Fandom

Assassin's Creed Wiki

Świątynia pitagorejska

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Świątynia pitagorejska
  • Miejsce
Świątynia pitagorejska (ACB) (by Kubar906).png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
Informacje historyczne
  • Założone przez:

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:

Świątynia pitagorejska – lokacja w Assassin's Creed: Brotherhood, dostępna po pobraniu DLC Porwanie Da Vinciego.

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

Opis Edytuj

Świątynia pitagorejska 1 (ACB) (by Kubar906).png

Lokalizacja koordynatów Wielkiej Świątyni

Świątynia jest obiektem kultu dawnych Pitagorejczyków. Ci, Którzy Byli Przed Nami zostawili w jej ostatniej komnacie wiadomość, w której zaznaczono koordynaty Wielkiej Świątyni – 49 39 19 N 75 27 42 W.

Świątynia najeżona jest różnymi belkami i innymi elementami do wspinaczki, które prowadzą do dźwigni otwierających mechanizmy wrót do kolejnych pomieszczeń.

Historia Edytuj

Podczas pobytu w Villi Auditore w Monteriggioni pod koniec XV wieku Leonardo da Vinci prowadził badania nad położeniem świątyni pitagorejskiej. Doszedł do wniosku, że znajduje się ona w katakumbach pod Rzymem. Na swoich obrazach namalował atramentem sympatycznym położenie świątyni na mapie Wiecznego Miasta. Podczas bitwy o Monteriggioni część obrazów spłonęła, a część dostała się w ręce Borgiów.

Po tym, jak Leonardo przyjechał do Rzymu, nawiązał współpracę z ruchem hermetystów, którzy udawali zainteresowanie czystą nauką, by zaskarbić sobie pomoc Leonarda. Kilkakrotnie spotkał się z ich przywódcą – Ercole Massimo. W końcu naukowiec odkrył położenie świątyni, lecz został porwany przez swoich dawnych sprzymierzeńców.

Ezio Auditore da Firenze zebrał wszystkie pięć obrazów, na których zachowały się koordynaty świątyni i wszedł do niej. Uratował Leonarda z rąk hermetystów podczas przesłuchania i zabił Ercole Massimo. Wspólnie z uratowanym przyjacielem zbadali świątynię i dotarli do ostatniej komnaty, gdzie odkryli współrzędne Wielkiej Świątyni. Nie wiedząc, co to, opuścili budowlę.

W latach 30. XVI wieku asasyn Giovanni Borgia odkrył mapy do świątyni pitagorejskiej i wraz z żoną, Marią Amiel, weszli do niej. Aktywowali wcześniej te same dźwignie, co Ezio i także aktywowali piedestał Pradawnych.

Więcej w Fandom

Losowa wiki