Fandom

Assassin's Creed Wiki

Abordaż

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Abordaż – element aktywności w atakowaniu statków, możliwy do przeprowadzenia w Assassin's Creed III i Assassin's Creed IV: Black Flag i Assassin's Creed: Rogue.

Opis Edytuj

Abordaż to sposób walki morskiej, polegający na doprowadzenie do zetknięcia ze sobą dwóch statków, a następnie zbrojne wejście na jego pokład w celu przejęcia owego okrętu.

Assassin's Creed III Edytuj

„Zaczepić! Ściągnąć go do nas! Zabezpieczyć liny na rufie! Odwiązać dziób!”
Robert Faulkner podczas abordażu Randolpha[src]

W tej części abordaż dostępny jest tylko i wyłącznie wtedy, gdy misja na to pozwala. Ratonhnhaké:ton i załoga Aquili osłabiają wtedy okręt przeciwnika i wchodzą na jego pokład, a następnie walczą wręcz z załogą.

Do abordażu w grze dochodzi łącznie cztery razy: po raz pierwszy Aquila pod dowództwem Connora dokonała abordażu na brytyjskim liniowcu atakującym La Belladonnę w 1776 roku. Później, na początku roku 1778, w ten sposób został zdobyty okręt Benjamina Churcha. W tym samym roku Connor dokonał także abordażu podczas walki z jednostką USS Randolph. Następnie podczas bitwy o zatokę Chesapeake w 1781 roku Connor dokonał nietypowego abordażu na liniowcu, który zniszczył działa Aquili. Ratonhnhaké:ton staranował liniowiec i wszedł na pokład w pojedynkę, a wówczas zabił kapitana i zniszczył zapasy prochu, co pozwoliło mu zatopić statek.

Assassin's Creed IV: Black Flag Edytuj

W tej części abordaż ma już dużo większe zastosowanie. Można go bowiem przeprowadzić w nieporównywalnie większej ilości okazji, niż w części poprzedniej – mianowicie, poddać abordażowi można każdy statek pływający w basenie Morza Karaibskiego oprócz okrętów legendarnych, kanonierek, sojuszników i związanych z fabułą.

Przed przeprowadzeniem abordażu okręt musi zostać odpowiednio dobrze uszkodzony i unieruchomiony. Dopiero kiedy zostanie mu końcówka punktów obrażeń, Edward Kenway może wydać rozkaz ataku.

Żeby zająć okręt, spełnia się losowe warunki. Do szkunerów – należy zabić pięciu członków załogi, dla brygów – dziesięciu, a dla fregat i liniowców wymogi są już nieco bardziej zaostrzone. Polegają na nie tylko na zabiciu określonej ilości żołnierzy na pokładzie, lecz także np.: zerwaniu bandery okrętu, zabiciu jego kapitana (lub kapitanów), zniszczeniu składu prochu, czy eliminacji wrogich zwiadowców na masztach.

Po abordażu Edward może zadecydować, co zrobić ze zdobytym okrętem. Możliwości są trzy:

  • Zatopić go, w związku z czym Kawka zostanie naprawiona o jedną trzecią zdrowia.
  • Puścić wolno, co powoduje zmniejszenie poziomu rozgłosu o jeden stopień.
  • Wcielić go do floty Kenwaya.

Ponadto, każdy abordaż przynosi korzyści materialne w postaci surowców znajdujących się na pokładzie zdobytej jednostki, nowych członków załogi i czasem określonej sumy reali.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

Abordaż nie zmienił się znacznie względem poprzedniej części gry, za wyjątkiem faktu, że teraz wrogowie mogą przeprowadzić abordaż na statek gracza. Dzieje się tak gdy wrogi statek staranuje Morrigan. Gdy to się stanie, wielu członków załogi umrze, a walka będzie się toczyć jak podczas normalnego abordażu, z tą różnicą, że walka będzie rozgrywana na statku gracza. Taki abordaż da się wygrać poprzez zabójstwo odpowiedniej liczby wrogich marynarzy.

Po abordażu Shay może zadecydować, co zrobić ze zdobytym okrętem. Są trzy możliwości:

  • Zatopić go, by Morrigan mogła zostać naprawiona.
  • Poświęcić go w celu zdobycia adekwatnej do jego wartości sumy pieniędzy:
  • Wcielić go do floty Cormaca.

Więcej w Fandom

Losowa wiki