Fandom

Assassin's Creed Wiki

Adha

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Adha – młoda kobieta znana również jako Kielich; święty artefakt podobny do Fragmentu Edenu.

Biografia

Kielich

Kielich był znany jako święty artefakt, z którego Chrystus pił podczas Ostatniej Wieczerzy. Według Al Mualima z Altaïr’s Chronicles, posiadacz Kielicha może połączyć wszystkie frakcje, a właścicielowi zapewnić zwycięstwo nad wszystkimi i pozwolić mu rządzić krajem. Jeśli Adha jest naprawdę Fragmentem Edenu, może jest jedną z Tych, Którzy Byli Przed Nami albo została przez nich stworzona. Możliwe także, że ona sama nie jest Fragmentem Edenu, lecz strażniczką jednego z Fragmentów. W Świątyni Piasku Altaïr znajduje jedynie pustą złotą skrzynię, gdzie powinien być ukryty artefakt. Zatem zarówno Al Mualim, jak i templariusze popełnili błąd, biorąc ją za Fragment Edenu, nie rozumiejąc prawdziwego znaczenia Kielicha. To by wyjaśniało, czemu później została zabita.

Ratunek i Pojmanie

W Altaïr’s Chronicles Adha jest kobietą, która okazała się być Kielichem – świętym artefaktem, który podobno łączył ludzi. Kiedy Altaïr rozpoznaje w niej Kielich, jest zaskoczony, znał Adhę przed wydarzeniami z gry. Ona także zna jego imię, zatem musieli wcześniej przynajmniej słyszeć o sobie. Altaïr wyraża także wobec niej sympatię, w przeszłości zatem musieli się już spotkać. Adha na początku przebywa w Jerozolimie, pod nadzorem templariuszy. Zostaje uratowana przez Altaïra. Bohater dowiaduje się od niej, że templariusze przekupili Harasha, zastępcę Al Mualima. Altaïr planuje zaatakować Alep, fortecę asasynów, zabić Harasha i uciec z Adhą, ale po śmierci Harasha Adha została porwana przez Basiliska i zabrana do portu w Tyrze. Altaïr pokonuje zastępy templariuszy i zabija Basiliska na jego statku. Niestety, Adha znajduje się na innym statku, który w tym czasie odpływa, zanim Altaïr zdąży do niego dotrzeć. Nasz bohater dopływa do brzegu i krzyczy za oddalającym się statkiem „Znajdę cię, Adha!”.

Późniejsze życie

„Sądziłem, że Adha pozwoli mi odpocząć, odłożyć ostrze i żyć jak normalny człowiek. Teraz już wiem, że to marzenia ściętej głowy…”
―Altaïr, w swoim Kodeksie.[src]
Adha nie pojawia się w Assassin's Creed, ale wspomina o niej jeden z informatorów z Damaszku, przed misją zabicia Abu'l Nuqouda – pyta, czy Altaïr otrzymał od niej jakieś wieści. Altaïr jak zwykle nie odpowiada, więc informator mówi tylko, że jest pewien, że kiedyś ją odnajdzie.

W Assassin's Creed II z Kodeksu dowiadujemy się, że Altaïr później dotarł do Adhy, niestety za późno – znalazł tylko jej martwe ciało. Napisał, że trzymał jej martwe ciało i przysiągł zemstę na tych, którzy ją zabili. Kochał ją, a jej śmierć bardzo nim wstrząsnęła. Okoliczności, w jakich zginęła, nie są jednak znane.

Więcej w Fandom

Losowa wiki