Fandom

Assassin's Creed Wiki

Aguilar de Nerha

Przekierowano z Aguilar de Agarorobo

2793strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

„Działamy w mroku, w służbie światłości. Jesteśmy asasynami!”
―Aguilar de Nerha[src]

Aguilar de Nerha (ur. 1455 Nerja; zm. 1526) – mistrz hiszpańskiego bractwa asasynów. Przodek Mary i Calluma Lynchów. Uczeń Benedicto i kochanek Marii. Jest grany przez Michaela Fassbendera oraz Damiena Waltersa (sceny kaskaderskie).

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w 1455 roku, prawdopodobnie w Nejrii w Hiszpanii, jak dziecko członków bractwa. Jego rodziców zaatakowali templariusze z Ojedą na czelę. Po przegranym pojedynku Czarny rycerz postawił parę asasynów przed sądem wielkiego mistrza zakonu rytu hiszpańskiegoTomása de Torquemada, który skazał ich na spalenie żywcem na stosie. Biorąc to pod uwagę mentor bractwa asasynów – Benedicto odmówił szkolenia młodego Aguilara, gdyż uważał, że chłopiec chce zostać asasynem, nie ze względu na poglądy lecz ze względu na chęć zemsty, jednak po jakimś czasie Maria przekonała mentora, o czystych zamiarach Aguilara. De Nerha dorastał wraz z Marią, z którą też odbywał szkolenie. Aguilar przez lata wspólnego dorastania z Marią zakochał się w niej z wzajemnością.

Wstąpienie do bractwa Edytuj

Aguilar przed przysięgą.png

Aguilar przed przysięgą

Benedicto: "Aguilarze de Nerha. Przysięgasz na nasze bractwo bronić wolności? Bronić ludzkości przed tyranią templariuszy? I ochraniać wolną wolę?"
Aguilar: "Przysięgam."
Benedicto: "Jeśli Jabłko wpadnie w ich ręce, to zniszczą wszystko, co stanie im na drodze. Każdy spór, sprzeciw, prawo do własnego zdania... Przysięgnij mi, że poświęcisz własne życie i wszystkim tu obecnym, że nie zdobędą owocu."
Aguilar: "Tak, mentorze."
—Przysięga Aguilara[src]

Aguilar zakończył szkolenie w 1491 roku, wtedy też oficjalnie dołączył do bractwa. Przeszedł przez tradycyjną ceremonię wstąpienia do bractwa, podczas której został mu amputowany palec serdeczny i przekazane ukryte ostrza, wtedy też została mu powierzona misja zdobycia i ochrony Rajskiego Jabłka.

Ochrona księcia Edytuj

AC Movie Spanish Assassins.jpg

Asasyni przygotowujący się do bitwy

Aguilar na koniu.png

Aguilar pędzący z pomocą

„Sułtan Mahammad i jego ludzie pozostają w Granadzie. Ale jeśli jego syn zostanie porwany, podda miasto i przekaże zakazany owoc.”
Benedicto wprowadza asasynów w sytuację[src]

Kilka miesięcy po wstąpieniu do bractwa przez Aguilara sułtan Muhammad XII będąc w przyjaznych stosunkach z asasynami był posiadaczem jednego z Rajskich Jabłek, dla tego jego syn Ahmed mógł stać się celem templariuszy, więc asasyni pomogli go ukryć w jednej z Andluzjańskich wiosek, za pośrednictwem ich sojusznika – Diega. Drużyna składająca się z siedmiu asasynów (w tym Aguilara, Marii i Benedicta) wyruszyła do rzeczonej wioski, by chronić chłopca. Niestety pierwsi byli tam Ojeda, Ramires i oddział Inkwizycji (liczący ponad dwa tuziny piechoty, kilku konnych i dwa wozy). Templariusze znaleźli ukrywanego księcia, po czym Ojeda nakazał powiesić rodzinę Diega, która chroniła chłopca oraz spalić wioskę. Wtedy zaatakowali asasyni, próbując chronić chłopca. W czasie bitwy zginął Ramires i został ranny Benedicto, a Maria próbowała uciec powozem z Ahmedem. W czasie ucieczki była goniona przez Ojedę i żołnierzy Inkwizycji. Ranny mentor nakazał swojemu uczniowi pomóc Marii. W wyniku pogoni Aguilar dotarł do chłopca, jednak droga prowadziła do urwiska, wiec asasyn, wraz z Ahmedem złapał się krawędzi, dzięki strzałce z liną. Jednak mężczyznę odnalazł Ojeda, przez co książę został porwany a Aguilar, wraz z towarzyszami aresztowani.

Wyrok śmierci i ucieczka z Sewilli Edytuj

Aguilar i Mria na stosie.png

Aguilar i Maria na stosie

101.png

Aguilar podczas walki

Aguilar wykonuje Skok Wiary.png

Aguilar wykonuje Skok Wiary

„Miłość nas osłabia. Poświęcę moje ciało i krew, dla bezpieczeństwa Kreda. Gdy dziś umrę, nie uroń po mnie łzy.”
Maria do Aguilara przed wyrokiem[src]

Po aresztowaniu asasyni chwilowo zostali przeniesieni do lochu w Sewilli. Stamtąd zostali przetransportowani na plac, gdzie mieli zostać straceni, po przez spalenie żywcem, na stosie, na oczach króla Ferdynanda II Aragońskiego, królowej Izabeli I Kastylijskiej, Tomása de Torquemada, Ojedy i wielu chrześcijan. Pierwszy miał spłonąć Benedicto, a następnie Aguilar wraz z Marią. Gdy mentor umierał w męczarniach jego uczniowie uwolnili się. Po krótkiej walce z ludźmi Inkwizycji, asasyni zaczęli uciekać. Ucieczka doprowadziła zabójców do najwyższej kondygnacji budowanej katedry w Sewilli, co zmusiło ich do wykonania Skoku Wiary.

Zdobycie Rajskiego Jabłka Edytuj

Maria i Aguilar.jpg

Maria i Aguilar w pałacu sułtana

AC Movie Maria and Aguilar Alhambra Attack.jpg

Duet asasynów przygotowuje atak

Aguilar zabija Ojedę.png

Aguilar zabija Ojedę

2 stycznia 1492 roku sułtan kapitulował i zgodził się na wymianę zakładnika na Zakazany Owoc. Do pałacu Muhammada dotarli Ojeda, Tomás de Torquemada i wojsko Inkwizycji wraz z zakładnikiem, w postaci księcia. Chwile po przekazaniu okupu i uwolnieniu zakładnika Maria i Aguilar wrzucili do pomieszczenia przez świetliki w dachu bomby dymne, po czym przystąpili do walki w osłonie dymu. W casie walki Aguilar przechwycił artefakt. Po walce w pomieszczeniu zostali jedyni Agular, który wziął Tomása na zakładnika, Ojeda, który wziął Marię na zakładnika oraz sułtan i książę, którzy się schowali. Templariusz trzymając asasyna matowej sytuacji zażądał Zakazanego Owocu. Maria wiedziała, że miłość Aguilara do niej zwycięży, przez co mężczyzna oddałby Jabłko, dlatego kobieta popełniła samobójstwo nabijając się na nóż Ojedy, który trzymał ową broń przy gardle asasynki. De Nerha w przypływie furii okaleczył zakładnika i rzucił się na drugiego templariusza. W wyniku walki asasyn padł obok swojej prawie martwej towarzyszki. Gdy Ojeda miał go dobić ten użył zmodyfikowanego ukrytego ostrza Marii i wystrzelił jedno z dwóch ostrzy w kierunku templariusza. Po trafieniu celu Aguilar w jeszcze większej furii ugodził oponenta w klatkę piersiową, następnie podciął mu kolana, następnie ramiona, a gdy bezsilny templariusz klęczał przed asasynem ten bił mu oba ostrza w szyję. Po tym de Nerha chciał zabić drugiego templariusza, lecz ten otworzył bramę wpuszczając oddziały Inkwizycji, co zmusiło mężczyznę do ucieczki. W trakcie ucieczki Aguilar został otoczony na moście, wtedy też wykonał następny Skok Wiary uciekając templariuszom.

Zabezpieczenie artefaktu Edytuj

Aguilar przekazuje Jabłko.png

Aguilar przekazuje Rajskie Jabłko

Po udanej ucieczce de Nerha udał się 3 sierpnia do Palos de la Frontera, gdzie na pokładzie Santa María przekazał Zakazany Owoc jednemu z zwolenników Kreda – kapitanowi statku, Krzysztofowi Kolumbowi, który przyrzekł, że zabierze Jabłko do grobu.

Ratunek asasynów Edytuj

ACVR Aguilar.png

Aguilar w Assassin's Creed: VR Experience

W nieokreślonym czas po zdobyciu Rajskiego Jabłka Aguilar oraz dwóch innych asasynów brali udział w akcji ratunkowej pochwyconego asasyna, który został postawiony przed sądem Inkwizycji i skazany na śmierć po przez spalenie na stosie. Po tym, jak uzbrojeni asasyni utorowali drogę więźniowi ten spotkał się z Aguilarem, który przypomniał mu maksymę asasynów, po czym razem uciekli wykonując Skok Wiary.

Dalsze życie Edytuj

Po zabezpieczeniu urządzenia Pierwszej Cywilizacji, Aguilar nadal służył bractwu asasynów. W trakcie służby został mianowany mistrzem bractwa. Maiał także dziecko (lub kilkoro dzieci) z nieznaną z imienia kobietą. Potomkiem tej linii są Mary i jej syn Callum.

De Nerh zmarł w 1526 roku w wieku 71 lat.

Uzbrojenie Edytuj

Ukryte ostrze Aguilara.png

Ukryte ostrze Aguilara

Broń podstawowa Edytuj

  • Dwa ukryte ostrza – podstawowa broń asasynów.
  • Noże do rzucania – broń, której używa Aguilar do likwidowania przeciwników z dalekiej odległości.
  • Strzałki z liną – dzięki nim Aguilar może dusić i wieszać swoje cele na drzewach oraz utrzymywać się na wysokościach. Wyrzutnia linki jest zamontowana w jednym z ukrytych ostrz Aguilara.
  • Bomby dymne – niewielki ładunek wybuchowy służący do ucieczek i/lub oszałamiania wroga.

Broń tymczasowa Edytuj

  • Miecz – podstawowa broń Aguilara do walki wręcz.
  • Broń drzewcowa – długa broń dwuręczna o wielkim zasięgu, czasami używana przez Aguilara w otwartym konflikcie.
  • Łuk – broń dystansowa, której Aguilar używał do eliminacji wrogów z dystansu.

Ciekawostki Edytuj

Ogólne Edytuj

  • Aguilar to hiszpańskie imię oznaczające "miejsce orłów".
  • De Nerha jest prawdopodobnie błędną forma de Nerja, co oznacza Z Nejry (miasto w Andaluzji). Co ciekawe nawet po wpisaniu w Google Grafika "Aguilar de Nerha", witryna wykryje błąd i zasugeruje wynik "Aguilar de Nerja".
  • W odróżnieniu od większości asasynów kaptur Aguilara nie posiada charakterystycznego "dzioba" na czubku.
  • Tak samo jak Altaïr miał amputowany palec serdeczny i tak samo jako jedyny asasyn w całej produkcji nie posiada palca.
  • Tak samo, jak inni hiszpańscy asasyni twarz de Nerhy zdobią drobne tatuaże.
  • De Nerha ma amputowany palec, u złej (prawej) ręki.
  • Początkowo Aguilar miał nosić pół pelerynę jak Ezio.
  • Zostało stworzonych 8 wersji szat Aguilara, przy czym zrobienie każdej trwało 3 miesiące, ponieważ wszystkie części były robione ręcznie.

W rzeczywistości Edytuj

  • W Ubisoft Store można nabyć jego oficjalną figurkę za około 50 $ (figurkę tą można połączyć z figurką Marii).
  • Ubisoft wypuściło repliki ukrytych ostrz tylko 5 asasynów (Ezio, Edwarda, Arna, Jacoba i Aguilara), są one także dostępne na Ubisoft Strore, za około 60 $.

Assassin's Creed (film) Edytuj

  • 95% walki wykonywał sam Fassbender, bez udziału kaskadera.
  • Skok Wiary został wykonał bez efektów specjalnych, a wykonał go kaskader – Damien Walters. Mężczyzna oddał skok z 38 m przy prędkości około 100 km/h.
  • 2 stycznia 1492 przed próbą odzyskania Jabłka Maria wręczyła Aguilarowi wisiorek. Ozdoba ta przechodziła z rąk do rąk w rodzinie de Nerhy. Dotarła także do ostatniego potomka – Calluma Lyncha.
  • Aguilar został pochowany ze swoimi ukrytymi ostrzami. Te same ostrza zostały wręczone Calowi.
  • Zarówno Aguilar, jak i jego potomek Callum są grani przez Michaela Fassbendera.

Assassin's Creed: Identity Edytuj

  • Aguilar jest jedną ze skórek dostępną w spin-offie – Assassin's Creed: Identity.
  • Po najnowszej aktualizacji Assassin's Creed: Identity ikoną aplikacji jest twarz Aguilara.

Assassin's Creed: VR Experience Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki