FANDOM

Spojler
PL Treasure HunterHQ
Ten artykuł zawiera spojlery, co oznacza, że posiada informacje i fakty dotyczące najnowszych wydań z serii Assassin's Creed. Jeśli nie chcesz wiedzieć o najnowszych wydarzeniach, zalecamy, abyś dalej czytał ostrożnie lub wcale.

Assassin's Creed – pierwszy pełnometrażowy film produkcji Ubisoft Entertainment. Amerykańskofrancuski historyczny film przygodowy w reżyserii Justina Kurzela. Międzynarodowa premiera filmu odbyła się 21 grudnia 2016 roku, a polska 6 stycznia 2017 roku. Film bazuje na serii gier komputerowych, ale nie jest dokładną ekranizacją (jak początkowo było planowane). Budżet filmu wynosi 150–200 milionów dolarów amerykańskich.

Opis Edytuj

„Ekranizacja serii bijących rekordy popularności gier komputerowych. Michael Fassbender ("Prometeusz", "Bękarty wojny") w roli barmana, którego tajemnicza organizacja wysyła w podróż w czasie. W jej trakcie musi powrócić do wspomnień swych przodków, z których każdy był płatnym zabójcą i odzyskać cenne artefakty.”
―Opis filmu ze strony Filmweb.pl

Fabuła Edytuj

Akcja filmu rozgrywa się na dwóch planach czasowych, w teraźniejszości (1975 i 2016) i czasach Świętej Inkwizycji (koniec 1491 i początek 1492).

Callum Lynch, będący osadzony w celi śmierci zostaje oddelegowany do dużej organizacji. Zostaje zmuszony do korzystania z maszyny zwanej Animusem, dzięki której przeżywa wspomnienia skrytobójców – swoich przodków. Zostaje wplątany w odwieczną walkę asasynów z templariuszami. Rozpoczyna poszukiwania potężnych i niebezpiecznych artefaktów, zwanych Fragmentami Edenu.

Obsada Edytuj

  • Michael Fassbender
  • Marion Cotillard
  • Jeremy Irons
  • Ariane Labed
  • Michael Williams
  • Brendan Gleeson
  • Brian Gleeson
  • Callum Turner
  • Carlos Bardem
  • Charlotte Rampling
  • Crystal Clarke
  • Denis Ménochet
  • Essie Davis
  • Hovik Keuchkerian
  • Gabriel Andreu
  • James Sobol Kelly
  • Javier Gutiérrez
  • Khalid Abdalla
  • Marysia Peres
  • Matias Varela
  • Michelle Lin
  • Octavia Selena Alexandru

Główne role Edytuj

Role drugoplanowe Edytuj

Pozostałe role Edytuj

  • Asasyni
    • Cali Nelle
    • Christopher Whitlow
    • Clem So
    • Dacio Caballero
    • Jade Clarke
    • Mohammed Ali
    • Steve Saunders
  • Templariusze
    • Abi Whetton
    • Anthony Milton
    • Cerys Wrigley-Moss
    • Coco König
    • Edward Mannering
    • Emeson Nwolie
    • Emma Clay
    • Graham Curry
    • Iain Batchelor
    • Joe Kennard
    • Lee Nicholas Harris
    • Louis Dulanto-Sime
    • Martyn Mayger
    • Pip Phillips
    • Rahji Shrinarine
    • Ross Moneypenny
    • Ty Hurley
  • Żołnierze i ochroniarze Abstergo
    • Abi Whetton
    • Anthony Milton
    • Bruce Johnson
    • Clyde Vassallo
    • Dino Fazzani
    • Jonathan Ronin
    • Massimo Portelli
  • Aaron Monaghan jako Giles
  • Alexander Cooper
  • Coco König
  • Flor Ferraco
  • Gertrude Thoma
  • Jeff Mash jako naczelnik więzienia
  • Juan Pablo Shuk
  • Malcolm Ellul jako kat
  • Roberto Vivancos jako kupiec
  • Sam Benoiton
  • Yuric Allison

Kontynuacja Edytuj

Już przed premierą pierwszej części produkcji twórcy przewidywali duży sukces filmu, dla tego zapowiedzieli powstanie następnej części filmowej – Assassin's Creed II.

Premiera Edytuj

Premiera filmu była wielokrotnie przesuwana. Pierwotnie premierę tytułu planowano na rok 2014, potem przesunięto ją na 22 maja 2015 roku, a następnie na 19 czerwca tego samego roku. Jednak międzynarodowa premiera filmu odbyła się 21 grudnia zeszłego roku, a w Polsce niecałe dwa tygodnie później, 6 stycznia 2017.

Światowe premiery Edytuj

  • Belgia
  • Chile
  • Dania
  • Francja
  • Kanada
  • Luksemburg
  • Norwegia
  • Peru
  • RPA
  • Szwajcaria
  • Szwecja
  • USA
  • Węgry

  • Czechy
  • Holandia
  • Kazachstan
  • Malezja
  • Portugalia
  • Singapur
  • Ukraina
  • Włochy

  • Bułgaria
  • Rumunia
  • Turcja

  • Australia
  • Islandia
  • Nowa Zelandia

  • Austria
  • Niemcy

  • Irlandia
  • Wielka Brytania

  • Rosja

  • Polska

  • Argentyna
  • Brazylia

Powiązanie z grami Edytuj

Aymar Azaïzia, dyrektor ds. marki Assassin’s Creed w Ubisofcie, stwierdził, że film, będący „zupełnie nową historią, z nowymi bohaterami pojawiającymi się w naszym uniwersum”, daje możliwości, żeby pojawiły się w nim „pewne znane twarze”, a fabuła rozgrywająca się współcześnie dotyczyć będzie Abstergo Industries.

Film mimo tytułu i głównego wątku fabuły z grami powiązany jest firmą Abstergo Industries i osobą Alana Rikkina.

Mimo powiązania z serią Animus został całkowicie zmieniony z "leżanki", "fotela" i "gogli" na mechaniczne "ramieniem", dzięki któremu obiekt badań dokładnie odwzorowuje ruchy przodka oraz wszczepiony implant do obiektu badań.

W filmowej siedzibie Abstergo znajduje się pomieszczenie z artefaktami, w którym przetrzymywane są m.in. bronie postaci znanych z gier, w tym m.in. miecz Altaïra Ibn-La'Ahada z Assassin's Creed, łuk Ratonhnhaké:tona z Assassin's Creed III, pistolety skałkowe Edwarda Kenwaya z Assassin's Creed IV: Black Flag, laska z ukrytym ostrzem Jacoba Frye’a z Assassin's Creed: Syndicate i ostrze w bucie Shao Jun z Assassin's Creed Chronicles: China.

Dodatkowo w pierwszym zwiastunie można zauważyć jeden z najbardziej charakterystycznych elementów serii – Skok Wiary.

W głównej sali Animusa 4,3 można zauważyć stojącego w tle Animusa 2,0 z Assassin's Creed II.

Adaptacja Edytuj

ACOPF

Okładka Oficjalnej powieści filmu

W amerykańskim dniu premiery (21 grudzień 2016 rok) odbyła się dodatkowo premiera oficjalnej nowelizacji filmu.

12 stycznia 2017 roku odbyła się książkowa adaptacja filmu, napisana przez Rydera Windhama.

Wersja DVD i Blu-ray Edytuj

ACF DVD

Pełne pudełko wersji płytowej

21 marca odbyła się międzynarodowa oraz polska premiera wersji filmu na DVD i Blu-ray. Wersja ta zawiera niektóre usunięte sceny.

Galeria Edytuj

(kliknij, by powiększyć)

</nowiki>

Ciekawostki Edytuj

Obsada Edytuj

  • Alicia Vikander była rozważana do roli Marii.

Inne Edytuj

AC film logo

Logo filmu

  • Film miał nosić nazwę The Piece of Eden (pl. Fragment Edenu).
  • Według statystyk Filmweb.pl z dnia 1 kwietnia 2017 roku film chce obejrzeć 38 520 zalogowanych użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie.
  • Tytuł otrzymał bardzo złe recenzję, lecz ogólna ocena filmu to 6 na 10.
  • Film kręcono od 31 sierpnia 2015 do 15 stycznia 2016 roku w Londynie (Anglia, Wielka Brytania), Almerii (Hiszpania), Valletcie, Gżira i Kalkarze (Malta).
  • Zwiastuny jak i sam tytuł otrzymały kategorię wiekową 12+, mimo, iż wszystkie główne części serii otrzymały kategorię wiekową 18+, a większość spin-offów otrzymały kategorię wiekową 16+.
  • 65 % filmu to wydarzenia w teraźniejszości, a tylko 35 % to wydarzenia w przeszłości, co jest zupełnym przeciwieństwem proporcji wydarzeń w grach.
  • W niektórych scenach w filmie podczas śmierci niektórych osób w ogóle nie widać krwi.
  • Początkowo film miał trwać 2 godziny 20 minuty, na skutek wielokrotnych cięć filmu wersja kinowa wersja trwała 1 godzinę 48 minut. Część usuniętych scen została przywrócona w wersji DVD dla tego wersja ta trwa 2 godziny.

Linki Edytuj