Fandom

Assassin's Creed Wiki

Assassin's Creed: Rogue

2759stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Assassin's Creed: Rogue
  • Gra
PC • PS3 • Xbox 360
AC-Rogue-okładka.png
Informacje
  • Producent:
  • Ubisoft Sofia
  • Wydawca:
  • Premiera w Polsce:
  • 13.11.2014 r. (konsole 7 generacji), 12.03.2015 r. (PC)
  • Premiera w Europie:
  • Gatunek:
  • Przygodowa gra akcji, sandbox
  • Tryby gry:
  • Jednoosobowy
  • Wymagania wiekowe:
  • PEGI 18.png
  • Platformy:
  • PlayStation 3, Xbox360, PC
  • Nośnik:
  • DVD, Blu-ray Disc, Digital download
Assassin's Creed: Rogue
  • Gra
PC • PS3 • Xbox 360
ACRG-okładka-PS3.png
Informacje
  • Producent:
  • Ubisoft Sofia
  • Wydawca:
  • Premiera w Polsce:
  • Premiera w Europie:
  • Gatunek:
  • Przygodowa gra akcji, sandbox
  • Tryby gry:
  • Jednoosobowy
  • Wymagania wiekowe:
  • PEGI 18.png
  • Platformy:
  • PlayStation 3, Xbox360, PC
  • Nośnik:
  • DVD, Blu-ray Disc, Digital download
Assassin's Creed: Rogue
  • Gra
PC • PS3 • Xbox 360
ACRG-okładka-Xbox360.png
Informacje
  • Producent:
  • Ubisoft Sofia
  • Wydawca:
  • Premiera w Polsce:
  • Premiera w Europie:
  • Gatunek:
  • Przygodowa gra akcji, sandbox
  • Tryby gry:
  • Jednoosobowy
  • Wymagania wiekowe:
  • PEGI 18.png
  • Platformy:
  • PlayStation 3, Xbox360, PC
  • Nośnik:
  • DVD, Blu-ray Disc, Digital download

Assassin's Creed: Rogue (pl. Łobuz) – gra z serii Assassin's Creed, siódma w głównym cyklu, a jednocześnie sequel wydanego w 2013 roku Assassin's Creed IV: Black Flag i jednocześnie będąca zakończeniem trylogii amerykańskiej.

Opis Edytuj

Ogólne Edytuj

Gra zadebiutowała 13 listopada 2014 roku na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Tytuł ten z początku miał być ekskluzywny dla konsol starej generacji, lecz producenci zdecydowali się zrobić wersję na PC, która do sprzedaży weszła 10 marca 2015 roku. Jej deweloperem i producentem jest firma Ubisoft Entertainment.

Assassin's Creed: Rogue porusza historię Shaya Patricka Cormackatemplariusza zabijającego asasynów. Człowiek ten jest kapitanem okrętu Morrigan zdolnego pływać po północnym Oceanie Atlantyckim. Akcja gry częściowo dzieje się w okresie złotej ery piractwa i całkowicie w okresie wojny siedmioletniej i jej okolicach, tzn. latach 1752-1761.

Drugi plan gry rozgrywa się w teraźniejszości, gdzie gracz wciela się w nieznanego z imienia technika Abstergo Entertainment, który pomaga członkom drużynie Sigma, którzy w rzeczywistości są templariuszami. Pod koniec gry gracz dołącza do zakonu.

Gra posiada wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza. Ubisoft zrezygnował w tej części z trybu multiplayer.

Historia Assassin's Creed: Rogue kończy wątek rodziny Kenwayów i płynnie przenosi gracza do fabuły Assassin's Creed: Unity.

Miejsca akcji Edytuj

Gra oferuje cztery miejsca do eksploracji:

Odwrócenie ról Edytuj

Jako, że Shay jest skrytobójcą zabijającym asasynów, a wcześniej był jednym z mistrzów tego bractwa, posiada on niezwykłe umiejętności. Dysponuje Wzrokiem Orła pozwalającym mu na wykrywanie czających się na niego asasynów. Shay będzie mógł także odpierać abordaż asasynów ze swojego okrętu.

Nowe rodzaje broni Edytuj

W grze jest obecny prototyp wyrzutni granatów, które po wybuchu rozłamują się na odłamki, a także rozprzestrzeniają wokół gaz powodujący porażonego chwilowe uśpienie lub wpadnięcie w szał. Shay może się uchronić przed ich wpływem, używając maski ochronnej. Oprócz tego w grze jest dostępna wiatrówka, która zastępuje tradycyjną dmuchawkę, a pociskami do niej są strzałki usypiające, strzałki rozwścieczające oraz strzałki z petardą.

Inne Edytuj

W tej części jest także możliwe polowanie na charakterystyczne dla klimatu okołobiegunowego zwierzęta, takie jak np. niedźwiedzie polarne.

Gra ta jest pierwszą w cyklu, która nie stawia ograniczeń co do zabijania cywili (jednak dopiero, gdy Shay dołączy do templariuszy).

Edycje gry Edytuj

Edycja kolekcjonerska dla Assassin's Creed Rogue PL.jpg
  • Kopia gry Assassin's Creed: Rogue.
  • Opakowanie kolekcjonerskie.
  • Kopia oficjalnej ścieżki dźwiękowej z gry.
  • Kopia oryginalnego albumu z grafikami koncepcyjnymi.
  • Trzy litografie.
  • Dwie ekskluzywne misje: Poszukiwanie zbroi Sir Gunna i Oblężenie Fortu de Sable.

Odbiór gry Edytuj

Assassin's Creed: Rogue został przeciętnie przyjęty i oceniony przez graczy i recenzentów. Pozytywne wrażenia dotyczyły „mroźnego” klimatu gry, kilku dobrych momentów w fabule z finałem, który zespaja poprzednie części serii z Assassin's Creed: Unity oraz ścieżka dźwiękowa nawiązująca do innych gier z sagi Assassin's Creed. Zastrzeżenia dotyczyły braku innowacji technicznych, krótka fabuła, nie zachęcający do eksploracji świat, czy zmarginalizowanie roli templariuszy.

Pozytywnie oceniono także poziom techniczny gry. Już w listopadzie 2014 wielu recenzentów i duża liczba osób, które miały okazję zagrać zarówno w Assassin's Creed: Rogue, jak i w Assassin's Creed: Unity wyrażało opinię, że odsłona na konsole siódmej generacji jest zdecydowanie lepsza pod względem technicznym od Unity, czym wśród wielu osób zaskrabiła sobie miano „najlepszego Assassin's Creeda roku 2014”, przebijając dużo bardziej promowane Unity.

Port Assassin's Creed: Rogue na PC z 10 marca 2015 został oceniony dość pomyślnie i nie odnotowano większych problemów z tą grą na owej platformie.

Podsumowując, gra zebrała następujące oceny w przykładowych serwisach:

  • gram.pl – 6,7/10
  • gry-online.pl – 6,5/10
  • ign.com – 6,8/10
  • metacritic – 3,5/5

Ciekawostki Edytuj

  • Zniszczony znak asasynów z ekranu wczytywania najpewniej jest nawiązaniem do zdrady Shaya.
  • Assassin's Creed: Rogue jest jedyną główną częścią serii, która nie doczekała się adaptacji książkowej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki