FANDOM

Aya (ur. 79 lub 78 p.n.e. w Aleksandrii; zm. ?) – egipska członkini Ukrytych oraz agent, a następnie zabójczyni Kleopatry VII. Wychowanka Herit, żona Bayeka, matka Khemu. Była szkolona przez męża w technikach medżajów. Po wstąpieniu do Ukrytych i założeniu nowego biura w Rzymie, Aya odrzuciła swoją poprzednią tożsamość i przyjęła nowe imię, Amunet. Jej symbolem jest wąż.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Urodziła się w Aleksandrii, gdzie dorastała, jednak w młodym wieku przeniosła się do Siwy, wraz z ciotką Herit, gdzie poznała Bayeka, z którym dorastała.

Mając 15 lat tworzyła parę z Bayekiem, następnie w młodym wieku wyszła za niego za mąż. Dorastała trenując techniki Medjay, ostatecznie stając się agentem królowej Kleopatry VII. W nieokreślonym czasie wstąpiła do dopiero formującego się bractwa asasynów.

Zamach na królową Edytuj

12 sierpnia 30 roku p.n.e. Aya dostała się do pałacu Kleopatry VII i zabiła ją przy pomocy jadowitej żmii.

Postmortem Edytuj

Renesans Edytuj

W renesansie jej sarkofag został przeniesiony do Bazyliki Świętego Marka w Wenecji we Włoszech. Włoski asasyn Ezio Auditore odnalazł i przeszukał jej grobowiec i zabrał z sarkofagu pieczęć, która pomogła mu uzyskać zbroję Altaïra.

W nieokreślonym czasie jej sarkofag został ponownie przeniesiony do Egiptu.

2017 Edytuj

W 2017 roku jej sarkofag został znaleziony w Egipcie przez Laylę Hassan, która pobrała próbkę DNA z mumii asasynki i wprowadziła je do przenośnego Animusa, aby móc odtworzyć wspomnienia genetyczne żony Bayeka.

Ciekawostki Edytuj

  • W języku hebrajskim, "aya" oznacza "ptak", co jest nawiązaniem do ptasiego motywu w imionach innych ważniejszych asasynów.
  • Na pieczęci z grobowca Amunet widnieje wąż.
  • Amunet (w języku polskim Amaunet bądź Amonet) to imię egipskiej bogini powietrza i małżonki boga Amona. Odpowiadała za północny wiatr i niewidzialność.

Galeria Edytuj