Fandom

Assassin's Creed Wiki

Arsuf

2759stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Arsuf
  • Miejsce
Arsuf.jpg
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Fenicjanie
  • Data założenia:
  • VI lub V w. p.n.e.

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:

Arsuf, znane również jako Arsur lub Apollonia – starożytne miasto w Królestwie, położone na klifie nad Morzem Śródziemnym. W 1191 na równinach wokół Arsuf rozegrała się bitwa pomiędzy królem Ryszardem a Saladynem.

Historia Edytuj

Wczesna historia Edytuj

Założone przez Fenicjan w 6 - 5 wieku p.n.e, Arsuf było początkowo częścią imperium perskiego, jednak w okresie hellenistycznym stało się miastem cumowania i zostało przemianowane na Apollonia. Później, pod panowaniem rzymskim, wielkość miasta wzrosła, stając się ważną osadą wzdłuż Via Maris na drogach przybrzeżnych. W 113 n.e. miasto zostało częściowo zniszczone przez trzęsienie ziemi, ale szybko się opanowało i rozwinęło handel z Włochami i Afryką Północną. W 1101 Arsuf należała do armii krzyżowców pod kierownictwem Baldwina I z Jerozolimy. Krzyżowcy nazwali miasto Arsur i przebudowali mury miasta, jednak w 1187 Arsuf zostało ponownie objęte przez muzułmańskich Saracenów.

Trzecia krucjata Edytuj

Krzyżowcy podczas bitwy o Arsuf.png

Krzyżowcy podczas bitwy o Arsuf

W 1191 główna bitwa miała miejsce blisko Arsuf. Asasyn Altaïr Ibn-La'Ahad wszedł w obszar bitwy w poszukiwaniu Roberta de Sable, który był z królem Ryszardem w centrum bitwy. Armie krzyżowców i Saracenów walczyły na całej równinie. Altaïr przedarł się przez nią zabijając wielu żołnierzy, i krzyżowców, i Saracenów.

Po dotarciu do obozowiska Ryszarda asasyn został otoczony przez templariuszy, choć król dał mu szansę porozmawiać. Altaïr oskarżył de Sable o potajemny spisek przeciwko angielskiemu królowi, choć jego komentarz został odwołany przez Wielkiego Mistrza Zakonu Templariuszy. Aby rozstrzygnąć sprawę Ryszard zdecydował o pojedynku asasyna z templariuszem, który wygra człowiek "mający po swojej stronie łaskę Bożą". Altaïr zostaje skonfrontowany z kilkunastoma templariuszami i Robertem, ale udało mu się wygrać walkę pomimo niekorzystnych kursów. W swoich ostatnich słowach Robert poinformował go, że Al Mualim, Mistrz Asasynów, potajemnie był templariuszem. Następnie za zgodą Ryszarda asasyn wyjechał do Masjafu. Krzyżowcy wyszli zwycięsko z bitwy pod Arsuf, a następnie przejęli kontrolę nad miastem.

Czasy współczesne Edytuj

W 1261 Arsufem rządził król Hospitalier, choć został złapany przez sułtana Baibarsa w 1265 po 40 dniach oblężenia. Sułtan następnie całkowicie zniszczył miasto, obawiając się powrotu krzyżowców. Pozostałości twierdzy i miasta nadal stoją w czasach współczesnych, w ramach jurysdykcji Apollonia National Park w Herzliyya w Izraelu. W 1995 roku nowa osada o nazwie Arsuf powstała na północ od twierdzy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki