Fandom

Assassin's Creed Wiki

Assassin's Creed (film)

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Assassin's Creed
  • oryg.Assassin's Creed
AC film.png
  • Oficjalny plakat
Informacje generalne
  • Reżyseria
  • Produkcja
  • W rolach głównych
  • Muzyka
  • Zdjęcia
  • Montaż
  • Wytwórnia
  • Dystrybucja
  • Premiera
  • 21 grudnia 2016 (świat)
  • 6 stycznia 2017 (Polska)
  • Czas trwania
  • 2 godziny 20 minuty
  • Języki
  • Angielski
  • Hiszpański
  • Budżet
  • 150–200 milionów dolarów amerykańskich

Assassin's Creed – pierwszy pełnometrażowy film produkcji Ubisoft Entertainment. Amerykańskofrancuski historyczny film przygodowy w reżyserii Justina Kurzela. Premiera filmu jest zapowiedziana na 21 grudnia 2016 roku. Film bazuje na serii gier komputerowych, ale nie jest dokładną ekranizacją (jak początkowo było planowane). Budżet filmu wynosi 150–200 milionów dolarów amerykańskich.

Opis Edytuj

Information icon.png Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.
„Ekranizacja serii bijących rekordy popularności gier komputerowych. Michael Fassbender ("Prometeusz", "Bękarty wojny") w roli barmana, którego tajemnicza organizacja wysyła w podróż w czasie. W jej trakcie musi powrócić do wspomnień swych przodków, z których każdy był płatnym zabójcą i odzyskać cenne artefakty.”
―Opis filmu ze strony Filmweb.pl
„W pierwszym filmie potencjalnego cyklu Fassbender wciela się w barmana, którego tajemnicza organizacja łączy za pośrednictwem specjalnej maszyny z wcieleniami przodków. W trakcie tej podróży bohater musi powrócić do wspomnień żyjącego przed wiekami w Hiszpanii Asasyna i odzyskać cenne artefakty.”
―Opis filmu

Fabuła Edytuj

Akcja filmu będzie się rozgrywać na dwóch planach czasowych, w teraźniejszości i czasach Świętej Inkwizycji.

Zwykły barman, Callum Lynch, będący osadzony w celi śmierci zostaje oddelegowany do dużej organizacji. Zostaje zmuszony do korzystania z maszyny zwanej animusem, dzięki której przeżywa wspomnienia skrytobójców - swoich przodków. Zostaje wplątany w odwieczną walkę asasynów z templariuszami. Rozpoczyna poszukiwania potężnych i niebezpiecznych artefaktów, zwanych Fragmentami Edenu.

Obsada Edytuj

Aktor Zdjęcie aktora Postać Zdjęcie postaci
Michael Fassbender
Michael Fassbender.png
Callum Lynch
103.png
Michael Fassbender
Michael Fassbender.png
Aguilar de Agarorobo
Callum Lynch.png
Marion Cotillard
Marion Cotillard.png
Sophia Rikkin
Sophia Rikkin-0.png
Jeremy Irons
Jeremy Irons..png
Alan Rikkin
ACM Alan Rikkin.jpg
Brendan Gleeson
Brendan Gleeson.png
Joseph Lynch
Joseph Lynch.png
Callum Turner
Callum Turner.png
Nathan
No image.png
Brian Gleeson
No image.png
Młody Joseph
No image.png
Michael Kenneth Williams
Michael Williams.png
Moussa
Moussa.png
Matias Varela
Matias Varela.png
Emir
No image.png
Ariane Labed
Ariane Labed.png
Maria
Maria twarz.png
Hovik Keuchkerian
Hovik Keuchkerian.png
Ojeda
Ojeda.png
Crystal Clarke
Crystal Clarke.png
Samia
No image.png
Denis Ménochet
Denis Ménochet..png
MacGohan
MacGohan.png
Javier Gutiérrez
No image.png
Tomás de Torquemada
Tomas de Torquemada.png
???
No image.png
Lin
No image.png
Octavia-Selena Alexandru
Octavia-Selena Alexandru.png
Lara
No image.png
Damien Walters
No image.png
Aguilar de Agarorobo (kaskader)
No image.png
Carlos Bardem
Carlos Bardem.png
???
No image.png
Coco König
No image.png
???
No image.png
Khalid Abdalla
Khalid Abdalla.png
???
No image.png

Kontynuacja Edytuj

Mimo iż film jeszcze nie doczekał się premiery twórcy przewidują duży sukces filmu, dla tego już zapowiedzieli powstanie następnej części filmowej – Assassin's Creed II.

Premiera Edytuj

Premiera filmu była wielokrotnie przesuwana. Pierwotnie premierę tytułu planowano na rok 2014, potem przesunięto ją na 22 maja 2015 roku, a następnie na 19 czerwca tego samego roku. Obecnie międzynarodowa premiera filmu ma odbyć się 21 grudnia obecnego roku, a w Polsce niecałe dwa tygodnie później, 6 stycznia 2017.

Światowe premiery Edytuj

  • Belgia
  • Chile
  • Dania
  • Francja
  • Kanada
  • Luksemburg
  • Norwegia
  • Peru
  • RPA
  • Szwajcaria
  • Szwecja
  • USA
  • Węgry

  • Czechy
  • Holandia
  • Kazachstan
  • Malezja
  • Portugalia
  • Singapur
  • Ukraina
  • Włochy

  • Bułgaria
  • Rumunia
  • Turcja

  • Australia
  • Islandia
  • Nowa Zelandia

  • Austria
  • Niemcy

  • Irlandia
  • Wielka Brytania

  • Rosja

  • Polska

  • Argentyna
  • Brazylia

Powiązanie z grami Edytuj

Aymar Azaïzia, dyrektor ds. marki Assassin’s Creed w Ubisofcie, stwierdził, że film, będący „zupełnie nową historią, z nowymi bohaterami pojawiającymi się w naszym uniwersum”, daje możliwości, żeby pojawiły się w nim „pewne znane twarze”, a fabuła rozgrywająca się współcześnie dotyczyć będzie Abstergo Industries.

Film mimo tytułu i głównego wątku fabuły z grami powiązany jest firmą Abstergo Industries i osobą Alana Rikkina.

Mimo powiązania z serią Animus został całkowicie zmieniony z "leżanki", "fotela" i "gogli" na mechaniczne "ramieniem", dzięki któremu obiekt badań dokładnie odwzorowuje ruchy przodka oraz wszczepiony implant do obiektu badań.

W filmowej siedzibie Abstergo znajduje się pomieszczenie z artefaktami, w którym przetrzymywane są m.in. bronie postaci znanych z gier, w tym m.in. miecz Altaïra Ibn-La'Ahada z Assassin's Creed, łuk Ratonhnhaké:tona z Assassin's Creed III, pistolety skałkowe Edwarda Kenwaya z Assassin's Creed IV: Black Flag i laska z ukrytym ostrzem Jacoba Frye’a z Assassin's Creed: Syndicate.

Dodatkowo w pierwszym zwiastunie można zauważyć jeden z najbardziej charakterystycznych elementów serii – Skok Wiary.

Adaptacja Edytuj

W amerykańskim dniu premiery (21 grudzień 2016 rok) odbędzie się dodatkowo premiera oficjalnej nowelizacji filmu.

12 stycznia 2017 roku odbędzie się książkowa adaptacja filmu, napisana przez Rydera Windhama.

Galeria Edytuj

(kliknij, by powiększyć)

Ciekawostki Edytuj

Obsada Edytuj

  • Alicia Vikander była rozważana do roli Marii.

Inne Edytuj

AC film logo.png

Logo filmu

  • Film miał nosić nazwę The Piece of Eden (pl. Fragment Edenu).
  • Według statystyk Filmweb.pl z dnia 22 października 2016 film chce obejrzeć 31 928 zalogowanych użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie.
  • Film kręcono od 31 sierpnia 2015 do 15 stycznia 2016 roku w Londynie (Anglia, Wielka Brytania), Almerii (Hiszpania), Valletcie, Gżira i Kalkarze (Malta).
  • Zwiastuny filmu otrzymały kategorię wiekową 12+, mimo, iż wszystkie główne części serii otrzymały kategorię wiekową 18+, a większość spin-offów otrzymały kategorię wiekową 16+.
  • Podobno 65 % filmu to wydarzenia w teraźniejszości, a tylko 35 % to wydarzenia w przeszłości, co jest zupełnym przeciwieństwem proporcji wydarzeń w grach.
  • W niektórych scenach w filmie podczas śmierci niektórych osób w ogóle nie widać krwi.

Więcej w Fandom

Losowa wiki