ceremonii", którą Mackandal zamierza przeprowadzić w wigilię Nocy Świętojańskiej. W dzień ceremonii obie kobiety spotkały się w San Danje z miejscowym szamanem który przekazał Aveline antidotum na truciznę którą posługuje się fałszywy Mackandal. Następnie za pomocą kajaków przemieściły się na miejsce ceremonii Gdzie podsłuchały rozmowę De Ferrera i Mackandala którego prawdziwe imię brzmiało Baptiste. Elisé odwróciła uwagę strażników aby Aveline mogła przedostać się dalej. Podczas ceremonii trafiła Baptiste z dmuchawki na co on odpowiedział tym samym. Na oboje trucizna nie zadziałała tak jak powinna. Baptiste wysłał swoich ochroniarzy by rozprawili się z asasynką lecz ta była silniejsza. Po nieudanej próbie pozbycia się jej Baptiste sam stanął do walki którą przegrał. W ostatnich słowach stwierdził że to nie on jest zdrajcą za którego uważa go dziewczyna tylko Agaté.

Problemy w Nowym Orleanie Edytuj

W 1768 roku Aveline dowiedziała się że de Ferrer przebywa na terenie miasta. Ponadto sytuacja zaczynała się pogarszać w dziwny sposób znikali niewolnicy i najbiedniejsi mieszkańcy. Asasynka chciała wydobyć informacje o tym od Carlosa Domingueza który jak wiedziała przewoził towary dla templariuszy. Niestety Dominguez nie był w stanie udzielić jej żadnej informacji. Na ulicach miasta ustawiono wtedy barykady a mieszkańcy buntowali się przeciw Hiszpanom których obwiniali za zniknięcia ludzi. Aveline uczestniczyła w walkach na ulicach i wraz z Géraldem swoim asystentem próbowali dociec jaki cel ma porywanie niewolników. Gérald urządził dla Aveline jej kwaterę asasyna i podarował nową broń Parasol z dmuchawką. W międzyczasie asasynka przeszkodziła swojemu rywalowi panu Bouché który oczerniał ich kawę bo sam stracił wszystkich niewolników i był na skraju bankructwa. Aveline i Gérald naradzili się i postanowili że ta jeszcze raz uda się na tereny zalewiska tym razem by zbadać sprawę niewolników.

Dalsze życie Edytuj

W dalszej części życia wyjechała do Nowej Anglii, gdzie (według przypuszczeń Melanie Lemay) była równie aktywna.

Uzbrojenie Edytuj

  • Ukryte ostrze – symboliczna broń asasynów, stosowana zarówno do skrytobójstw, jak i do otwartej walki. Podczas pobytu w Meksyku Aveline wykonała jego replikę. Jest dostępne we wszystkich personach.
  • Bicz – pełnił funkcję strzałki z liną, za jego pomocą Aveline przyciągała swoich wrogów wieszała ich i dusiła. Bicz pomaga też w oddawaniu dłuższych skoków. Został on odebrany nadzorcy niewolników z Chichén Itzá. Bicz jest dostępny w personie asasynki i niewolnicy.
  • Dmuchawka – Aveline dostała ją od Agata na Zalewisku. Jest to cicha broń dystansowa. W Liberation Aveline posiada strzałki berserkera i zatrute strzałki natomiast w Assassin's Creed IV: Black Flag – Aveline zamiast zatrutych strzałek ma strzałki usypiające. Aveline używała dmuchawki w personie asasynki i niewolnicy. Natomiast w personie damy dmuchawka została zastąpiona parasolem który będzie wystrzeliwał te same strzałki.
  • Pistolet – podstawowy pistolet, Aveline może nosić jedynie w Personie asasynki jednak można zakupić również pistolet kieszonkowy który nosić będzie w przebraniu niewolnicy i damy. Pistolet jest jednolufowy i trzeba go ładować po każdym strzale. Można zakupić również pistolet dwulufowy i drugi pistolet do kompletu, w celu oddawania większej ilości strzałów.
  • Pałasz – Tej broni Aveline może używać jedynie w personie asasynki. Jest ona idealna do walki w otwartym konflikcie.
  • Maczeta – Aveline zabrała ją od nadzorcy niewolników w Nowym Orleanie. Jest to lekka broń używana przez nią w postaci niewolnicy i asasynki.

Ciekawostki Edytuj

  • Aveline jest pierwszą grywalną, żeńską postacią w serii Assassin's Creed, oraz pierwszą, która nosi kapelusz zamiast symbolicznego kaptura (druga postać to Haytham Kenway), choć zachował końcówkę w kształcie dzioba.
  • "Grandpré" jest francuskim nazwiskiem, oznaczającym "wielką łąkę".
  • Aveline posiadała bliznę nad górną wargą oraz umiejętność Wzroku Orła, podobnie jak Desmond Miles i jego przodkowie Altaïr Ibn-La'Ahad oraz Ezio Auditore da Firenze. Poza tymi faktami, nie wykazane zostało jakiekolwiek pokrewieństwo między nimi.
  • Mimo, że szkice koncepcyjne przedstawiają Aveline z zielonymi oczami, w Liberation są one ciemnobrązowe.
  • Aveline jest grywalną postacią w trzech dodatkowych misjach w Assassin's Creed IV: Black Flag – Aveline.
  • Po zainstalowaniu dodatku za punkty Uplay możemy dostać bonusową misję, w której mamy możliwość zagrania Connorem Kenwayem. Jest to jedna z dwóch misji (których wspólna akcja rozgrywa się na Pograniczu (a więc i w obszarze 13 koloni Amerykańskich)), która przedstawia współpracę protagonistów z Assassin's Creed III.
  • Można zobaczyć jej wizerunek na wyświetlaczach ściennych w siedzibie Abstergo Entertainment w Montrealu.
  • W Assassin's Creed: Rogue Violet da Costa nosi plakietkę z jej wizerunkiem.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki