Fandom

Assassin's Creed Wiki

Achilles Davenport

2759stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij
„W swym pośpiechu ratowania świata, uważaj, by przypadkiem go nie zniszczyć.”
―Achilles do Connora

Achilles Davenport (ur. w 1710 r. na Karaibach; zm. we wrześniu 1781 r., kolonie brytyjskie, Ameryka Północna) – mentor kolonialnego bractwa asasynów podczas wojny siedmioletniej i rewolucji amerykańskiej. Mąż Abigail oraz ojciec Connora. Jego uczniami byli sławni asasyni tacy jak: Liam O'Brien, Kesegowaase, Hope Jensen, Louis-Joseph Gauthier, Shay Cormac i Ratonhnhaké:ton.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Achilles urodził się w 1710 roku na Karaibach. W połowie lat trzydziestych XVIII wieku został przyjęty do bractwa asasynów i stał się ostatnim uczniem wyszkolonym przez słynnego mentora Ah Tabai'a.

Współpraca z Johnem de la Tour Edytuj

W 1740 roku Ah Tabai podjął decyzję o wysłaniu Achillesa do kolonii amerykańskich w celu założenia tam bractwa. Davenport z niechęcią opuścił więc Karaiby i przybył do Ameryki. Tam spotkał innego asasyna wysłanego w podobnym celu co on – Johna de la Tour. Obaj postanowili nawiązać ze sobą współpracę.

W 1744 roku Achilles i John udali się do Quebecu, aby odszukać Mathieu Leveillego, niewolnika posiadającego wiedzę na temat Pierwszej Cywilizacji. Po przybyciu na miejsce dowiedzieli się jednak, że Mathieu nie żyje od jakiegoś czasu.

Zaraz potem Achilles i John natrafili na aukcję niewolników, gdzie de la Tour kupił młodą niewolnicę o imieniu Abigail.

W 1745 roku John i Achilles natrafili na ślad Nicolasa Courta – hermetysty i znawcy mitologii Indian. Liczyli, że pomoże im on odnaleźć pozostałości po Prekursorach. Udając pana i niewolników, asasyni wraz z Abigail dostali się do miasta Louisbourg i rozpoczęli poszukiwania Nicolasa. Wtedy nastąpił atak Brytyjczyków. Achilles i John ruszyli do walki. Po pewnym czasie de la Tour powiedział Davenportowi, żeby założył bractwo w koloniach i ostrzegł przed zagrożeniem ze strony templariuszy. Następnie wręczył mu swoje szaty asasyna i rzucił się samotnie w wir walki, aby dać czas Abigail i Achillesowi na ucieczkę.

Tworzenie bractwa kolonialnego Edytuj

Po śmierci Johna Achilles postanowił poświęcić się całkowicie w tworzeniu bractwa kolonialnego. Początkowo zajął się rekrutacją członków nowo utworzonego bractwa. Jeszcze w 1743 roku wciągnął w szeregi asasynów Liama O'Briena, który potem pomógł mu w szukaniu nowych uczniów. Zaraz potem do bractwa przystąpili: Louis-Joseph Gauthier, kawaler de la Vérendrye, Kesegowaase, Hope Jensen i w końcu Shaya Cormaca. Później, gdy kolonialni asasyni byli już dosyć silni, potrzebowali stałej bazy, dlatego Achilles założył w Massachusetts swoją własną posiadłość, która od tej pory pełniła funkcję głównej siedziby kolonialnego bractwa asasynów. Dla samego mentora posiadłość ta stała się domem, w którym mieszkał wraz z Abigail, z którą zaraz potem się ożenił i spłodził syna Connora.

Poszukiwanie artefaktów Edytuj

Lessons and Revelations 1.png

Achilles wita Adéwalé

W 1752 roku do posiadłości Davenporta przybył członek karaibskiego bractwa asasynów Adéwalé, którego Achilles znał jeszcze z czasów, gdy obaj szkolili się u Ah Tabai'a. Adéwalé przekazał kolonialnemu mentorowi wtedy, że templariusze wykradli przywódcy asasynom na Karaibach Mackandalowi, starożytne artefakty – Puzdro i Manuskrypt. Adéwalé wspomniał także o trzęsieniu ziemi w Port-au-Prince, które wywołał jeden z asasynów Mackandala. Achilles obiecał, że odnajdzie artefakty.

W tym samym roku spotkał się w Dolinie rzeki z Shayem Cormacem, któremu rozkazał zamordować templariusza Waszyngtona, który ukradł asasynom Puzdro i Manuskrypt. Shay wykonał to zadanie, ale templariusz zdołał przekazać swoim podwładnym artefakty.

W 1754 roku Abigail i Connor, ku rozpaczy Achillesa zmarli na tyfus. Po ich śmierci Davenport skupił się całkowicie na poszukiwaniu artefaktów, które w końcu zdobył Shay. Razem z Benjaminem Franklinem, Hope i Cormac uruchomili Puzdro, z którego odczytali, że świątynia Prekursorów znajduje się w Lizbonie. Achilles postanowił więc wysłać tam Shaya, by zbadał ją i odzyskał znajdujące się w niej Rajskie Jabłko.

Upadek bractwa Edytuj

Po powrocie z Lizbony, Shay był wściekły na Achillesa, gdyż świątynia w rzeczywistości wcale nie zawierała Rajskich Jabłek, ale artefakty, których naruszenie może doprowadzić do wielkich zniszczeń. Takiego zniszczenia dopuścił się przez przypadek Shay w Lizbonie, za co miał pretensję do Achillesa, gdyż to on go tam wysłał. Mentor nie chciał jednak w to uwierzyć.

Freewill 8.png

Achilles przyłapuje Shaya na kradzieży Manuskryptu

Tego samego dnia Shay próbował wykraść z posiadłości Manuskrypt. Przyłapał go jednak Achilles. Asasyni zaczęli ze sobą walczyć. W końcu Shay odepchnął mentora i uciekł przez okno. Davenport przywołał innych asasynów do pomocy, którzy ostatecznie złapali Cormaca tuż nad przepaścią. Ten jednak nie chciał oddać Manuskryptu, w wyniku czego został postrzelony przez jednego z asasynów, co doprowadziło, że Shay spadł razem z Manuskryptem do rzeki. Achilles i jego asasyni uznali go więc za zmarłego, a Manuskrypt za zaginiony.

Wkrótce potem do Achillesa doszła wiadomość, że Shay przeżył upadek i przystąpił do templariuszy. Achilles wyznaczył więc swojego byłego ucznia jako cel bractwa. Następnie asasyni postanowili odzyskać Manuskrypt. Z tego powodu Liam i Kesegowaase przypuścili atak na Albany. Tam, ten drugi został zamordowany przez Shaya, ale Liamowi udało się odebrać templariuszom Manuskrypt i przekazać go Achillesowi.

W 1759 roku szala zwycięstwa w trwającej już pięć lat wojnie siedmioletniej zaczęła się przechylać na stronę Brytyjczyków i wspierających ich templariuszy. Tymczasem asasyni walczący po stronie Francuzów stracili już większość swoich ludzi. Mimo to Hope z pomocą Benjamina Franklina po raz kolejny udało się uruchomić Puzdro. Tym razem wskazywało ono, że świątynia Prekursorów znajduje się w Arktyce.

Non Nobis Domine 17.png

Haytham strzela Achillesowi w nogę

Achilles i Liam udali się tam ostatecznie w 1760 roku. Gdy już dotarli, weszli do świątyni i odnaleźli Fragment Edenu. Gdy Liam chciał go dotknąć, Achilles powstrzymał go, zauważając, że Shay miał jednak rację z tym, że świątynia wcale nie zawiera Rajskich Jabłek. Wtedy do pomieszczenia weszli templariusze Cormac i wielki mistrz Haytham Kenway. Shay powiedział wtedy Achillesowi, że tego wszystkiego można było uniknąć. Mimo to Liam rzekł, że Cormac jest zdrajcą i musi umrzeć. Następnie wyjął pistolet, by zastrzelić templariusza, ale powstrzymał go Achilles, który przez przypadek popchnął go na artefakt, który doprowadził wtedy do trzęsienia ziemi. Achilles zaczął uciekać. Haytham widząc to rzucił się za nim w pogoń. Gdy obaj dotarli na brzeg, zaczęli ze sobą walczyć. Templariusz okazał się lepszy i gdy już miał zadać leżącemu Achillesowi śmiertelny cios, powstrzymał go Shay, który wcześniej stoczył zwycięską walkę z Liamem. Cormac powiedział Haythamowi, że Achilles to teraz mentor bez uczniów, więc nie jest już groźny, a po za tym wie już do czego mogą doprowadzić Fragmenty Edenu, dzięki czemu może przekazać tą informację innym asasynom, którzy bez niego mogliby dalej poszukiwać świątyń Prekursorów. Haytham dał się przekonać swemu podwładnemu, ale mimo to wyjął pistolet i strzelił Achillesowi w nogę, paraliżując go.

Wkrótce potem ranny Achilles powrócił do swej posiadłości i mieszkał w niej samotnie przez dziewięć lat, podczas gdy templariusze przejmowali władzę nad koloniami.

Poznanie Ratonhnhaké:tona Edytuj

Gburowaty jegomość 2 (wspomnienie) (AC3) (by Kubar906).png

Achilles powala Connora

W 1769 roku Achillesa odwiedził Ratonhnhaké:ton, młody Kanien'keha:ka, prosząc o trening. Achilles ozięble odmówił i odprawił chłopca. Ratonhnhaké:ton jednakże postanowił przespać noc w przyległych do posiadłości stajniach i rano znów spróbować szczęścia pukając do drzwi Achillesa. Achilles znów odmówił, krzycząc na Ratonhnhaké:tona by odszedł, zmuszając w ten sposób Ratonhnhaké:ton by posunął się aż do prób wejścia do posiadłości przez balkon. Achilles nie dał się zaskoczyć i powalił chłopca na ziemię przy pomocy swojej laski i ostrzegł go by lepiej się poddał lub skończy martwy.

Achilles i Connor w posiadłości

Ratonhnhaké:ton wyszedł i ponownie stwierdził, że zanocuje w stajni. W nocy podsłuchał bandytów, którzy planowali obrabować Achillesa. Ratonhnhaké:ton walczył dzielnie z bandytami, ale został powalony, jednak Achilles uratował chłopca zabijając pozostałych rabusiów. Po pozbyciu się ciał Achilles w końcu pozwala Ratonhnhaké:tonowi wejść do środka posiadłości, gdzie Ratonhnhaké:ton tłumaczy mu, że został tu skierowany przez "ducha" by go odnaleźć. Achilles w zamian wyjawia mu naturę walki pomiędzy bractwem asasynów i zakonem templariuszy.

Achilles przy portretach templariuszy

W piwnicy Achilles pokazuje listę konspiratorów templariuszy do których należą: William Johnson, John Pitcairn, Thomas Hickey, Benjamin Church, Nicholas Biddle, Charles Lee i wielki mistrz Haytham Kenway, człowiek który był również ojcem Ratonhnhaké:tona. Achilles zgodził się trenować Ratonhnhaké:tona, pomóc mu zostać asasynem by ostatecznie zabić templariuszy chcących przejąć kontrolę nad koloniami.

Odbudowa Osady Edytuj

Ratunek na rzece 7 by DarknessEyes23.png

Achilles i Connor przed odbudowanym tartakiem

Po sześciu miesiącach rygorystycznego fizycznego i psychicznego treningu Ratonhnhaké:ton razem z Achillesem wybierają się do Bostonu po materiały do odbudowy posiadłości. Na miejscu Achilles posyła Ratonhnhaké:tona do sklepu, nadając mu nie przyciągające uwagi imię „Connor”. Niedługo po tym Achilles i Connor byli świadkami masakry bostońskiej wszczętej przez Haythama i Charlesa Lee. Connor próbował ją powstrzymać co spowodowało obarczenie go winą za masakrę i stał się poszukiwany. Po tym jak Achilles go zostawił, Connor dał radę zmniejszyć swój rozgłos z pomocą Samuela Adamsa i powrócić do posiadłości.

Achilles i Connor kontynuowali odbudowę posiadłości. Po trzech latach dalszych treningów i lekcji historii asasynów i templariuszy, okręt Aquila został odbudowany i gotowy do podróży. Po krótkim szkoleniu morskim Roberta Faulknera Connor powraca do Achillesa, który w końcu oficjalnie wita go w bractwie asasynów.

Polowanie na Williama Johnsona Edytuj

Na tropie Johnsona-1.png

Achilles pokazuje Connorowi strzałkę z liną

Connor przywdział szaty asasyna, a następnie Achilles pokazał mu jak posługiwać się liną ze strzałką. Później do posiadłości przybył przyjaciel Connora, Kanen'tó:kon, który zawiadomił asasynów, że templariusz William Johnson, chce wykupić od Indian ich ziemię. Connor postanowił więc zabić go. Achilles poradził mu, by odszukał Samuela Adamsa.

Obrona Waszyngtona Edytuj

Nocny rajd 1 (wspomnienie) (AC3) (by Kubar906).png

Achilles i Connor przy portretach templariuszy

Connor kolejny raz powrócił do posiadłości, gdzie Achilles przedstawił mu Benjamina Tallmadge, współpracownika asasynów i szefa wywiadu armii kontynentalnej. Następnie on i Connor wyruszyli znaleźć i zabić Thomasa Hickey. Później Achilles brał udział w ratowaniu Connora, gdy ten został pojmany i prowadzony na szubienicę przez templariuszy.

Współpraca Connora i Haythama Edytuj

Publiczna egzekucja 14 (by Kubar906).png

Achilles i Connor na egzekucji

W trakcie następnych paru miesięcy Achilles i Connor oddalili się od siebie ze względu na różnicę zdań co do sposobu dalszego postepowania. Jednakże w końcu Connor przeprasza Achillesa za wcześniejsze gorzkie słowa, a ten ostrzega go, by nie poddawał się bezmyślnie emocjom, które mogą go zwieść.

Ostatnie dni Edytuj

W 1781 Achilles był już zbyt stary i przykuty do łóżka. Poprosił Connora by ten przyniósł mu jego szaty ukryte w jaskini pod posiadłością, ponieważ sam był zbyt słaby by tego dokonać. Connorowi się udaje, a Achilles tłumaczy mu, że szaty te należały wcześniej do kolonialnego asasyna Johna de la Tour, który przekazał je Achillesowi.

Tajemnice posiadłości II 2 (by Kubar906).png

Connor z malowidłem Achillesa

W związku z wybuchem Wielkiego Pożaru w Nowym Jorku Achilles prosi Connora o odzyskanie obrazu ze spalonych szczątek jego domu w Nowym Jorku. Connor powraca, jednak Achilles decyduje nie odsłaniać i nie wieszać obrazu zanim nie nadejdzie odpowiedni czas.

Śmierć Edytuj

Achilles wkrótce umiera we śnie. To Connor odkrywa ciało wraz z notatką adresowaną do niego. Achilles przeprasza w niej, że nigdy porządnie się z nim nie pożegnał i podziękował Connorowi za jego wiarę w Bractwo i jego misję. Achilles wyraził również dumę i wdzięczność w stworzoną przez Connora społeczność Osady, dającą mu nadzieję na przyszłość Ameryki i jej ludzi.

Dziedzictwo (by Kubar906).png

Connor przy martwym Achillesie

Pogrzeb ma miejsce na wzgórzu za Posiadłością z widokiem na morze, obok nagrobków jego żony i syna. Na pogrzebie zjawili się mieszkańcy Osady. Kiedy inni kładli kwiaty na trumnie, Connor położył pióro symbolizujące ich więź jako asasynów.

Connor odziedziczył szaty Achillesa, powiesił portret jego rodziny na ścianie posiadłości i odwiedzał później grób Achillesa mając nadzieję, że ten odnalazł spokój i że jeszcze kiedyś się spotkają.

Osobowość Edytuj

W wyniku utraty swojej rodziny oraz upadku bractwa asasynów pod jego rządami, Achilles stracił swoją wolę walki i pozostał bez złudzeń dotyczących misji asasynów. Przy pierwszym spotkaniu i treningach z Ratonhnhaké:tonem Achilles był surowy, niewrażliwy i łatwo wpadał w gniew. Nie wahał się upominać, zniechęcać i poprawiać swojego naiwnego ucznia.

Connor posiada bardzo romantyczną i wyidealizowaną wizję asasynów i ich misji, wierząc, że pokonanie templariuszy da wolność całej ludzkości. Wizja ta stała w mocnym kontraście do stoickiego i mocno cynicznego, jednak realistycznego podejścia Achillesa. Przez to Achilles często pouczał Connora, ostrzegając go że poglądy i czyny, mimo że w założeniu szlachetne, mogą być błędne i potencjalnie niebezpieczne. Connor nie zgadzał się z nim i to doprowadzało do krytycznych utarczek między nimi od czasu do czasu.

Mimo to Achilles nie był bez serca i prawdziwie troszczył się o Connora, będąc dumnym z jego osiągnięć. Achilles stał się dla niego namiastką ojca i mentorem, mając duży wpływ na jego życie oraz historię kolonii. Przez lata Achilles przyglądał się jak Osada rozkwita dając mu cień nadziei na przyszłość Ameryki.

Ciekawostki Edytuj

  • W Assassin's Creed III Achilles kulał na lewą nogę, natomiast w Assassin's Creed: Rogue, pod koniec gry, widać, jak Haytham strzelił Achillesowi w prawą nogę;
  • Był pochodzenia brytyjskiego i karaibskiego;
  • Achilles razem z żoną Abigail mieli syna Connora, po którym podczas szkolenia Ratohnhake'ton otrzymuje swoje „nowe” imię;
  • Domostwo Davenporta zawiera groby członków jego rodziny, Abigail i Connora Davenportów;
  • W posiadłości Davenporta Connor może grać w Fanaronę z Achillesem. Po jego śmierci, w roli przeciwnika zastępuje go Timothy;
  • Przezwisko Achillesa „Starzec ze Wzgórza” nawiązuje do przydomku innego Mentora Bractwa, Rashida ad-Din Sinan zwanego „Starcem z Gór”;
  • Zarówno on jak i Altaïr Ibn-La'Ahad zmarli w podobny sposób. Zmarli oni będąc już Mentorami , siedząc na krześle i trzymając coś w dłoniach;
  • Podobnie jak Aveline posiada dziób z przodu kapelusza;
  • Żołnierze są podobnie ubrani jak Achilles z Assassin's Creed III podczas misji Aveline z Connorem w Nowym Yorku w Assassin's Creed Liberation.

Więcej w Fandom

Losowa wiki