FANDOM

Zalążek artykułu
PL Broken-heartedHQ
Ta strona to tylko zalążek i musi zostać rozszerzona. Możesz pomóc Assassin's Creed Wiki przez rozwinięcie jej.

Antonio de Magianis (ur. w 1443 r.) – przywódca Gildii dei Ladri di Venezia (Weneckiego Cechu Złodziei), który znajdował się w dzielnicy handlowej Wenecji w Assassin's Creed II. Swoją gildię określał mianem „biznes”, a jego ludzie są kimś więcej, niż zwykłymi złodziejami. Wraz z Ezio pomagali sobie w walce ze skorumpowanymi ludźmi w Wenecji. Można go określać jako włoskego Robin Hooda.

Biografia

Antonio urodził się na samym dnie weneckiej społeczności. Wedle dokumentów jego ojciec był szewcem, a matka pokojówką rodu Bellini. Sam nauczył się pisać i czytać w przerwach terminowania w zakładzie ojca. Antonio chciał dostać się na Uniwersytet w Padwie, ale został odrzucony z powodu zbyt niskiego urodzenia. Dokumenty odnalezione w wielu włoskich archiwach dowodzą, że aplikował do innych szkół w całej Italii, jednak we wszystkich jego podania odrzucono.

W okolicach roku 1465 Antonio zniknął z ksiąg historycznych, ale cztery lata później jego nazwisko wypłynęło w związku z obrabowaniem weneckiej posiadłości szlacheckiej, której właścicielem był rektor Uniwersytetu w Padwie. W zeznaniu spisanym przez straż miejską, tuż przed tym jak Antonio w tajemniczych okolicznościach uciekł z więzienia powiedział: „W weneckiej społeczności nie można awansować ciężką pracą. Jeśli czegoś się pragnie, trzeba to wziąć!”