FANDOM

Assassin's Creed: Syndicate
  • Gra
PC • PS4 • Xbox One
ACS-okładka-PC.png
Informacje
  • Producent:
  • Wydawca:
  • Premiera w Polsce:
  • PlayStation 4 i Xbox One – 23 października 2015, PC – 19 listopada 2015
  • Premiera w Europie:
  • Gatunek:
  • Przygodowa gra akcji
  • sandbox
  • Tryby gry:
  • Tryb jednoosobowy
  • Wymagania wiekowe:
  • PEGI 18.png
  • Platformy:
  • PC
  • PS4
  • Xbox One
  • Nośnik:
  • Blu-Ray
  • DVD
Assassin's Creed: Syndicate
  • Gra
PC • PS4 • Xbox One
Assassins Creed Syndicate (okładka PS4 PL).jpg
Informacje
  • Producent:
  • Wydawca:
  • Premiera w Polsce:
  • Premiera w Europie:
  • Gatunek:
  • Przygodowa gra akcji
  • sandbox
  • Tryby gry:
  • Tryb jednoosobowy
  • Wymagania wiekowe:
  • PEGI 18.png
  • Platformy:
  • PC
  • PS4
  • Xbox One
  • Nośnik:
  • Blu-Ray
  • DVD
Assassin's Creed: Syndicate
  • Gra
PC • PS4 • Xbox One
ACS-okładka-XboxOne.png
Informacje
  • Producent:
  • Wydawca:
  • Premiera w Polsce:
  • Premiera w Europie:
  • Gatunek:
  • Przygodowa gra akcji
  • sandbox
  • Tryby gry:
  • Tryb jednoosobowy
  • Wymagania wiekowe:
  • PEGI 18.png
  • Platformy:
  • PC
  • PS4
  • Xbox One
  • Nośnik:
  • Blu-Ray
  • DVD

Assassin's Creed: Syndicate – gra z serii Assassin's Creed, dziewiąta chronologicznie względem daty wydania głównych części. Zadebiutowała 23 października 2015 na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a 19 listopada tegoż roku – na komputerach PC.

Opis i historia gry przed premierą Edytuj

Pierwsze przesłanki Edytuj

2 grudnia 2014 roku do sieci wyciekły informacje na temat nowej gry tworzonej przez Ubisoft Entertainment. Twórcy potwierdzili plotki, a okazała się być nią nowa część uniwersum Assassin's Creed – tym razem o roboczym podtytule Victory. Na którymś etapie prac zarzucono jednak ową nazwę na rzecz Assassin's Creed: Syndicate. Prace nad tytułem rozpoczęto pod koniec 2012 lub na początku 2013 roku (źródło).

Akcja gry ma rozgrywać się w XIX-wiecznym Londynie w czasach rządów królowej Wiktorii Hanowerskiej. Podobnie jak w przypadku Assassin's Creed: Rogue, zabraknie w niej zapoczątkowanego przez Assassin's Creed: Brotherhood trybu dla wielu graczy.

Oficjalna zapowiedź Edytuj

12 maja 2015, o godzinie 17:00 czasu Greenwich, nastąpiła oficjalna zapowiedź owej gry. Została ona pokazana na transmisji nagranej wcześniej przez Ubisoft Quebec. Pojawiły się w niej następujące informacje:

  • Bohaterem gry jest 21-letni Jacob Frye. Ma on na celu uświadamianie klasy robotniczej Londynu o ich sytuacji oraz ich sile. Ma on siostrę Evie, którą też będzie można grać w paru wspomnieniach oraz podczas swobodnej gry.
  • Akcja gry toczy się w Londynie w roku 1868, podczas trwania rewolucji przemysłowej.
  • Pojawiła się możliwość poruszania się po mieście powozem.
  • Urozmaicono styl walki i uzbrojenie protagonisty.
  • Londyn, podzielony na siedem dzielnic, znajduje się pod kontrolą gangów ulicznych. Zadaniem gracza jest odbijanie ich i zabijanie przywódców siatek przestępczych.

29 maja 2015 roku Twórcy zaanonsowali, iż Assassin's Creed: Syndicate nie będzie posiadać aplikacji towarzyszącej na urządzenia mobilne, która była obecna przy Assassin's Creed IV: Black Flag i Assassin's Creed: Unity.

9 czerwca 2015 zapowiedziano powieść Olivera Bowdena zatytułowaną „Assassin's Creed: Underworld”, która będzie opisywać losy Henry'ego Greena – mentora Evie i Jacoba Frye'ów. Jej światowa premiera odbyła się 5 listopada 2015, a 16 marca 2016 zadebiutowała na rynku polskim pod tytułem Assassin's Creed: Podziemie.

Prezentacja gry na targach E3 2015 Edytuj

Logo E3.png

Konferencja Ubisoft Entertainment Edytuj

15 czerwca 2015 (16 czerwca czasu polskiego) na targach gier E3 w Los Angeles Ubisoft ujawnił część materiału z Assassin's Creed: Syndicate. Pokazano nieco więcej szczegółów na temat walki na dachu pojazdów – powozu konnego i składu kolejowego – sposób, w jaki Helix 4.0 będzie odtwarzać ostatnie słowa ofiar Jacoba, czy styl walki Evie Frye.

Wywiad z Marcem-Alexisem Côté'em Edytuj

Poniższy tekst powstał w oparciu o ogłoszenie na portalu zakon-ac.info (© 2015 zakon-ac.info).

16 czerwca 2015 dyrektor kreatywny Ubisoftu Marc-Alexis Côté udzielił wielu interesujących informacji na temat Assassin's Creed: Syndicate:

  • W Londynie zwiedzimy m.in. Pałac Westminster (Parlament), Pałac Buckingham, Big Bena, Katedrę Św. Pawła, stacje kolejowe oraz południowy brzeg Tamizy, pełen fabryk i wysokich kominów widocznych z całego Londynu.
  • Terenem naszych działań będzie obszar od Pałacu Buckingham aż do Tower of London (wschód-zachód), od Whitechapel po południowy brzeg Londynu (północ-południe).
  • Jacob będzie skupiał się na walce, Evie zaś na skradaniu się.
  • Bohaterów będzie można personalizować – na przykład dobrać ich broń i stroje; każdy element można personalizować osobno, przykładowo, Jacob ma kapelusz, Evie – pelerynę i te elementy można dobrać wedle uznania; w grze będzie można kupić stroje w sklepach, a także zdobyć w czasie rozgrywki.
  • Zabójstwa i ataki będą kontekstowe – gracz zyska przewagę, jeśli rzuci przeciwnika w kierunku jakiegoś obiektu. W ten sposób może go wykończyć szybciej.
  • Im więcej dzielnic Londynu będzie należało do gracza, tym większe wpływy będzie miał gang Skokierów w mieście.
  • Członkowie gangu Skokierów nie będą chodzić za graczem – to gracz będzie ich spotykać w mieście i werbować, a dopiero wówczas za nim podążą. Ich sztuczna inteligencja pozwoli im wejść na dach pojazdu za graczem, a jeśli zabraknie miejsca dla całej grupy, porwą własny powóz, by za nim podążać.
  • Zajrzymy do wnętrz budynków, głównie w związku z misjami zabójstw.
  • Będzie można wejść do pociągów; pojawią się misje, w których będziemy musieli wejść do środka – jedną z nich będzie misja porwania pociągu towarowego. Gracz wraz ze swym gangiem złupi go i zdobędzie pieniądze, by zainwestować je w sam Londyn; na pociągi można skakać i zeskakiwać z nich wedle uznania.
  • Twierdze i fabryki przeciwników, gdzie są przetrzymywane dzieci zmuszane do pracy, będą wyraźnie zaznaczone na mapie.
  • Od początku gry historyczne postacie, takie jak Karol Darwin, będą zlecać misje. Misje te zostaną wykorzystane do zdobywania wpływu na każdą z postaci historycznych. Im więcej misji ukończymy, tym lepsze nagrody otrzymamy.
  • W grze nie zabraknie akcji w czasach współczesnych.
  • W grze pojawią się misje Dreadful Crimes, inspirowane Penny Dreadful, przypominające tajemnicze morderstwa z Assassin's Creed Unity; można je ukończyć grając Jacobem lub Evie.
  • Walutą będzie funt, zarobione pieniądze możemy zainwestować w bohaterów lub ulepszanie Londynu, z czego z czasem gracze będą mogli korzystać.
  • Będzie można przekupywać policjantów, co sprawi, że będą oni bardziej skupiać się na nękaniu wrogiego gangu Nędzników, zostawiając Skokierów w spokoju.
  • Projekt Helix powróci – jest to jeden z powodów, dla których gracze będą mogli zagrać jako Jacob lub Evie.
  • Powrócą wydarzenia w tłumie – gracz będzie mógł interweniować, jeśli zobaczy konflikt między zwykłym mieszkańcem a Nędznikami.

Comiccon Montreal 2015 Edytuj

Comiccon.png

Na początku lipca 2015 w Monteralu odbyła się impreza Comiccon. Twórcy gry po raz pierwszy uchylili rąbka tajemnicy co do fabuły w czasach współczesnych – wyjawili, że w grze pojawi się ponowie Juhani Otso Berg.

Comic Con San Diego 2015 Edytuj

Comiccon logo San Diego.png

Jedną z największych imprez, na których promowano Assassin's Creed: Syndicate, był Comic Con w San Diego w lipcu 2015. Podczas trwania Comic Conu twórcy ponownie udzielili kilku pomniejszych informacji o grze:

  • Clara O'Dea Saint Olaves będzie przedstawicielką ciemiężonych dzieci. Jacob i Evie będą mogli za jej pośrednictwem zdobywać informacje.
  • Do rozgrywki powrócą lekarstwa.
  • Poszczególni wrogowie będą mieli nad głowami ikonki, które będzie można dostrzec w trybie Wzroku Orła.
  • Pojawi się możliwość obstawiania wyścigów powozów konnych.
  • Ujawniono, że Henry Green to adoptowany syn Arbaaza Mira, protagonisty Assassin's Creed Chronicles: India.
  • Do rozgrywki powrócą stogi siana i stosy liści.

Prezentacja gry na targach Gamescom 2015 Edytuj

Logo Gamescom.png

6 sierpnia 2015 na targach Gamescom 2015 w Kolonii Ubisoft udostępnił graczom fragment rozgrywki, który można było poprowadzić postacią Evie Frye. Prezentowana misja dotyczyła zabójstwa Lucy Thorne.

Zapowiedź DLC „Kuba Rozpruwacz” Edytuj

15 września 2015 Twórcy ujawnili, że największym dodatkiem do Assassin's Creed: Syndicate będzie „Kuba Rozpruwacz”. Jego akcja będzie rozgrywać się w 1888 roku. Celem gracza będzie pomoc Frederickowi Abberline'owi ze Scotland Yardu w schwytaniu mordercy.

Oprócz tego ujawniono zawartość przepustki sezonowej do Assassin's Creed: Syndicate. Składać się będą nań następujące elementy:

  • Pakiet „Ostatni Maharadża”, który swą premierę miał 1 marca 2016.
  • Wspomnienia „Długa noc”, „Uciekający pociąg”.
  • 500 kredytów Helixa.
  • Pakiet DLC „Ulice Londynu”.
  • Dwa zestawy strojów i oręża.
  • Permanentna premia do otrzymywanych punktów doświadczenia.

Wszystkie DLC będzie można kupić także pojedynczo.

Edycje Edytuj

12 maja 2015 ujawniono zawartość edycji gry, które przedstawione są poniżej.

Zawartość Edycja standardowa Złota edycja Edycja The Rooks Edycja Charing Cross Edycja Big Ben – op. kol.
Kopia gry Tak Tak Tak Tak Tak
Przepustka sezonowa Nie Tak Nie Nie Tak
Misja: Konspiracja Darwina i Dickensa Tak* Tak Tak Tak Tak
Misja: Uciekający pociąg Nie Tak Tak Tak Tak
Ubiór z Baker Street Nie Tak Nie Nie Tak
Ścieżka dźwiękowa Nie Nie Tak Tak Tak
Album grafik koncepcyjnych Nie Nie Tak Tak Tak
Litografia Nie Nie Nie Nie Tak
Unikatowy FuturePak Nie Nie Nie Nie Tak
Mapa Londynu Nie Nie Tak Tak Tak
Manierka Nie Nie Nie Nie Tak
Figurka Jacoba przy maszynie Nie Nie Nie Nie Tak
Pudełko z Big Benem Nie Nie Nie Nie Tak
Figurka Jacoba na skrzyżowaniu Nie Nie Nie Tak Nie
Pudełko Charing Cross Nie Nie Nie Tak Nie
Pudełko The Rooks Nie Nie Tak Nie Nie

* Tylko przy zamówieniu ze sklepu internetowego Ubisoft.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki