Fandom

Assassin's Creed Wiki

Albany

2718stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Albany (ikonka) (ACRG) (by Kubar906).png
Albany
  • Miejsce
Albany (ACRG) (by Kubar906).png
  • Albany widziane z poziomu morza
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Brytyjczycy
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Henry Hudson
  • Data założenia:
  • 1614 (jako Bevervijck)

Informacje dodatkowe
  • Współrzędne na mapie:
  • (852,-761)
  • Tawerna (ikonka) (AC4BF).pngTawerny:
  • 1
  • Skrzynie (ikonka) (AC4BF).pngSkrzynie:
  • 6
  • Punkt widokowy (AC4BF).pngPunkty widokowe:
  • 1
  • Fragmenty Animusa (ikonka) (AC4BF).pngFragmenty Animusa:
  • 4
  • Szanta (ikonka) (AC4BF lub ACRG).pngSzanty:
  • 2
  • Dobrobyt (ikonka) (ACRG).pngDobrobyt:
  • 2
  • List wojenny (ikonka) (ACRG).pngListy wojenne:
  • 1
  • Mapa templariuszy (ikonka) (ACRG).pngMapy templariuszy:
  • 1
  • Ulepszenie zatoki (AC4BF lub ACRG) (by Kubar906).png Renowacje:
  • 1

Misje
  • Przechwycenie Asasynów (Ikonka) (ACRG).png Przechwycenia asasynów:
  • 1

Albany – lokacja w Assassin's Creed: Rogue. Jedno z największych miast na Pograniczu i największe w dolinie rzeki.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

Geografia Edytuj

Albany położone jest w dolinie rzeki św. Wawrzyńca, u wybrzeży Oceanu Atlantyckiego.

Plan miasta Edytuj

Albany rozplanowane jest na trzy zasadnicze części:

  • północna – znajduje się tu tawerna „The Saint's Repose”, ratusz miejski i większość domów mieszkalnych.
  • wschodnia – na jej obszarze znajduje się Fort Frederick.
  • południowa – od dwóch pozostałych oddzielona jest rzeką, na której położono drewniany most. Znajduje się tu niewielka ilość domów mieszkalnych.

Historia Edytuj

Przed założeniem miasta ziemie, na których znajduje się Albany, były zamieszkiwane przez indiańskie plemię Algonkinów. W 1609 niderlandzki odkrywca Henry Hudson zajął te tereny, a w 1614 powstała na nich osada Bevervijck.

W 1664 miasto przejęli Anglicy, zmieniając jego nazwę na Albany. W drugiej połowie XVIII wieku przed rozpoczęciem wojny siedmioletniej było to miejsce koncentracji brytyjskich wojsk kolonialnych. Pułkownik William Johnson zbierał tu oddziały Irokezów gotowe uderzyć na siły francuskie.

Brytyjska rada Lordów Handlu postanowiła, że w Albany zbiorą się przedstawiciele wszystkich brytyjskich kolonii w Ameryce Północnej, by wspólnie opracowali strategię wojenną. To właśnie tam w lipcu 1754 Benjamin Franklin po raz pierwszy wystąpił z ideą zjednoczenia owych kolonii.

Podczas trwania kongresu do Albany przybył William Johnson, który spotkał się z Franklinem. Pochwalił go za przemowę, a następnie skontrolował postęp jego badań nad Puzdrem Prekursorów. Kazał mu także donieść Manuskrypt Voynicha, jednak inny templariusz, James Wardrop, odmówił przekazać go naukowcowi, uważając, że jest to zbyt duże ryzyko. Johnson zdenerwował się i kazał pobliskiemu żołnierzowi donieść artefakt. Śladem żołnierza podążył asasyn Shay Cormac, który zabił Wardropa w miejskim Forcie Frederick i zabrał mu Manuskrypt.

3 listopada 1757 Albany zostało najechane przez siły Francuzów pod komendą Kesegowaase. Obrońcy z pułkownikiem George'em Monro bronili się w Forcie Frederick. W obronie przybył Shay, który teraz odpowiadał się za sprawą templariuszy. Monro zamierzał przekazać Manuskrypt Shayowi, jednak ten odesłał go w kierunku jego statku, Morrigan, a sam zajął się obroną fortu. Po drodze zranił go ciężko asasyn Liam O'Brien, który odebrał mu artefakt. Wkrótce pułkownik umarł, choć Shay podjął próbę jego ratunku. Po zdobyciu Manuskryptu asasyni odstąpili od ataku na Albany.

Elementy do zbierania Edytuj

Będąc w Albany, Shay Cormac może znaleźć:

Więcej w Fandom

Losowa wiki