FANDOM

„Nic nie jest prawdą, wszystko jest dozwolone”
―Fragment Kreda asasynów
„Działamy w mroku, w służbie światłości. Jesteśmy asasynami.”
Aguilar de Nerha[src]
Asasyni
  • Gildia, frakcja
1239080550749.jpg
  • Symbol asasynów z czasów florenckiego renesansu
Informacje techniczne
  • Założyciel:
  • Przywódca:
  • Miejsca działania:
  • Cały świat
  • Religia:
  • Islam
  • Ateizm
  • Chrześcijaństwo
  • Buddyzm
  • Hinduizm
  • Judaizm i wiele innych
Informacje historyczne
  • Data założenia:
  • Około V wieku p.n.e.
  • Data rozwiązania:
  • Nie został rozwiązany
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe
  • Znani członkowie:

Asasyni – bractwo skrytobójców (przez niektórych zwane sektą), które walczy z zakonem templariuszy, aby doprowadzić do pokoju. Pomimo tego, że walczą o to samo, mają zupełnie różne metody. Templariusze chcą uzyskać pokój przez władzę i strach, a asasyni – prawdą i wolnością.

Zasady asasynów

Asasyni mają trzy zasady, których łamanie kończy się śmiercią jednego z nich. A oto one:

  • Powstrzymaj swe ostrze nim zabije niewinnego.
  • Działaj w ukryciu i wtapiaj się w tłum.
  • Nie narażaj dobra bractwa ani jego członków.

W 1191 roku Altaïr Ibn-La'Ahad złamał wszystkie zasady zabijając starca w świątyni Salomona, wychodząc z ukrycia i prowokując walkę z templariuszami, przez co śmierć poniósł brat MalikaKadar, co było złamaniem ostatniej zasady. Jednak Altaïr nie został zabity, a zdegradowany do stopnia nowicjusza.

Ukryte Ostrze

Główny artykuł: Ukryte Ostrze

Większość asasynów nosi ukryte ostrze, mechanicznie przytwierdzone do przedramienia. Kontrataki ukrytego ostrza są zabójczo skuteczne, przy czym działa podobnie do innych broni, z tą zmianą, że w grach nie można kupować nowych modeli.

Modyfikacje

Asasyni na przestrzeni lat modyfikowali swoje standardowe ostrza, w celu zwiększenia skuteczności zabijania.

  • Zatrute ostrze – standardowe ostrze, z wydrążonymi kanalikami na truciznę, którą się wstrzykuje podczas ataku przeciwnika ostrzem. Ostrze to zostało wymyślone przez Altaïra Ibn-La'Ahada, a skonstruowane, przez Leonarda da Vinciego.
  • Ostrze z hakiem – długi hak umieszczony na prawym przedramieniu. Pomaga w walce, za jego pomocą można także wyżej się wspinać, sięgać dalej ręką
  • Podwójne ukryte ostrze – standardowe ostrze podzielone na dwa mniejsze. Ostrze to było używane przez Marię.
  • Ostrze w bucie – standardowe ostrz, nie przytwierdzone do ramienia, lecz do podeszwy buta. Ostrze to zostało wymyślone i skonstruowane przez Shao Jun.
  • Potrójne ukryte ostrze – standardowe ostrze, z dwoma dodatkowymi ostrzami po obu bokach. Ostrze to było używane przez Arbaaza Mira.
  • Ukryte ostrze Connora – standardowe ostrze, z "łamaną" klingą służącą do chwycenia jej jak zwykłego noża.
  • Widmowe ostrze – standardowe ostrz, z przytwierdzoną mini-kuszą. Ostrze to było używane przez Arna Doriana.
  • Rękawica asasyna – standardowe ostrz, z wyrzutnią strzałki z linką. Broń ta została wymyślona przez hiszpańskich asasynów w XV wieku AC(f) lub według innych źródeł przez angielskich asasynów w XIX wieku AC:OP.
  • Ukryty paralizator – paralizator, o potężnej sile, który zastępuje standardowe ostrze. Ostrze to było używane przez Shauna Hastingsa.
  • Ukryte ostrze Griffina – standardowe ostrz, z wbudowaną elektroniczną konsolą sterującą, umieszczoną na rękawicy.

Noże do rzucania

Throwing Knives.png

Noże do rzucania

Główny artykuł: Noże do rzucania

Noże do rzucania zadają natychmiastową śmierć wrogom, jeśli ciska się nimi z dystansu i wróg nie jest w gotowości do walki. Podczas walki, noże do rzucania są całkowicie bezużyteczne, z wyjątkiem pierwszej części serii, gdzie mogły służyć jako sztylety. Użytkownik może odzyskać nóż rzucony we wroga, o ile nie został on zniszczony.

Przesłuchania

Asasyni stosowali również walkę wręcz – bili przesłuchiwanych ludzi, przełamując ich upór i zmuszając do zeznań.

Ciekawostki

Ogólne

Znak asasynów-0.png

Uniwersalny znak asasynów

  • Assassin w języku angielskim oznacza "cichego mordercę", "skrytobójcę";
  • Od XVIII wieku asasyni zaczęli rzadziej nosić kaptury z "dziobem", na rzecz zwykłych kapturów, innych nakryć głowy lub w ogóle ich nie nosili;
  • Słowo "asasyn" pochodzi od arabskiego słowa "hasziszijja", które znaczy "zażywający haszysz";
  • W Assassin's Creed II można się dowiedzieć, że asasyni z okresu średniowiecza musieli odciąć sobie serdeczny palec, by móc swobodnie operować ukrytym ostrzem. Choć Altaïrowi faktycznie brakuje palca, inni członkowie bractwa mają wszystkie dziesięć.

W rzeczywistości

  • Asasyni istnieli naprawdę pod nazwą nizaryci;
  • Asasyni zabijali Saracenów, dlatego, że nienawidzili odłamu Islamu, który oni wyznawali;
  • Assassin to w rzeczywistości nazwa pewnego niemieckiego zespołu muzycznego.

WATCH_DOGS

  • Możliwe, że Aiden Pearce jest jednym z asasynów, gdyż zabity przez niego przedstawiciel AbstergoOlivier Garneau został podpisany jako "Cel Bractwa".
  • W grze hakując niektóre rozmowy czy nagrania filmowe można usłyszeć o asasynach.
  • W zawalonym tunelu na północy włączając bezpieczniki oraz włączając profiler można zobaczyć przepływ danych w kształcie "-A-" w kręgu.
6.jpg

Rysunek asasyna

W innych grach i filmach

  • Shen z filmu Kung Fu Panda 2 mógłby być asasynem, ponieważ nosi on długie białe szaty, walczy nożami ukrytymi w rękawach, a z zachowania przypomina nieco Altaïra; Mógłby być jak Al Mualimem, z wyglądu asasyn, a w duszy niczym templariusz, władza i strach.
  • Asasyni pojawiają się w grze Gothic 3 i wyznają Beliara. Jest to lud pustyni Varant.
  • W Wiedźminie asasynami tytułuje się płatnych zabójców;
  • Asasyni pojawiali się w filmie "Książę Persji" jako postacie negatywne;
  • Asasyni to jeden z dwóch rodzajów klasy "Inkwizytor" w Star Wars The Old Republic.
  • W grze przegladarkowej Shakes & Fidget jednym z bossów w lochach gildii jest Mistrz skrytobójców (ang. Super-Assassin).
  • W grze Soul Knight można znaleźć "Statułę asasyna", która przedstawia Ezia.

Znani asasyni

Asasyni, którymi mamy przyjemność grać

Współcześni asasyni

Przywódcy i mentorzy bractwa asasynów

Asasyni z Masjafu

Włoscy asasyni

Tureccy asasyni

Karaibscy asasyni

Amerykańscy asasyni

Francuscy asasyni

Angielscy asasyni

Chińscy asasyni

Hiszpańscy asasyni

Egipscy asasyni

Indyjscy asasyni

Rosyjscy asasyni

Japońscy asasyni

Holenderscy asasyni

Kanadyjscy asasyni

Inni

Azjaci

Reszta

Więcej z Fandomu

Losowa wiki