Fandom

Assassin's Creed Wiki

Assassin's Creed (wersja mobilna)

2716stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Assassin's Creed (wersja mobilna)
  • Gra
Assassin's Creed Mobile Game.gif
Informacje
  • Producent:
  • Gameloft
  • Wydawca:
  • Gameloft
  • Silnik graficzny gry:
  • Java
  • Premiera w Polsce:
  • 2007 rok
  • Premiera w Europie:
  • 2007 rok
  • Gatunek:
  • Historyczna gra akcji
  • Tryby gry:
  • Singleplayer
  • Wymagania wiekowe:
  • PEGI 18.png
  • Platformy:
  • Telefony komórkowe obsługujące Javę
  • Nośnik:
  • Wersja cyfrowa

Assassin's Creed – gra na telefony komórkowe, oparta na grze Assassin's Creed. Została stworzona i wydana przez Gameloft. Głównym bohaterem tej gry jest Altaïr Ibn-La'Ahad, który próbuje odzyskać swój honor.

Fabuła Edytuj

Altaïr był członkiem zakonu asasynów, którzy byli przeciwnikami zakonu templariuszy. Przed trzecią krucjatą, Altaïr był jednym z najbardziej najlepszych asasynów, którzy działali na terenach Lewantu. Został jednak zdegradowany do najniższej rangi, gdyż nie udało mu się zabić Roberta de Sable i sprowadził za sobą templariuszy, którzy zaatakowali Masjaf. By odzyskać swój honor, asasyn musiał zabić siedmiu najważniejszych templariuszy. Sibrand, Wilhelm z Montferratu i Garnier de Naplouse czekali na niego w Akce. Vizier Abull Aswad i Tamir Bin Musa zostali zabici przez Altaïra w pobliżu Masjafu. Ostatnie cele, czyli Talal, Majd Addin oraz Robert de Sable działały na terenie Jerozolimy. Po wypełnieniu swej misji, Altaïr powrócił do swojego mistrza, Sinana i odkrył, że ten drugi był od dawna mistrzem templariuszy, próbującym uzyskać dla siebie więcej władzy poprzez nasłanie zabójców na swych sojuszników. Altaïr był zmuszony zabić swojego mistrza. Czyniąc to, zdobył Fragment Edenu, którym posługiwał się Sinan.

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywka składała się z ośmiu poziomów, które przenosiły asasyna do Akki, Jerozolimy lub Masjafu. Altaïr mógł przemierzać te miasta na wiele sposobów, jak na przykład, przy użyciu swobodnego biegu. Asasyn zdobywał różne rodzaje broni, którymi mógł atakować przeciwników. Jego poziom zdrowia był wyświetlany w lewym górnym rogu ekranu. Najpierw składał się on z trzech części, a później się powiększał przy ukończeniu każdego poziomu. Gdy w jakimś poziomie szalała zima, wyświetlał się też wskaźnik temperatury asasyna, który mógł umrzeć w wyniku zamarznięcia.

Bronie Edytuj

Grappling hook.jpg

Altaïr używający haka

Altaïr ma do dyspozycji wiele broni, które zdobywa kończąc poziomy. Wyposażenie to jest niezbędne do przejścia niektórych poziomów.

  • Miecz – asasyn miał tę broń od samego początku gry. Gdy w pobliżu znajdował się wróg, cichy zabójca automatycznie wyciągał broń. Był on też zdolny do unikania i blokowania ciosów przeciwnika, a gdy ten drugi miał niski poziom zdrowia, zabójca mógł prześlizgnąć się za plecy wroga i dobić ukrytym ostrzem.
  • Hak – Altaïr zdobył tę broń, zabijając Garniera de Naplouse. Hak pomagał mu przeskakiwać nad dłuższymi przepaściami.
  • Bomby – bardzo efektowna broń, lecz ilość ich posiadania była ograniczona. Bomby można było odzyskać podczas ponownego ładowania poziomu. Altaïr zdobył bomby przed spotkaniem z Tamirem.
  • Kusza – Altaïr zdobył kuszę po konfrontacji z Majd Addinem, który za jej pomocą mógł zadać cios z odległości lub włączyć jakiś mechanizm.
  • Ukryte ostrze – podstawowa broń Altaïra, który miał ją od początku. Używał on tej broni do zabijania swoich wrogów.

Różnice między grą z konsol stacjonarnych a wersją mobilną Edytuj

  • Bomby, hak i kusza nie znajdowały się w stacjonarnej wersji gier;
  • Majd Addin był nazywany "Majd Aldim";
  • Al Mualim był nazywany "Sinanem", co było nawiązaniem do tego, że ta postać jest oparta na historycznej postaci - Rashidzie ad-Sinanie;
  • Al Mualim w wersji mobilnej gry nie użył Fragmentu Edenu;
  • w mobilnej wersji gry zakon asasynów nie był wspomniany;
  • w wersji mobilnej gry walka z Robertem de Sable odbyła się na koniach w Jerozolimie;
  • w grze na telefony komórkowe Abu'l Nuquod nazywał się "Vizier Abull Aswad"
  • w mobilnej wersji gry Altaïr nie używał krótkiego miecza, czy nożów do rzucania;
  • w mobilnej wersji gry Damaszek nie był wspomniany, a cele, które zostały zabite w tym miejscu, zostały przeniesione do Masjafu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki