FANDOM

„Teraz stałem się Śmiercią, niszczycielem światów.”
Sophia Rikkin o swoim ojcu[src]

Alan Rikkin (ur. 1951; zm. 2016 w Londynie) – dyrektor generalny Abstergo Industries i członkiem Wewnętrznego Sanktuarium zakonu templariuszy. W zakonie zajmował stanowisko Wielkiego Mistrza i Strażnika, odpowiadając bezpośrednio Generałowi Krzyża i Radzie Starszych. Mąż nieznanej z imienia kobiety, ojciec Sophii oraz przybrany dziadek Lary. Bezpośredni dowódca Drużyny Omega.

Jest grany przez Jeremy'ego Ironsa.

Biografia Edytuj

Wychowywanie córki Edytuj

W 1980 roku żona Alana urodziła córkę, Sophię. W późniejszym czasie Alan musiała sama wychować dziewczynę, gdyż jego żona została zamordowana przez asasynów w 1984 roku.

Nadzorowanie Obiektu 16 Edytuj

Uwaga! Ta część artykułu zawiera informacje niezwiązane z kanonem serii.

W 2012 roku nadzorował przebieg sesji w Animusie Obiektu 16. Był też świadkiem jego Efektu Krwi.

Uwaga! Tu kończy się część artykułu zawierająca informacje niezwiązane z kanonem serii.

Nadzorowanie Obiektu 17 Edytuj

AC1 Rikkin Report

Alan nadzoruje ostatnią sesję Obiektu 17

W 2012 wysłał do Vidica kilka e-maili zawierających nieco szczegółów na temat Fragmentów Edenu, których istnienie jest wątpliwe – między innymi Święty Graal.

Pod koniec roku odwiedził rzymską placówkę Abstergo, kiedy ostatnie wspomnienie Desmonda zostało odczytane.

Inicjacja nowego członka Wewnętrznego Sanktuarium Edytuj

Październikiem 2016 roku przewodził ceremonii przyjęcia Simona Hathawaya do Wewnętrznego Sanktuarium. Po przyjęciu Hathawaye do Wewnętrznego Sanktuarium i jego wykładzie zlecił mu znalezienie sposobu na naprawienie Fragmentu Edenu nr 25. Tydzień później po różnych zdarzeniach Simon naprawił Miecz Edenu, czego świadkiem był Alan. Następnie Rikkin wyleciał w podróż z Londynu do Madrytu, by tam spotkać się z córką i nadzorować odtwarzanie wspomnień Aguilara de Nerhy przez Calluma Lynch'a.

Nadzorowanie nowego Obiektu Edytuj

Na miejscu nadzoruje sesję nowego obiektu. Po pewnym czasie odbył kłótnię z córką o zbyt krótki czas, jaki Lynch spędza w Animusie.

Następnie udaje się na spotkanie z członkinią Rady Starszych, Ellen Kaye w Londynie, która grozi, że rozwiążą Abstergo jeśli nie znajdzie Jabłko.

Po powrocie do Madrytu rozmawia z Callumem po czym zaprowadza go do pokoju w którym przebywają osoby które stały się niepełnosprawne psychicznie przez częstą desynchronizację, po czym daję mu ukryte ostrze, przy pomocy, którego zginęła matka Lynch po czym wyprowadza z pomieszczania wszystkich pacjentów i cały personel z wyjątkiem sprawcy zbrodni, kładąc przy tym ostrze na stole i wychodzi.

Bunt w Abstergo Edytuj

Cal i Alan

Alan rozmawia z Callumem

Kilka godzin później po ostatniej sesji Calluma i odkryciu, że Jabłko znajduje się w grobie Krzysztofa Kolumba odlatuje razem z Sophią i McGowenem tym samym uciekając z CRFA przed zbuntowanymi obiektami. Odlatując wydaje rozkaz by zabić bezwzględnie wszystkich więźniów.

Zdobycie Jabłka i śmierć Edytuj

Rikkin z Jabłkiem

Rikkin z Jabłkiem

Po zdobyciu Fragmentu Edenu udaje się na zebranie templariuszy w londyńskim Gmachu templariuszy, gdzie prezentuje znalezisko i wygłasza przemówienie. Podczas przemowy przez kulisy zakrada się Lynch, zachodzi od tyłu mistrza templariuszy i podrzyna mu gardło przy okazji zabierając artefakt.

Charakter Edytuj

Śmierć Alana

Śmierć Alana

Alan ma za nic ludzkie życie – najważniejsze są dla niego Fragmenty Edenu. Nie obchodzi go nic poza wynikami. Żąda od córki szybkich rezultatów, zapewnia, że dostarczy jej inne Obiekty, jeśli będzie trzeba. Obiekty, z których pamięci nie dało się niczego odczytać, albo od których dostał potrzebne informacje, każe zabijać.

Ciekawostki Edytuj

Wizytówka Alana

Wizytówka Alana

  • Rikkin pojawia się w intro Assassin's Creed III, jako jeden z mężczyzn w garniturach stojących obok Vidica.
  • Nie nosi swojej przypinki Wewnętrznego Sanktuarium.
  • Gdy Callum zabija Alana i zabiera mu Rajskie Jabłko w dłoni Rikkina w miejscu artefaktu kładzie jabłko, które dostał wcześniej.
  • Zespół produkcyjny filmu Assassin's Creed przesłał jako zdjęcie promujące wizytówkę Rikkina, dzwoniąc na numer podany na wizytówce fani otrzymają wiadomość głosową od Jeremy Irons, w roli Rikkina.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki